Petak, 23.08.2024 | 08:35
IZVOR: B92

Regeneriše jetru i snižava pritisak: Sok od cvekle je vitaminska "bomba"

Hipertenzija, odnosno visoki krvni pritisak, potencijalno je opasno stanje. Ako osoba ima visoki krvni pritisak, to znači da njeno srce mora da radi više nego inače kako bi pumpalo krv.




Foto: Ilustracija, Pixabay

S vremenom to stvara dodatni pritisak na srce, krvne sudove i druge organe.

Osim toga, ako se ne liječi, može imati ozbiljne posljedice, kao što su moždani i srčani udari.

Poznato je da je ishrana glavni faktor koji doprinosi hipertenziji, a hrana sa visokim udjelom soli jedan je od glavnih krivaca.

To je zato što so pomaže tijelu da zadržava vodu, podižući krvni pritisak. Međutim, ono što jedemo i pijemo može imati i suprotan učinak.

Prema istraživanju iz 2015. godine, piće napravljeno od korenastog povrća moglo bi da snizi visoki krvni pritisak ako se konzumira svakodnevno.

Tim sa Univerziteta Queen Mary u Londonu otkrio je da svakodnevno ispijanje soka od cvekle ima značajan učinak na krvni pritisak. Otkrili su da čaša soka od cvekle od 250 mililitara rezultira prosječnim smanjenjem krvnog pritiska za oko 8/4 mmHg.

Mnogi učesnici studije vidjeli su da su se nivoi njihovog krvnog pritiska vratili u siguran raspon.

Istraživači su rekli da je to značajno jer se smatra da svako povećanje krvnog pritiska od 2 mmHg povećava vjerovatnost smrti od srčanih bolesti za sedam odsto, i moždanog udara za deset odsto.

Prednosti cvekle u snižavanju krvnog pritiska povezane su sa visokim nivoima dijetalnih nitrata pronađenih u ovoj biljci.

Glavna autorka studije, profesorka Amrita Ahluvalia, objasnila je da bolesti srca i krvnih sudova, koje mogu uzrokovati srčani i moždani udar, i dalje su najveći uzrok smrti širom svijeta.

"Međutim, za razliku od nekih drugih ozbiljnih bolesti, imamo sreću što možemo da pravimo određene promjene u načinu života koje dramatično poboljšavaju zdravlje našeg srca i krvnih sudova. Ovo istraživanje pokazalo je da dnevni unos anorganskih nitrata može biti jednako učinkovit kao medicinska intervencija za snižavanje krvnog pritiska, a najbolje je što ih možemo pronaći u cvekli i drugom lisnatom povrću", kazala je ona. 

Nedavno objavljen rad došao je do sličnog zaključka. Meta-analiza, objavljena 2022. godine, pregledala je sedam postojećih studija i zaključila da nitrati, koji se nalaze u soku od cvekle, snižavaju sistolni krvni pritisak.

Zaključeno je da je dnevna konzumacija soka tokom 60 dana dala najbolje rezultate.

Pored toga, sok od cvekle dobar je za krvnu sliku, za imunitet, ali i za jetru.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Naučnici otkrili mogući uzrok sindroma hroničnog umora

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:17

Australijski naučnici prvi put su pronašli dokaze da bi sindrom hroničnog umora mogao da bude povezan sa poremećajem glimfatičkog sistema - prirodnog mehanizma kojim mozak uklanja otpadne materije.

Pijete ledenu kafu da se rashladite? Evo šta ona zapravo radi vašem organizmu

Srijeda, 05.08.2026 | 12:23

Ledena kafa omiljeno je ljetno osvježenje, ali mnogi se pitaju da li zbog kofeina može izazvati dehidraciju.

Nutricionisti ljeti posebno preporučuju borovnice, evo i zašto

Ponedjeljak, 03.08.2026 | 15:23

Borovnice su među najpopularnijim ljetnim plodovima, a osim osvježavajućeg okusa, poznate su i po bogatom nutritivnom sastavu.

