Petak, 26.07.2024 | 20:57
IZVOR: klix.ba

Da li treba da PRESKOČITE večeru u procesu mršavljenja? Evo šta kažu istraživanja

Postoji stara izreka o zdravoj ishrani: "Doručkuj kao kralj, ručaj kao princ, a večeraj kao siromah." 




Foto: Ilustracija/Pixabay.com

Drugim riječima, unosite kalorije unaprijed u ranom dijelu dana. No znači li to da biste trebali preskočiti večeru ako želite smršati? Ukratko, večera neće nužno ugroziti gubitak kilograma.
 
Zapravo, nedavna istraživanja sugerišu upravo suprotno, a to je preskakanje večere može potaknuti debljanje. U studiji ‌Nutrients iz januara 2021. godine, istraživači su otkrili da su studenti fakultetske dobi koji su redovno preskakali večeru dobili više na težini od svojih kolega koji su većinom jeli večeru svaki dan.Oni koji su preskočili večeru dobili su oko 10 posto svoje tjelesne težine tokom šestogodišnjeg perioda istraživanja i vjerovatnije je da će biti u kategorijama indeksa tjelesne mase (BMI) prekomjerne težine ili gojaznosti.

"Ljudi koji preskaču večeru i dalje jedu tokom cijele večeri, samo imaju tendenciju jesti više hrane poput grickalica, što bi dovelo do debljanja. Iz mog iskustva, oni koji preskaču večeru najvjerovatnije se natrpavaju grickalicama kojima nedostaje hranjivih materija, imaju malo vlakana i proteina, a puno su šećera i ugljenihhidrata. Ova vrsta hrane rijetko vas zasiti i može dovesti do toga da jedete više", navodi nutricionista Amanda Nighbert.

U ovoj studiji, istraživači su takođe promatrali ljude koji su u početku preskakači večere, a kasnije počeli večeru te su ih uporedili s ljudima koji su češće preskakali večere.

Ispostavilo se da su muškarci koji su stalno preskakali večeru, imali najveću težinu u odnosu na one koji su povremeno preskakali večeru i više od onih koji redovno večeraju. Međutim, kada je riječ o ženama, nisu mogli pronaći značajne razlike kod ove tri  grupe. 

Ipak, postoje druga istraživanja koja pokazuju da bi preskakanje večere moglo podstaći mršavljenje. Na primjer, jedna studija koja je imala gotovo 50.000 ispitanika, otkrila je da su ljudi koji su jeli manje od tri obroka dnevno i imali najdužu noćnu pauzu između obroka značajno smanjili svoj BMI tokom godine dana.

Čak je i manja porcija večera činila razliku. U istoj studiji, ljudi kojima je ručak ili doručak bio najveći obrok u danu smanjili su svoj BMI više nego ljudi koji su najveći obrok imali za večeru.

Čini se da preskakanje večere djeluje u prvoj studiji, jer su ispitanici povremeno postili umjesto da su se odrekli večere i onda kasnije navečer imali manji obrok.

Ipak, istraživači misle da jedenje u pogrešno doba dana, a posebno kasno uveče, ometa naše zdravlje zbog viših nivoa glukoze i inzulina kasno uveče. Međutim, imajte na umu da postoji mnogo različitih načina za primjenu povremenog posta.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Naučnici otkrili mogući uzrok sindroma hroničnog umora

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:17

Australijski naučnici prvi put su pronašli dokaze da bi sindrom hroničnog umora mogao da bude povezan sa poremećajem glimfatičkog sistema - prirodnog mehanizma kojim mozak uklanja otpadne materije.

Pijete ledenu kafu da se rashladite? Evo šta ona zapravo radi vašem organizmu

Srijeda, 05.08.2026 | 12:23

Ledena kafa omiljeno je ljetno osvježenje, ali mnogi se pitaju da li zbog kofeina može izazvati dehidraciju.

Nutricionisti ljeti posebno preporučuju borovnice, evo i zašto

Ponedjeljak, 03.08.2026 | 15:23

Borovnice su među najpopularnijim ljetnim plodovima, a osim osvježavajućeg okusa, poznate su i po bogatom nutritivnom sastavu.

