Srijeda, 14.02.2018 | 21:05
IZVOR: b92.net

JUŽNO OD JAPANA: Otkrivena vulkanska kupa, može da izazove katastrofu

Jedna od najvećih vulkanskih kupa na svijetu otkrivena je u podvodnom vulkanu južno od Japana, što sugeriše da se unutar nje nalazi ogromna količina magme.

Foto: Thinkstock

Njena struktura formirana je tokom supererupcije koja se na tom mjestu dogodila prije 7.300 godina ostavljajući šupljinu veličine 12 kilometara.

Smatra se da je ta erupcija zbrisala drevnu kulturu Jomona, koja je tada nastanjivala južno japansko ostrvo Kjušu.

Supererupcije su rijetke, ali razarajuće i mogu imati globalni uticaj zbog velike količine vulkanskog pepela i hemikalija koje izazivaju "vulkansku zimu".

Istraživači koji su došli do ovog otkrića ističu da postoji vjerovatnoća da dođe do supererupcije na istom mjestu, pri čemu se oslobađa nevjerovatna količina magme pri samo jednoj eksploziji.

"Iako je vjerovatnoća da dođe do gigatske erupcije jedan odsto u narednih 100 godina, procjenjuje se da bi broj žrtava mogao da bude 100 miliona u najgorem mogućem scenariju“, ističe profesor Jošijuki Tacumi.

Na osnovu rezultata tri istraživanja koja su sprovedena tokom 2017. godine, prodesor Tacumi i njegov tim istraživali su kalderu vulkana. Kaldera je krater koji se formira urušavanjem vulkanske kupe nakon vulkanse erupcije, piše Independent.

Tada je i otkrivena vulkanska kupa koja se nastavlja na kalderu. Analizirajući kamenje iz kupe otkriveno je da je nastalo od stvrdnute lave, daleko manjom erupcijom od one koja se dogodila prije 7.300 godina.

Nakon daljeg istraživanja ustanovljena je rastuća količina magme. Naučnici navode da to ne znači da je sljedeća erupcija odmah iza ugla, ali bi komora magme mogla da izazove ozbiljnu erupciju.

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Scientific Report, a profest Tacumi planira da u martu posjeti ovo mjesto kako bi potvrdio rezultate.

OSTALE VIJESTI

FOTO: Sasvim običan dan u Nacionalnom parku Virunga u Kongu: Gorile pozirale za selfi

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 21:19

Umješnost u snimanju selfija već godinama poznatim ličnostima, ali i onim anonimnim, obezbjeđuje popularnost na društvenim mrežama, makar to bilo samo među prijateljima. Oduševljenje korisnika „Instagrama“ širom planete ovog puta izazvale su gorile koje poziraju za fotografiju čuvara Nacionalnog parka Virunga u Kongu.

Zbunio se: Glasao za pogrešnu stranku pa sebi odsjekao prst

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 20:17

Pavan Kumar (25) iz sjeverne indijske države Utar Pradeš kaže da je slučajno podržao vladajuću stranku jer ga je zbunio veliki broj simbola na mašini za glasanje.

Potencijalni ŠEF to neće cijeniti: Obratite pažnju na ove 4 STVARI prilikom razgovora za POSAO!

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 15:05

Mogli biste se iznenaditi na što sve vaš potencijalni šef gleda i kako zapravo odlučuje komu će dati priliku.

FOTO: "Proljeće na SNIJEGU" - ovako se u nedjelju UŽIVALO NA ORJENU

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 14:21

Klima Orjena dozvoljava da čak i krajem aprila, dok gledate na more, uživate u aktivnostima na snijegu. Tu privilegiju protekle nedelje iskoristili su posjetioci događaja „Proljeće na snijegu“, koji se već treću godinu za redom održava na Orjenskom sedlu (1600 m n. v.) u organizaciji Agencije za razvoj i zaštitu Orjena i planinarskog kluba „Subra“ iz Herceg Novog.

NAJMLAĐI Cetinjani u akciji ZA PRIMJER: Dan planete Zemlje obilježen akcijom SADNJE LIPA

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 13:36

Prijestonica Cetinje obilježila je danas Dan planete Zemlje sadnjom lipa duž Bulevara crnogorskih heroja. Akcija je realizovana u saradnji Prijestonice Cetinje, Crnogorskog olimpijskog komiteta i UNDP-a u susret Igrama malih zemalja Evrope – Crna Gora 2019.

