Četvrtak, 20.09.2018 | 18:16
IZVOR: zimo.dnevnik.hr/cnet.com

NASA otkrila nešto NEVJEROVATNO: "Super Zemlja" i "brzi patuljak" ŠOKIRALI naučnike

Iako je otkriće novih planeta i zvijezda od velike važnosti za astronome i nauku uopšte, činjenica da je TESS to uspjelo u samo nekoliko mjeseci zaista je impresivna.

Foto: NASA\'s Goddard Space Flight Center

Najnoviji NASA-in lovac na udaljene planete, Transiting Exoplanet Survey Satelite ili TESS, u pogonu je samo nekoliko mjeseci i već je "uhvatio" nove, do sad, neotkrivene planete.

Iako otkriće još nije zvanično predstavljeno, a znamo da se NASA voli pohvaliti takvim stvarima, preliminarni pisani rad otkriva da je TESS već otkrio prvu planetu - super Zemlju koja se nalazi u orbiti oko zvijezde Pi Mensaea udaljene skoro 60 svjetlosnih godina od Zemlje.

Iz NASA-e su na zvaničnom Twitteru potvrdili da su pronašli super Zemlju, ali i dodali da je potrebno još istraživati kako bi otkriće bilo i naučno potvrđeno.

Ukoliko dalja istraživanja potvrde postojanje nove super Zemlje, koju su naučnici zvanično nazvali "Pi Men c", to će biti prvo TESS-ovo otkriće.

Međutim, to nije sve. TESS je otkrio još jednu planetu u Pi Mensaeovoj orbiti. Planeta nazvana "Pi Men b" otprilike je 10 puta veća od Jupitera.

U drugom preliminarnom radu, navodi se i da je TESS možda već locirao "zvijezdu patuljka" koja je nešto bliža Zemlji od Pi Mensae. Ono što je posebno kod patuljka "M LHS 3844" je činjenica da obiđe zvijezdu u čijoj se orbiti nalazi za samo 11 sati.

Foto: NASA

Kao i u slučaju prethodnih planeta, postojanje patuljka treba još istražiti.

Iako je otkriće novih planeta i zvijezda od velike važnosti za astronome i nauku uopšte, činjenica da je TESS to uspjelo u samo nekoliko mjeseci zaista je impresivna.

Naime, TESS je lansiran u aprilu i to pomoću SpaceX-ove rakete Falcon, a zvanično je počeo pretraživati nebo u julu.

Naučnicima u analizi fotografija i snimaka koje TESS napravi pomaže i TESS sistem uzbunjivanja koji, što je još impresivnije, još nije zvanično pušten u pogon.

Šta li će tek otkriti nakon januara 2019. kad počne funkcionisati u potpunosti, možemo samo nestrpljivo iščekivati.

VIDEO: Popularne "Kumare" slave JUBILEJ: 23 video klipa kojima su uveseljavali Crnogorce, koji je vaš OMILJENI?

Subota, 20.10.2018 | 19:27

Srđan Dido Stanojević i Miodrag Miga Manerik su pravo osježenje na crnogorskoj umjetničkoj sceni.

Slavimo SRĐEVDAN: Danas je dan VELIKIH ČUDA, ali izbjegavajte da radite OVE STVARI

Subota, 20.10.2018 | 17:34

Danas je Srđevdan. Ova slava danas nije mnogo raširena, ali se prema nekim zapisima može vidjeti da je njihov kult bio naročito živ na ovim prostorima u srednjem vijeku.

Barani TIJELIMA spriječili radnike da posijeku čemprese: Neće vrtić na prostoru IZMEĐU ŠKOLA

Subota, 20.10.2018 | 18:15

"Za danas smo ih, valjda, zaustavili". To je u izjavi za Standard poručila Rialda Kurgaš, jedna od oko stotinu Barana koji su danas rođenim tijelima spriječili da motorne testere posijeku čemprese u dvorištu između zgrada Gimnazije "Niko Rolović", Srednje ekonomsko-ugostiteljske škole Bar, Muzičke škole Bar i sa druge strane Osnovne škole "Blažo Jokov Orlandić".

