Četvrtak, 20.09.2018 | 18:16
IZVOR: zimo.dnevnik.hr/cnet.com

NASA otkrila nešto NEVJEROVATNO: "Super Zemlja" i "brzi patuljak" ŠOKIRALI naučnike

Iako je otkriće novih planeta i zvijezda od velike važnosti za astronome i nauku uopšte, činjenica da je TESS to uspjelo u samo nekoliko mjeseci zaista je impresivna.

Foto: NASA\'s Goddard Space Flight Center

Najnoviji NASA-in lovac na udaljene planete, Transiting Exoplanet Survey Satelite ili TESS, u pogonu je samo nekoliko mjeseci i već je "uhvatio" nove, do sad, neotkrivene planete.

Iako otkriće još nije zvanično predstavljeno, a znamo da se NASA voli pohvaliti takvim stvarima, preliminarni pisani rad otkriva da je TESS već otkrio prvu planetu - super Zemlju koja se nalazi u orbiti oko zvijezde Pi Mensaea udaljene skoro 60 svjetlosnih godina od Zemlje.

Iz NASA-e su na zvaničnom Twitteru potvrdili da su pronašli super Zemlju, ali i dodali da je potrebno još istraživati kako bi otkriće bilo i naučno potvrđeno.

Ukoliko dalja istraživanja potvrde postojanje nove super Zemlje, koju su naučnici zvanično nazvali "Pi Men c", to će biti prvo TESS-ovo otkriće.

Međutim, to nije sve. TESS je otkrio još jednu planetu u Pi Mensaeovoj orbiti. Planeta nazvana "Pi Men b" otprilike je 10 puta veća od Jupitera.

U drugom preliminarnom radu, navodi se i da je TESS možda već locirao "zvijezdu patuljka" koja je nešto bliža Zemlji od Pi Mensae. Ono što je posebno kod patuljka "M LHS 3844" je činjenica da obiđe zvijezdu u čijoj se orbiti nalazi za samo 11 sati.

Foto: NASA

Kao i u slučaju prethodnih planeta, postojanje patuljka treba još istražiti.

Iako je otkriće novih planeta i zvijezda od velike važnosti za astronome i nauku uopšte, činjenica da je TESS to uspjelo u samo nekoliko mjeseci zaista je impresivna.

Naime, TESS je lansiran u aprilu i to pomoću SpaceX-ove rakete Falcon, a zvanično je počeo pretraživati nebo u julu.

Naučnicima u analizi fotografija i snimaka koje TESS napravi pomaže i TESS sistem uzbunjivanja koji, što je još impresivnije, još nije zvanično pušten u pogon.

Šta li će tek otkriti nakon januara 2019. kad počne funkcionisati u potpunosti, možemo samo nestrpljivo iščekivati.

Izglasan SET ZAKONA: Kosovo dobija VOJSKU

Petak, 14.12.2018 | 12:03

Kosovski parlament izglasao je set zakona koji omogućava transformaciju Kosovskih bezbjednosnih snaga u vojsku. U parlament je ušlo i nekoliko budućih vojnika.

Festivalska liga šampiona: Sea Dance i peti put zaredom izglasan među najbolje u Evropi!

Petak, 14.12.2018 | 11:45

Na zvaničnom izboru za najbolje festivale u Evropi (European Festival Awards), glasovima publike širom svijeta, i u žestokoj konkurenciji sa preko 70 festivala iz 20 zemalja, Sea Dance je i peti put uzastopno izabran u najuži izbor od 10 najboljih festivala Evrope u kategoriji "Best Medium-Sized Festival", odnosno za najbolji festival do 40.000 posjetilaca dnevno!

SPAJDERMEN PORODIČNI DAN U CINEPLEXXU: Zabava za najmlađe uz omiljenog superheroja!

Petak, 14.12.2018 | 11:36

U nedelju 16. decembra u bioskopu Cineplexx Delta City biće organizovan Porodični dan uz prikazivanje sinhronizovane verzije animiranih filmova „Spajdermen - Novi svijet" i „Asteriks - Tajna čarobnog napitka".

CRNA GORA: Od 2016. NIJESU zabilježeno odlasci na STRANA RATIŠTA

Petak, 14.12.2018 | 11:31

Ministar unutrašnjih poslova Mevludin Nuhodžić saopštio je da u Crnoj Gori, od 2016. godine, nijesu zabilježeni odlasci na strana ratišta, ali da ne postoji apsolutna bezbjednost.

Budućnost nastavlja takmičenje u EVROLIGI: Vrijeme je za POBJEDU na gostujućem terenu

Petak, 14.12.2018 | 11:02

Na krilima vezanih pobjeda, košarkaši Budućnosti večeras gostuju Gran Kanariji.

VIDEO: Ovo se NE VIĐA ČESTO, publika u TRANSU: Spektakularan KOŠ igrača REALA preko cijelog terena!

Petak, 14.12.2018 | 10:52

Barsa nije imala ni promil šansi.

Velika LJUBAV sa Klint Istvudom i NOMINACIJA za Oskara: PREMINULA poznata američka glumica

Petak, 14.12.2018 | 10:41

Američka glumica Sondra Lok preminula je u 75. godini. Prema dobijenim informacijama, Lok je umrla 3. novembra a njena smrt je odmah prijavljena vlastima. Ipak, informacija je objavljena tek juče.

"Volim kada si ponosan..." Da vaš PAS može da govori, sigurno bi vam rekao OVO

Petak, 14.12.2018 | 10:28

Oni su naši najbolji prjatelji, neprikosnoveni borci za našu ljubav, vjerni i odani, a život bez njih za sve ljubitelje životinja - bio bi nezamisliv! Psi!

Premijera dokumentarnog filma “Iz spomenara naše škole” u Velikoj sali KIC-a

Petak, 14.12.2018 | 10:18

Dokumentarni film “Iz spomenara naše škole” autora Momira Matovića biće premijerno prikazan u okviru manifestacije “Decembarska umjetnička scena 2018” u poneđeljak, 17.decembra, u Velikoj sali Kulturno - informativnog centra “Budo Tomović”, sa početkom u 20 sati. Ulaz je besplatan.

Snijeg na sjeveru OTEŽAO SAOBRAĆAJ: Nekoliko vozila ostalo ZAGLAVLJENO na magistrali

Petak, 14.12.2018 | 10:12

Na putu Mojkovac-Kolašin nekoliko šlepera i automobila zbog snijega ostalo je zaglavljeno. Pojedini vozači su na FB stranici Podgorički vremeplov, savjetovali da na put krene samo onaj ko mora.