Četvrtak, 20.09.2018 | 18:16
IZVOR: zimo.dnevnik.hr/cnet.com

NASA otkrila nešto NEVJEROVATNO: "Super Zemlja" i "brzi patuljak" ŠOKIRALI naučnike

Iako je otkriće novih planeta i zvijezda od velike važnosti za astronome i nauku uopšte, činjenica da je TESS to uspjelo u samo nekoliko mjeseci zaista je impresivna.

Foto: NASA\'s Goddard Space Flight Center

Najnoviji NASA-in lovac na udaljene planete, Transiting Exoplanet Survey Satelite ili TESS, u pogonu je samo nekoliko mjeseci i već je "uhvatio" nove, do sad, neotkrivene planete.

Iako otkriće još nije zvanično predstavljeno, a znamo da se NASA voli pohvaliti takvim stvarima, preliminarni pisani rad otkriva da je TESS već otkrio prvu planetu - super Zemlju koja se nalazi u orbiti oko zvijezde Pi Mensaea udaljene skoro 60 svjetlosnih godina od Zemlje.

Iz NASA-e su na zvaničnom Twitteru potvrdili da su pronašli super Zemlju, ali i dodali da je potrebno još istraživati kako bi otkriće bilo i naučno potvrđeno.

Ukoliko dalja istraživanja potvrde postojanje nove super Zemlje, koju su naučnici zvanično nazvali "Pi Men c", to će biti prvo TESS-ovo otkriće.

Međutim, to nije sve. TESS je otkrio još jednu planetu u Pi Mensaeovoj orbiti. Planeta nazvana "Pi Men b" otprilike je 10 puta veća od Jupitera.

U drugom preliminarnom radu, navodi se i da je TESS možda već locirao "zvijezdu patuljka" koja je nešto bliža Zemlji od Pi Mensae. Ono što je posebno kod patuljka "M LHS 3844" je činjenica da obiđe zvijezdu u čijoj se orbiti nalazi za samo 11 sati.

Foto: NASA

Kao i u slučaju prethodnih planeta, postojanje patuljka treba još istražiti.

Iako je otkriće novih planeta i zvijezda od velike važnosti za astronome i nauku uopšte, činjenica da je TESS to uspjelo u samo nekoliko mjeseci zaista je impresivna.

Naime, TESS je lansiran u aprilu i to pomoću SpaceX-ove rakete Falcon, a zvanično je počeo pretraživati nebo u julu.

Naučnicima u analizi fotografija i snimaka koje TESS napravi pomaže i TESS sistem uzbunjivanja koji, što je još impresivnije, još nije zvanično pušten u pogon.

Šta li će tek otkriti nakon januara 2019. kad počne funkcionisati u potpunosti, možemo samo nestrpljivo iščekivati.

OSTALE VIJESTI

FOTO: U TC "Bazar" počeo sajam LJEKOVITOG BILJA I ZDRAVE HRANE

Subota, 23.02.2019 | 18:36

Sajam "X Bazar ljekovitog bilja i zdrave hrane” počeo je u subotu, 23. februara, u 8 h, a za cilj ima prezentovanje cjelokupne ponude ljekovitog bilja i zdrave hrane koja se može naći u Crnoj Gori.

NOVI TREND : Popularni smajli emotikoni na REGISTARSKIM TABLICAMA: Koji je vaš izbor?

Subota, 23.02.2019 | 17:48

Ako vam  nedostaje kreativnosti prilikom personalizacije tablice, uskoro će biti moguće na iste stavljati "emotikone" poput onih koje koristite prilikom dopisivanja.

FOTO: Na prodaju: Zavirite u LUKSUZNU vilu vrijednu 135 miliona dolara

Subota, 23.02.2019 | 17:16

Jedna od najskupljih i najluksuznijih vila u američkoj Floridi nalazi se u Palm Beachu, a trenutno se prodaje za 135 miliona dolara. Za tu ćete cijenu dobiti i privatnu plažu, bazen, luksuznu teretanu, uređene vrtove sa drvoredima i privatno pristajalište za brod.

