Ponedjeljak, 22.07.2024 | 10:02
IZVOR: B92

Razlozi zbog kojih bi svakog dana trebalo da popijete čašu crnog vina

Ima li išta bolje od čaše crnog vina poslije dobrog ručka? Mnogi će reći ne. I ljekari će se složiti sa njima. Da, dobro ste čuli, crno vino je dobro za zdravlje, sve dok se konzumira u razumnim količinama.




Foto: Ilustracija, Pixabay

U čaši vina od 150 ml ima 125 kalorija, a vino sadrži male količine vitamina i minerala, uključujući gvožđe, kalcijum, kalijum i fosfor. Ovo su neki od blagotvornih efekata crnog vina na organizam, pišu stručnjaci sa portala WebMD.

Antioksidansi u crvenom vinu mogu sniziti krvni pritisak. Nekoliko studija je potvrdilo da je kod osoba sa blago povišenim krvnim pritiskom, nakon konzumiranja crnog vina, on snižen. Naučnici kažu da su za ovaj efekat odgovorni polifenoli u vinu.

Iako je potrebno više istraživanja, prethodni dokazi sugerišu da je crveno vino dobro za zdravlje srca jer pomaže u smanjenju rizika od nakupljanja štetnog plaka u arterijama.

Smanjenje rizika od raka

Resveratrol, polifenol u crnom vinu, ima antiinflamatorna i antioksidativna svojstva i može smanjiti rizik od raka sprječavajući rast ćelija raka. Iako su potrebne dalje studije da bi se potvrdio ovaj efekat, prethodna istraživanja o resveratrolu u vinu pokazala su njegov efekat na poboljšanje kardiovaskularnog sistema.

Smanjenje rizika od Alchajmerove bolesti

Polifenoli iz crnog vina sprječavaju stvaranje proteina koji proizvode toksična jedinjenja koja ubijaju moždane ćelije. Polifenoli takođe mogu da smanje toksičnost postojećih jedinjenja, čime se ublažava kognitivni pad.

Smanjenje rizika od dijabetesa

Velika studija je pokazala da umjerena konzumacija alkohola uz obroke, posebno vina, može smanjiti rizik od dijabetesa tipa 2.

Potencijalni zdravstveni rizici od crnog vina:

Dok neka istraživanja pokazuju zdravstvene prednosti konzumiranja crnog vina, treba imati na umu da ono takođe nosi određene rizike, a uvek postoji rizik da postanete zavisni od alkohola. Prije nego što počnete da uživate u crnom vinu, imajte na umu da ono kod nekih može izazvati alergije, da ga ne smijete piti u trudnoći i ako bolujete od gihta. Takođe, alkohol je strogo zabranjen svima sa oštećenjem jetre, može uticati na debljanje, a prekomjerna konzumacija alkohola povezuje se sa pojavom karcinoma organa digestivnog trakta i dojke.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Naučnici otkrili mogući uzrok sindroma hroničnog umora

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:17

Australijski naučnici prvi put su pronašli dokaze da bi sindrom hroničnog umora mogao da bude povezan sa poremećajem glimfatičkog sistema - prirodnog mehanizma kojim mozak uklanja otpadne materije.

Pijete ledenu kafu da se rashladite? Evo šta ona zapravo radi vašem organizmu

Srijeda, 05.08.2026 | 12:23

Ledena kafa omiljeno je ljetno osvježenje, ali mnogi se pitaju da li zbog kofeina može izazvati dehidraciju.

Nutricionisti ljeti posebno preporučuju borovnice, evo i zašto

Ponedjeljak, 03.08.2026 | 15:23

Borovnice su među najpopularnijim ljetnim plodovima, a osim osvježavajućeg okusa, poznate su i po bogatom nutritivnom sastavu.

Gladni ste između obroka? Ove grickalice imaju veoma malo kalorija

Nedjelja, 26.07.2026 | 11:04

Ako često imate potrebu da nešto grickate između obroka, ne morate odmah posegnuti za čipsom i slatkišima. Postoje zdrave i ukusne grickalice koje imaju veoma malo kalorija, dugo drže sitost i mogu biti odličan izbor čak i kada pazite na ishranu.

Nova tehnologija - Naučnici napravili kontaktna sočiva koja SAMA popravljaju ogrebotine

Ponedjeljak, 13.07.2026 | 16:00

Nova tehnologija mogla bi da produži vijek trajanja mekih kontaktnih sočiva i smanji rizik po zdravlje očiju. Istraživači sa Univerziteta Dankuk u Južnoj Koreji razvili su specijalni hidrogelni materijal koji može da obnovi površinska oštećenja nakon samo sat vremena izlaganja običnoj ultraljubičastoj (UV) svjetlosti.

Udes kod Trebaljeva, poginula jedna osoba

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 11:31

Jedna osoba poginula je u saobraćajnoj nesreći koja se jutros desila kod Trebaljeva, saopšteno je "Danu" iz Operativno-komunikacionog centra Uprave policije.

Naučnici otkrili mogući uzrok sindroma hroničnog umora

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:17

Australijski naučnici prvi put su pronašli dokaze da bi sindrom hroničnog umora mogao da bude povezan sa poremećajem glimfatičkog sistema - prirodnog mehanizma kojim mozak uklanja otpadne materije.