Gladni ste između obroka? Ove grickalice imaju veoma malo kalorija

Nedjelja, 26.07.2026 | 11:04

Ako često imate potrebu da nešto grickate između obroka, ne morate odmah posegnuti za čipsom i slatkišima. Postoje zdrave i ukusne grickalice koje imaju veoma malo kalorija, dugo drže sitost i mogu biti odličan izbor čak i kada pazite na ishranu.

Nova tehnologija - Naučnici napravili kontaktna sočiva koja SAMA popravljaju ogrebotine

Ponedjeljak, 13.07.2026 | 16:00

Nova tehnologija mogla bi da produži vijek trajanja mekih kontaktnih sočiva i smanji rizik po zdravlje očiju. Istraživači sa Univerziteta Dankuk u Južnoj Koreji razvili su specijalni hidrogelni materijal koji može da obnovi površinska oštećenja nakon samo sat vremena izlaganja običnoj ultraljubičastoj (UV) svjetlosti.

Suzana Lazović čestitala kadetkinjama: Medalja je dokaz da ste pomjerili granice

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:53

Selektorka ženska seniorske reprezentacije Crne Gore Suzana Lazović čestitala ja našim kadetkinjama osvajanje srebrne medalje na šampinatu svijeta u Rumuniji.

Suzana Lazović čestitala kadetkinjama: Medalja je dokaz da ste pomjerili granice

Nedjelja, 31.12.1899 | 15:53

Selektorka ženska seniorske reprezentacije Crne Gore Suzana Lazović čestitala ja našim kadetkinjama osvajanje srebrne medalje na šampinatu svijeta u Rumuniji

Bezos pred vratima Enfilda, milijarderski konzorcijum kupuje trećinu Liverpula

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:46

Osnivač Amazona i jedan od najbogatijih ljudi na svijetu Džef Bezos nalazi se pred ulaskom u vlasničku strukturu Liverpula, pošto konzorcijum koji uključuje američkog milijardera priprema kupovinu velikog manjinskog udjela u engleskom velikanu.

Najbolja jesen u životu: Počinje pet godina sreće za tri znaka

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:42

Dok drugi jedva sklapaju kraj s krajem, ova tri znaka od 20. avgusta okreću ozbiljan list. Za njih počinje pet godina sreće i stiže novac koji će se samo gomilati.

Pojačane kontrole na auto-putu i magistralama: MUP objavio raspored za danas i sjutra

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:31

U okviru nacionalne kampanje „Živi, ne žuri“, Ministarstvo unutrašnjih poslova – Uprava policije tokom 10. i 11. avgusta sprovodiće pojačane aktivnosti na putevima širom Crne Gore, sa ciljem podizanja nivoa bezbjednosti saobraćaja.

Policija rasvijetlila paljenje „Audija“ u Gusinju: Osumnjičen 30-godišnjak

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:25

Policija je identifikovala i pronašla A. G. (30) iz Gusinja, osumnjičenog da je podmetnuo požar na putničkom vozilu „Audi“, pri čemu je pričinjena veća materijalna šteta. Protiv njega je, po nalogu tužioca, podnijeta krivična prijava zbog sumnje da je počinio krivično djelo uništenje i oštećenje tuđe stvar.

Opljačkan dom Kim Kardašijan: Provalnik ukrao automobil, pa se vozio po kraju

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:20

Prethodnog vikenda je u Hiden Hilsu provalnik upao u vilu Kim Kardašijan, vrednu 60 miliona dolara i tom prilikom ukrao vrijedne stvari.

Naknadni konkurs za upis učenika u prvi razred srednjih škola od 17. do 20. avgusta

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:13

Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija objavilo je danas Naknadni konkurs za upis učenika u I razred srednjih škola u Crnoj Gori za školsku 2026/2027. godinu.

Počelo kažnjavanje nepropisnog parkiranja u Podgorici: Kazna 100 eura, kontrole na 15 lokacija

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 14:55

U Podgorici je od danas počelo izricanje novčanih kazni za nepropisno zaustavljanje i parkiranje vozila, saopšteno je iz Glavnog grada.

Skupština 24. avgusta o izmjeni Ustava i antimafija zakonu

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 14:46

Poslanici crnogorskog parlamenta raspravljaće 24. avgusta o Predlogu amandmana na Ustav Crne Gore, koji se odnose na Sudski i Tužilački savjet i Centralnu banku (CBCG).