Četvrtak, 04.03.2021 | 08:10
IZVOR: Kurir.rs/CNN

Živio prije 140 MILIONA godina: Pronađeni fosili jedne od NAJVEĆIH životinja koje su hodale Zemljom

Naučnici su u Argentini otkrili fosile možda najstarijeg poznatog člana grupe dinosaurusa poznate kao titanosaurusi koja uključuje najveće kopnene životinje u istoriji Zemlje.

Foto: Printscreen YouTube/Inside Edition

Istraživači su rekli u ponedeljak da fosili predstavljaju vrstu dinosaurusa po imenu Nindžatitan zapatai koja je živjela prije 140 miliona godina tokom perioda Krede.

Identifikovali su Ninžatitan kao titanosaurusa, grupu dinosaurusa biljojeda sa dugim vratom koji su hodali na četiri noge slične stubu. Nedovršeni skeletni ostaci dinosaurusa otkriveni su u argentinskoj patagonijskoj divljini, južno od grada Neuken. Istraživači su rekli da je Nindžatitan pokazao da su se titanosaurusi kao grupa prvi put pojavili davnije nego što se isprva mislilo.

"Titanosaurusi su zabilježeni na raznim stranama svijeta, ali najstariji poznati zapisi su bili moderniji od ovog nalaza".

U dužini od oko 20 metara, Nindžatitan je bio veliki dinosaurus, ali mnogo manji od kasnijih titanosaura poput Argentinosaurusa koji su dostizali dužinu od 35 metara. Istraživači su takođe rekli da prisustvo tako ranog titanosaurusa u Patagoniji podržava ideju da titanosauri potiču sa južne hemisfere. Nalazi su objavljeni u naučnom časopisu "Ameginiana".

Titanosaurusi su dio veće grupe dinosaurusa zvanih sauropodi, koja uključuje i druge sa sličnim dizajnom tijela, poput Brontosaurusa i Diplodokusa, koji su živjeli u Sjevernoj Americi tokom perioda Jure, koji je prethodio periodu Krede. Brojni titanosaurusi koji su naseljavali Patagoniju postigli su gigantske razmjere poput Argentinosaurusa, Patagotitana i Dreadnougtusa.

Hose Luis Carbadiljo, drugi istraživač CONICET-a, rekao je lokalnoj univerzitetskoj publikaciji da je starost Nindžatitanovih ostataka mogla navesti ljude da pretpostavljaju da kosti pripadaju grupi dinosaurusa koja je prethodila titanosaurusima.

"U Patagoniji su titanosaurusi poznati tek od prije manje od 120 miliona godina", rekao je.