Ipak bila omiljena među učenicima: Profesorica iz Hrvatske 10 godina predavala sa LAŽNOM diplomom

Subota, 23.02.2019 | 15:38

Više od deset godina profesorka u Gimnaziji u Gospiću predavala je istoriju, a povremeno i sociologiju, njen rad je bio besprekoran, ona omiljena među učenicima, ali postojao je problem koji je otkriven tek prije neki dan - a to je da ona nikada nije diplomirala.

VIDEO: Nakon što je izvadila PIRSINGE, djevojka morala na OPERACIJU: Zbog "UŠIJU VILENJAKA" završila POD NOŽ

Subota, 23.02.2019 | 14:38

Oduvijek sam sanjala o karijeri u manekenstvu, ali teško se nosim sa svojim izgledom. Ljudi mogu da kažu da sam lijepa, ali ja se tako ne osjećam.

Miris, broj CIPELA, MUZIKA...: Ovo su stvari koje su PRIVLAČNE suprotnom polu!

Subota, 23.02.2019 | 18:52

Zbog evolucije, ljudi uvek pokušavaju da traže najboljeg partnera jer ima najbolje gene. Dakle, visoki zgodni muškarci imaju prednost. Ali za dugoročnu vezu važno je da se partner brine o ženi.

100% provjerena METODA koja će ZAUSTAVITI PLAČ vaše BEBE

Subota, 23.02.2019 | 18:39

Novopečeni,a i oni iskusniji roditelji znaju koliko je frustrirajuće  i stresno slušati bebin plač. Šta ako vam kažemo da postoji rješenje?

FOTO: U TC "Bazar" počeo sajam LJEKOVITOG BILJA I ZDRAVE HRANE

Subota, 23.02.2019 | 18:36

VIDEO: Briljantan VOLEJ: MESI postigao GOL u stilu ZIDANA, i postavio novi REKORD PRIMERE!

Subota, 23.02.2019 | 17:53

Derbi 25-og kola španske La Lige između Sevilje i Barselone na stadionu Ramón Sánchez Pizjuán, završen je trijumfom Barselone rezultatom 4:2, čak tri gola postigao je Lionel Mesi, i ujedno postavio novi rekord Primere, u kategoriji broja pogodaka određenom protivniku. Argentincu je ovo 26. gol protiv Sevilje u karijeri.

Subota, 23.02.2019 | 17:48

VIDEO: Fascinantan SNIMAK: MEDVJED je opušteno sjedio pored FOTOGRAFA, a onda je uslijedilo IZNENAĐENJE!

Subota, 23.02.2019 | 17:40

Ovo je video iz 2014. godine koji ima više od 26 miliona pregleda na Youtubeu, kao i više od 58.000 komentara koji se i dan-danas dopisuju.

Nije iz GLUMAČKOG svijeta: Slavni glumac već 14 godina uživa u LJUBAVI sa Luisijanom, nekadašnjom KONOBARICOM!

Subota, 23.02.2019 | 17:18

Slavni glumac jednom prilikom je rekao kako je srećan jer je upoznao običnu ženu koja nije iz svijeta Holivuda.

FOTO: Na prodaju: Zavirite u LUKSUZNU vilu vrijednu 135 miliona dolara

Subota, 23.02.2019 | 17:16

Vjetar UNIŠTIO KROV KCCG: Palo STABLO, pacijenti BEZBJEDNI

Subota, 23.02.2019 | 17:10

Jak vjetar u Podgorici oštetio je danas krov na zgradi ahriva KCCG, a pored zgrade infektivne i klinike za dermatovenerologiju palo je stablo.

U Budvi održan PROTESTNI SKUP: "Ovo je borba naroda protiv tajkuna, spremni smo..."

Subota, 23.02.2019 | 16:56

U Budvi je, u Starom gradu, danas održan protestni skup pod nazivom „Gotov je! Ne boj se.", koji su organizovali Aleksa Bečić, Miodrag Lekić, Vladimir Pavićević, nezavisni intelektualci i žrtve progona DPS-a.