Gladni ste između obroka? Ove grickalice imaju veoma malo kalorija

Nedjelja, 26.07.2026 | 11:04

Ako često imate potrebu da nešto grickate između obroka, ne morate odmah posegnuti za čipsom i slatkišima. Postoje zdrave i ukusne grickalice koje imaju veoma malo kalorija, dugo drže sitost i mogu biti odličan izbor čak i kada pazite na ishranu.

Nova tehnologija - Naučnici napravili kontaktna sočiva koja SAMA popravljaju ogrebotine

Ponedjeljak, 13.07.2026 | 16:00

Nova tehnologija mogla bi da produži vijek trajanja mekih kontaktnih sočiva i smanji rizik po zdravlje očiju. Istraživači sa Univerziteta Dankuk u Južnoj Koreji razvili su specijalni hidrogelni materijal koji može da obnovi površinska oštećenja nakon samo sat vremena izlaganja običnoj ultraljubičastoj (UV) svjetlosti.

Utorak sunčan i veoma topao: Temperatura do 39 stepeni

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 16:00

U utorak nas očekuje pretežno sunčano i veoma toplo vrijeme  uz slab lokalni razvoj oblačnosti u planinskim predjelima, saopšteno je iz Zavoda za hidrometeorologiju i seizmologiju.

Suzana Lazović čestitala kadetkinjama: Medalja je dokaz da ste pomjerili granice

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:53

Selektorka ženska seniorske reprezentacije Crne Gore Suzana Lazović čestitala ja našim kadetkinjama osvajanje srebrne medalje na šampinatu svijeta u Rumuniji.

Suzana Lazović čestitala kadetkinjama: Medalja je dokaz da ste pomjerili granice

Nedjelja, 31.12.1899 | 15:53

Selektorka ženska seniorske reprezentacije Crne Gore Suzana Lazović čestitala ja našim kadetkinjama osvajanje srebrne medalje na šampinatu svijeta u Rumuniji

Bezos pred vratima Enfilda, milijarderski konzorcijum kupuje trećinu Liverpula

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:46

Osnivač Amazona i jedan od najbogatijih ljudi na svijetu Džef Bezos nalazi se pred ulaskom u vlasničku strukturu Liverpula, pošto konzorcijum koji uključuje američkog milijardera priprema kupovinu velikog manjinskog udjela u engleskom velikanu.

Najbolja jesen u životu: Počinje pet godina sreće za tri znaka

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:42

Dok drugi jedva sklapaju kraj s krajem, ova tri znaka od 20. avgusta okreću ozbiljan list. Za njih počinje pet godina sreće i stiže novac koji će se samo gomilati.

Pojačane kontrole na auto-putu i magistralama: MUP objavio raspored za danas i sjutra

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:31

U okviru nacionalne kampanje „Živi, ne žuri“, Ministarstvo unutrašnjih poslova – Uprava policije tokom 10. i 11. avgusta sprovodiće pojačane aktivnosti na putevima širom Crne Gore, sa ciljem podizanja nivoa bezbjednosti saobraćaja.

Policija rasvijetlila paljenje „Audija“ u Gusinju: Osumnjičen 30-godišnjak

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:25

Policija je identifikovala i pronašla A. G. (30) iz Gusinja, osumnjičenog da je podmetnuo požar na putničkom vozilu „Audi“, pri čemu je pričinjena veća materijalna šteta. Protiv njega je, po nalogu tužioca, podnijeta krivična prijava zbog sumnje da je počinio krivično djelo uništenje i oštećenje tuđe stvar.

Opljačkan dom Kim Kardašijan: Provalnik ukrao automobil, pa se vozio po kraju

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:20

Prethodnog vikenda je u Hiden Hilsu provalnik upao u vilu Kim Kardašijan, vrednu 60 miliona dolara i tom prilikom ukrao vrijedne stvari.

Naknadni konkurs za upis učenika u prvi razred srednjih škola od 17. do 20. avgusta

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:13

Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija objavilo je danas Naknadni konkurs za upis učenika u I razred srednjih škola u Crnoj Gori za školsku 2026/2027. godinu.

U Buljarici uhapšen Cetinjanin, pronađeno više od 20 grama kokaina

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:09

Barska policija je uhapsila Ž.P. (25) iz Cetinja, kod kojeg je pronađeno više od 20 grama kokaina, saopšteno je iz Uprave policije (UP).