Narodu se NE MOŽE ugoditi: Ana Ivanović objavila fotografiju, a pratioci je NAPALI zbog bizarnog razloga

Subota, 20.10.2018 | 17:26

Jedna fotografija Ane Ivanović na Instagramu bila je dovoljna da se pokrene jedna potpuno besmislena rasprava - o njenim čarapama, odnosno nedostatku istih.

Portugalac SRUŠIO još jedan rekord: Ronaldo prvi postigao 400 GOLOVA u ligama petice

Subota, 20.10.2018 | 19:14

Do te brojke je došao na 497. utakmici.

Samo jedna RIJEČ je dovoljna za promjenu: Izgovarajte ovo SVAKOG DANA i bićete SREĆNIJI

Nedjelja, 21.10.2018 | 17:11

Jednostavan trik koji morate probati!

FOTO: BMW sprema nova IZNENAĐENJA: Stiže X8, a izgledaće OVAKO

Nedjelja, 21.10.2018 | 16:58

X8 bi poput svoje parne braće trebalo da preuzme ulogu coupe izvedbe luksuznog crossovera.

TE Pljevlja obilježava 36 GODINA uspješnog rada

Nedjelja, 21.10.2018 | 16:49

Termoelektrana Pljevlja obilježava trideset šest godina uspješnog rada i poslovanja u znaku početka ekološke sanacije prvog bloka uz rekultivaciju postojeće deponije šljake i pepela.

NEVJEROVATNA priča mlade Britanke: Srce joj je ODSTRANJENO zbog raka, a sada umjesto njega u RANCU nosi mašinu

Nedjelja, 21.10.2018 | 16:48

Britanki Rebeki Henderson srce je odstranjeno zbog raka, a sada sa sobom u rancu mora stalno da nosi mašinu koja mijenja njeno srce i pumpa krv kroz tijelo.

VIDEO: I najgljuplji vic u izvođenju Andrije Miloševića zvuči SJAJNO: Pogledajte kako je glumac ponovo NASMIJAO fanove

Nedjelja, 21.10.2018 | 16:18

Crnogorski glumac Andrija Milošević je izuzetno popularan na društvenim mrežama, a današnjom objavom ponovo je uspio da nasmije svoje vjerne pratioce.

GORA od pušenja, dijabetesa i srčanih bolesti: Ova loša navika je vaš TIHI UBICA

Nedjelja, 21.10.2018 | 16:08

Ali postoje i dobre vijesti - lijek je više nego prost.

SIMBOL Barselone mora da plati VIŠEMILIONSKU kaznu: Sagrada familija 136 godina nema građevinsku dozvolu

Nedjelja, 21.10.2018 | 15:54

Bazilika Sagrada familija, zaštitni znak Barselone i jedno od najpoznatijih zdanja u Španiji u idućih će 10 godina gradskim vlastima morati da plati 41 milion dolara jer se objekt gradi već 136 godina bez valjane građevinske dozvole, bez upisa u zemljišne knjige, a i mjestimično izlazi iz gabarita, prenose španski mediji.

Na prvom sastanku izgled NIJE najbitniji: Naučnici otkrili šta je PRESUDNO da osvojite partnera

Nedjelja, 21.10.2018 | 15:46

Naučnici su zaključili da na prvom sastanku najviše odbija neprijatan miris tijela i neprijatan zadah druge osobe. Čak 38 odsto ispitanika je odgovorilo da im uz to veoma smeta i - psovanje potencijalnog partnera.

Budućnost dočekuje NEUGODNOG rivala: FMP u "Morači" traži svoju ŠANSU

Nedjelja, 21.10.2018 | 15:22

Košarkaši Budućnost Volija igraće sjutra u Podgorici protiv FMP-a utakmicu četvrtog kola ABA lige.

VIDEO: Najzvučnije pojačanje Budućnosti pokazalo šta ZNA: Klarkova blokada NAJBOLJI potez 3. kola Evrolige

Nedjelja, 21.10.2018 | 15:12

Rampa koju je "zalijepio" Kejnu je izabrana za najbolju blokadu trećeg kola Evrolige.