Jedna od najpoznatijih Google funkcija odlazi u istoriju

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:32

Google je zvanično odredio početak gašenja Google Assistanta. Od 4. septembra kompanija će postepeno prebacivati Android uređaje na Gemini, koji će postati novi podrazumijevani glasovni i AI asistent na telefonima.

PU: Izvršeno preko 2.300 kontrola za tri mjeseca, izrečeno 2.127.350 eura novčanih kazni

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 11:48

Poreska inspekcija je u periodu od 1. maja do 9. avgusta izvršila 2.384 kontrole poreskih obveznika na teritoriji Crne Gore. Nepravilnosti su utvrđene kod 435 poreskih obveznika, zbog čega je izdato 635 prekršajnih naloga sa izrečenim novčanim kaznama u iznosu od 2.127.350 eura, saopšteno je iz Poreske uprave.

Mis Crne Gore otputovala u Vijetnam

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 12:36

Cetinjanka Masa Vukićević, koja je krajem aprila izabrana za mis Crne Gore, otputovala je juče u Vijetnam, gdje će predstavljati našu zemlju na 73. izboru za mis svijeta.

Uhapšen osumnjičeni za pljačku trgovinskog objekta u Bijelom Polju

Utorak, 11.08.2026 | 10:07

Bjelopoljska policija uhapsila je osumnjičenog za krađu oko 4.600 eura, alkoholnih pića i cigareta, saopšteno je iz Uprave policije. Protiv L.R. (21), koji se vodi kao operativno interesantno lice iz Bijelog Polja podnijeta je krivična prijava zbog sumnje da je opljačkao trgovinski objekat u naselju Lješnica.

MUP: Trenutno aktivna četiri požara, najteža situacija u Ponikvicama

Utorak, 11.08.2026 | 09:59

Direktorat za zaštitu i spašavanje Ministarstva unutrašnjih poslova, preko Operativno-komunikacionog centra 112 (OKC 112), nastavlja da prati situaciju na više požarišta širom Crne Gore i koordinira angažovanje službi i vazduhoplovnih kapaciteta.

Crna Gora na Međunarodnoj olimpijadi iz geografije

Utorak, 11.08.2026 | 09:50

Marija Gošović, generalna direktorica Direktorata za gimnazijsko i stručno obrazovanje i direktor Ispitnog centra, mr Miloš Trivić, ispratili su tim koji će predstavljati Crnu Goru na 22. Međunarodnoj olimpijadi iz geografije koja će se održati u Istanbulu od 11. do 17. avgusta 2026. godine, saopšteno je iz resrnog ministarstva.

Uhapšen državljanin BiH: Vozio sa 1,49 promila pa izazvao saobraćajnu nezgodu

Utorak, 11.08.2026 | 09:42

Službenici policije u Budvi su uhapsili E.H. iz Bosne i Hercegovine, jer je vozio sa 1,49 promila alkohola pa izazvao saobraćajnu nezgodu, objavila je Uprava policije na mreži X.

Domaće kupinovo vino: Jednostavan recept za aromatično piće od zrelih kupina

Utorak, 11.08.2026 | 09:28

Kupinovo vino je tradicionalno voćno vino intenzivne boje i prepoznatljive arome, a može se napraviti i kod kuće od svega nekoliko sastojaka. Najvažnije je koristiti potpuno zrele i zdrave kupine, kao i dobro oprane i sterilisane posude kako bi fermentacija protekla pravilno.

Asanović: Razmišljamo o gradnji stočnog groblja na Ćemovskom polju

Utorak, 11.08.2026 | 08:58

Nijesmo odredili lokaciju za gradnju stočnog groblja, jer razgraničenje sa Podgoricom nije završeno, tako da nemamo nijedan kvadrat preveden na nas gdje bi ovakav objekat mogli planirati, rekao je za “Dan” predsjednik Opštine Zeta Mihailo Asanović.

Od ponoći benzin jeftiniji šest, dizel tri centa

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 20:36

Benzin će od ponoći biti jeftiniji šest centi, a dizel tri centa, saopšteno je iz Ministarstva energetike i rudarstva.

Utorak sunčan i veoma topao: Temperatura do 39 stepeni

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 16:00

U utorak nas očekuje pretežno sunčano i veoma toplo vrijeme  uz slab lokalni razvoj oblačnosti u planinskim predjelima, saopšteno je iz Zavoda za hidrometeorologiju i seizmologiju.

Suzana Lazović čestitala kadetkinjama: Medalja je dokaz da ste pomjerili granice

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:53

Selektorka ženska seniorske reprezentacije Crne Gore Suzana Lazović čestitala ja našim kadetkinjama osvajanje srebrne medalje na šampinatu svijeta u Rumuniji.

Suzana Lazović čestitala kadetkinjama: Medalja je dokaz da ste pomjerili granice

Nedjelja, 31.12.1899 | 15:53

Selektorka ženska seniorske reprezentacije Crne Gore Suzana Lazović čestitala ja našim kadetkinjama osvajanje srebrne medalje na šampinatu svijeta u Rumuniji