Čović: Zgrožen sam i ne znam da li ću i kada opet ići u Crnu Goru

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 12:31

Košarkaši Crvene zvezde i Budućnosti od 19 časova igraju peti odlučujući meč finala regionalne ABA lige, čiji će pobjednik osvojiti trofej i osigurati plasman u Evroligu naredne sezone.

Nevena i pilot iz CG NIJESU ŠTEDJELI: Evo koliko su HILJADA EURA izdvojili za samo JEDNU PJESMU na vjenčanju

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 08:17

Pjevačica Nevena Božović minulog vikenda zarekla se na vječnu ljubav pilotu Nikoli Ivanoviću u njegovoj rodnoj Crnoj Gori, a na vjenčanju nimalo nisu štedjeli.

Sada i zvanično ODLAZI U PROŠLOST: Novčanica od 500 EURA više se NEĆE ŠTAMPATI

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 10:15

Njemačke i austrijske centralne banke novčanicu od 500 eura izdaju u opticaj još samo do ovog petka (26. aprila), ali, kako piše Deutsche Welle (DW), to nije povećalo potražnju banaka za novčanicama ovog iznosa.

Mjesec dana VELIKIH PROMJENA: Jedan ZNAK čeka NOVČANI DOBITAK, a evo ko će biti SREĆAN U LJUBAVI

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 08:57

Pročitajte šta vas tokom narednih mjesec dana čeka na poslu, u ljubavi, hoćete li se slagati sa ukućanima, kako će vas služiti zdravlje i da li da investirate.

Danskom MILIJARDERU u napadima u ŠRI LANKI poginulo TROJE DJECE, majka u SUZAMA: "Molite se za mene"

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 11:46

Sedam bombaša samoubica je ubilo najmanje 290 ljudi u koordiniranim napadima na crkve i hotele sa pet zvjezdica na Uskrs.

BEZ IZJAVA: Repeša i igrači bez komentara nakon FINALA ABA lige

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 23:07

Budućnost je večeras izgubila od Crvene zvezde u meču koji će se pamtiti po nezapamćenom navijačkom piru Zvezdinih "ultrasa", zbog kojih je meč kasnio skoro 60 minuta

Čović: Fenomenalno, za ovo smo živjeli 8-9 mjeseci

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 22:28

Plejmejker Crvene zvezde Filip Čović prokomentarisao je osvajanje titule šampiona ABA lige.

Tomić ZADOVOLJAN nakon osvajanja TITULE: Pomenuo i mečeve u Podgorici

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 22:06

Zadovoljan je poslije osvajanja ABA titule bio trener Crvene zvezde Milan Tomić, ali je pomenuo i mečeve u Podgorici.

U soliteru u Igalu spriječen veći požar: Zapalila se šerpa na šporetu

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 22:03

Večeras iza 21 čas Službi zaštite i spasavanja u Meljinama prijavljen je dim iz stana na 8. spratu solitera u Ulici V Crnogorske, iznad marketa “Aroma”, javlja Radio Jadran.

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 21:19

VIDEO: Kad Erl Klark kaže NE: Pogledajte njegovu fenomenalnu blokadu sa početka utakmice

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 20:41

Meč odluke za titulu u ABA ligi i novi plasman u Evroligu odigraće košarkaši Budućnosti Voli protiv Crvene zvezde u Beogradu.

Zbunio se: Glasao za pogrešnu stranku pa sebi odsjekao prst

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 20:17

VIDEO: Naših momaka i dalje nema na parketu: Podgledajte kako je izgledao napad na košarkaše Budućnosti

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 19:41

"Kada su igrači krenuli da izlaze iz tunela krenula je totalna histerija i gađanje sa svim mogućim tvrdim predmetima..." -kažu iz Budućnosti.

FOTO+VIDEO: Budućnost na albanskom: Kol gađao kamermana

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 19:40

Atmosfera u svakoj prethodnoj utakmici je bila napeta, a prema prvim potezima čini se da to i večeras biti slučaj.

Udes u naselju Zagorič: Sudar dva AUTOMOBILA: Ima POVRIJEĐENIH

Ponedjeljak, 22.04.2019 | 19:38

U udesu koji se u popodnevnim časovima dogodio u podgoričkom naselju Zagorič ima povrijeđenih, saopšteno je iz Uprave policije.