Srijeda, 01.04.2020 | 20:13
IZVOR: vijesti.me

NASA: 12 HILJADA molbi za buduću generaciju astronauta

Foto: Ilustracija, Pixabay

Američka svemirska agencija (NASA) objavila je da je primila 12.000 molbi za buduću generaciju astronauta, njih desetak, a rezultati postupka selekcije će biti objavljeni na ljeto 2021.

NASA regrutuje novu posadu astronauta za svoj program Artemis, a cilj je između ostalog da na površinu Mjeseca stupi i prva žena. Prva posada Artemisa trebalo bi da sleti na Mjesec do 2024, a potom bi se svake godine slala druga posada.

Dugoročni cilj - poslati astronaute na Mars

"Sljedeća klasa astronauta, generacije Artemis, omogućiće nam da istražimo nova područja Mjeseca, a odvešće nas i na Crvenu planetu", rekao je Džim Brajdenstin, direktor Nase.

Dugoročni cilj je poslati astronaute na Mars, a NASA se nada da će kroz program slanja ljudi na Mjesec moći naučiti i uvježbati astronaute za pohod na Mars, prenosi Hina. Godine 2017. je od 18.300 kandidata njih 12 izabrano za astronaute, a 11 je izdržalo obuku do kraja. Trajala je do januara ove godine.

Kandidati moraju biti Amerikanci i imati magistarsku diplomu u znanstvenim disciplinama, tehnologiji ili matematici, a primaju se i ljekari i piloti. NASA trenutno raspolaže s 48 aktivnih astronauta.

Budući regruti će se slati na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS), a jednog dana možda i na Mjesec. Prva misija na Mjesec planira se za 2024, a od 2028. planira se "trajno" ljudsko prisustvo na Zemljinom satelitu.

VIDEO: U očevom stilu: Sin Zlatana Ibrahimovića SPEKTAKUALRNIM GOLOM pokazao na koga je talentovan!

Srijeda, 03.06.2020 | 07:57

Na popularnoj društvenoj mreži "TikTok" pojavio se snimak na kom se može vidjeti kako 12-godišnji Maksimilijan Ibrahimović postiže senzacionalan gol, u stilu svog oca - Zlatana Ibrahimovića.

Neželjena dejstva: Sumnjiv kvalitet 162 LIJEKA

Srijeda, 03.06.2020 | 07:21

Agencija za ljekove i medicinska sredstva (CALIMS) prošle godine je dobila 162 prijave neželjenih dejstava ljekova, što je porast u odnosu na prethodnu za skoro 15 odsto, prenosi Dan.

NKT: Kraj EPIDEMIJE koronavirusa u Crnoj Gori, PANDEMIJA i dalje TRAJE

Utorak, 02.06.2020 | 21:38

Nacionalno koordinaciono tijelo za zarazne bolesti (NKT) je na današnjoj sjednici, kojom je predsjedavao predsjednik Milutin Simović, odučilo na predlog Instituta za javno zdravlje (IJZ) da u Crnoj Gori bude proglašen kraj epidemije koronavirusa uvedene 26. marta na cijeloj državnoj teritoriji.

Brajović: CG izašla kao pobjednik u prvom poluvremenu, virus je tu, pored nas

Utorak, 02.06.2020 | 21:01

Status "corona free" ili status bez aktivnih slučajeva oboljelih Crna Gora je već ostvarila i postigla, što potvrđuju raspoloživi podaci Instituta za javno zdravlje (IJZ), kazala je za Radio Slobodna Evropa šefica Kancelarije Svjetske zdravstvene organizacije (SZO) u Crnoj Gori Mina Brajović.

Crnogorski pomorci NAPUŠTAJU karantin u Igalu

Utorak, 02.06.2020 | 20:55

Pomorci koji su u karantinu u Institutu "Dr Simo Milošević" u Igalu spremaju se za odlazak kući, piše Radio Herceg Novi.

DPS: Opozicija NEODGOVORNA, Demos: Vlast NEZAINTERESOVANA

Utorak, 02.06.2020 | 20:22

Nedolazak lidera opozicije na konsultativni sastanak povodom unapređivanja izbornog ambijenta, demonstracija je neodgovornosti, kažu iz DPS-a. I dok je ponašanje opozicije, slično ocijenio i predsjednik Skupštine Ivan Brajović, iz Demosa ističu da ukoliko je vlast zaista zainteresovana za rješenja, oni bi, kažu, poziv uputili na ozbiljan način.

VIDEO: Stara 2.000 godina - MASAŽA mesarskim NOŽEVIMA sve popularnija na Tajvanu

Utorak, 02.06.2020 | 20:09

Na Tajvanu je sve popularniji tretman "dao liao", bizarna masaža noževima koja vraća energiju stimulišući cirkulaciju i vraćajući balans tijelu.

UEFA donijela odluku: Lisabon domaćin finala Lige šampiona?

Utorak, 02.06.2020 | 19:48

UEFA želi da se finalni meč Lige šampiona odigra 22. avgusta, a kao grad domaćin trenutno figurira Lisabon.

POKLONI kao znak zahvalnosti: Kako se delfini u Australiji zahvaljuju volonterima

Utorak, 02.06.2020 | 19:30

Poznata je činjenica da delfini vole društvo i veselo komuniciraju, pa ih naučnici smatraju najinteligentnijom vrstom, odmah poslije ljudi.

Darmanović sa ambasadorkom UAE: Zahvalnost na pomoći Crnoj Gori

Utorak, 02.06.2020 | 19:08

Ministar vanjskih poslova Srđan Darmanović primio je danas u nastupnu posjetu ambasadorku Ujedinjenih Arapskih Emirata u Crnoj Gori Nabilu Alšhamsi.