Srijeda, 28.08.2024 | 10:34
IZVOR: novosti.magazin.rs

Šta se dešava u našem tijelu kada prestanemo da pijemo KAFU? Organizam odmah kreće da reaguje

Ako donesete odluku da prestanete da pijete kafu ili da smanjite unos kofeina, koji u organizam unosimo iz kafe, a manje iz gaziranih pića, naše tijelo može da se pobuni i da nam ukaže na neke od neobičnih simptoma.




Foto: Ilustracija, Pixabay

Prema studiji iz 2019. godine koja je objavljena u časopisu Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, oko 90 odsto odraslih Amerikanaca redovno konzumira kafu.

Ta jutarnja šoljica kafe nas ne budi samo za cio dan, već daje podsticaj milijardama prijateljskih mikroba koji žive u našem sistemu za varenje. Jer, prema sve većem broju istraživanja, postoje dokazi da jedan espreso može pozitivno da utiče na naš mikrobiom – crijevne bakterije – što dovodi do boljeg opšteg zdravlja, pa čak i dužeg života.

Ali ako imate neželjene efekte kafe, kao što su gorušica, nervoza ili nesanica, razmislite o smanjenju.

Kofein je mač sa dvije oštrice
Kada je u pitanju glavobolja, kofein je mač sa dvije oštrice. Ne samo da je konzumacija kofeina povezana sa češćim glavoboljama, već je i odvikavanje od kofeina povezano sa istim. Kako ističe Američka fondacija za migrenu, kafa ponekad može da se koristi za liječenje glavobolje, uz medicinski savjet.

U zavisnosti od jačine navike prema napitku kao što je kafa, odvikavanje je teško. Čak i ljudi koji piju po jednu šoljicu kafe dnevno, mogu naići na problem kada odluče da ostave kafu.

Preporuka stručnjaka je da odvikavanje od kofeina, koji se nalazi i u gaziranim pićima, treba da bude postepeno. Osjećaj nedostatka kafe u našem tijelu za par dana će nestati.

Kada prestanemo da pijemo kafu krvni sudovi se vraćaju na svoju prirodnu veličinu. Takođe, može doći i do gubitka kilograma, naročito ako iz dnevne rutine izbacimo gazirana pića.

Kofein je stimulans našeg probavnog sistema, pa prestankom unosa kofeina u telo može doći do problema sa probavom. Savjet stručnjaka je da povećate unos vode i u ishranu uvrstite namirnice bogate vlaknima, kao što su voće, povrće i orašasti plodovi.

Kada prestanemo da unosimo kofein u tijelo pojavljuju se simptomi anksioznosti i blage razdražljivosti. Stručnjaci navode da će i san biti kvalitetniji.

Kofein je stimulans
Kofein je stimulans, pa je moguće osjetiti mali pad energije prvih dana odvikavanja. Mogu se javiti simptomi pospanosti i smanjene aktivnosti. Savjet je da odvikavanje od kafe bude postepeno.

Buheli zubi bez mrlja od kafe

Američka stomatološka asocijacija smatra da su kafa i soda (gazirana pića) - sa kofeinom ili ne - neke od najopasnijih namirnica za zubnu gleđ.

Kada izbacite kafu bićete „opušteniji“

Ako jutro počnete bez šoljice kafe, smanjićete neku vrstu jutarnje treme, razdražljivost i nivo stresa. Moguće je da se pomalo osjećate uznemireno, ali će to za dan, dva proći.

Prednosti konzumiranja kafe

Neke od ranijih studija nagovijestile su da bi kafa mogla da ima „tamnu“ stranu, ali novija istraživanja sugerišu da ona može da ima zdravstvene koristi.

Kafa svakako zadržava svoje potencijalne rizike, zbog visokog sadržaja kofeina. Ona privremeno može da nam podigne krvni pritisak. Velike količine nefiltrirane kafe povezane su sa blagim povećanjem nivoa holesterola u organizmu.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Naučnici otkrili mogući uzrok sindroma hroničnog umora

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:17

Australijski naučnici prvi put su pronašli dokaze da bi sindrom hroničnog umora mogao da bude povezan sa poremećajem glimfatičkog sistema - prirodnog mehanizma kojim mozak uklanja otpadne materije.

Pijete ledenu kafu da se rashladite? Evo šta ona zapravo radi vašem organizmu

Srijeda, 05.08.2026 | 12:23

Ledena kafa omiljeno je ljetno osvježenje, ali mnogi se pitaju da li zbog kofeina može izazvati dehidraciju.

Nutricionisti ljeti posebno preporučuju borovnice, evo i zašto

Ponedjeljak, 03.08.2026 | 15:23

Borovnice su među najpopularnijim ljetnim plodovima, a osim osvježavajućeg okusa, poznate su i po bogatom nutritivnom sastavu.

Gladni ste između obroka? Ove grickalice imaju veoma malo kalorija

Nedjelja, 26.07.2026 | 11:04

Ako često imate potrebu da nešto grickate između obroka, ne morate odmah posegnuti za čipsom i slatkišima. Postoje zdrave i ukusne grickalice koje imaju veoma malo kalorija, dugo drže sitost i mogu biti odličan izbor čak i kada pazite na ishranu.

Nova tehnologija - Naučnici napravili kontaktna sočiva koja SAMA popravljaju ogrebotine

Ponedjeljak, 13.07.2026 | 16:00

Nova tehnologija mogla bi da produži vijek trajanja mekih kontaktnih sočiva i smanji rizik po zdravlje očiju. Istraživači sa Univerziteta Dankuk u Južnoj Koreji razvili su specijalni hidrogelni materijal koji može da obnovi površinska oštećenja nakon samo sat vremena izlaganja običnoj ultraljubičastoj (UV) svjetlosti.

Utorak sunčan i veoma topao: Temperatura do 39 stepeni

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 16:00

U utorak nas očekuje pretežno sunčano i veoma toplo vrijeme  uz slab lokalni razvoj oblačnosti u planinskim predjelima, saopšteno je iz Zavoda za hidrometeorologiju i seizmologiju.

Suzana Lazović čestitala kadetkinjama: Medalja je dokaz da ste pomjerili granice

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:53

Selektorka ženska seniorske reprezentacije Crne Gore Suzana Lazović čestitala ja našim kadetkinjama osvajanje srebrne medalje na šampinatu svijeta u Rumuniji.

Suzana Lazović čestitala kadetkinjama: Medalja je dokaz da ste pomjerili granice

Nedjelja, 31.12.1899 | 15:53

Selektorka ženska seniorske reprezentacije Crne Gore Suzana Lazović čestitala ja našim kadetkinjama osvajanje srebrne medalje na šampinatu svijeta u Rumuniji

Bezos pred vratima Enfilda, milijarderski konzorcijum kupuje trećinu Liverpula

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:46

Osnivač Amazona i jedan od najbogatijih ljudi na svijetu Džef Bezos nalazi se pred ulaskom u vlasničku strukturu Liverpula, pošto konzorcijum koji uključuje američkog milijardera priprema kupovinu velikog manjinskog udjela u engleskom velikanu.

Najbolja jesen u životu: Počinje pet godina sreće za tri znaka

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:42

Dok drugi jedva sklapaju kraj s krajem, ova tri znaka od 20. avgusta okreću ozbiljan list. Za njih počinje pet godina sreće i stiže novac koji će se samo gomilati.

Pojačane kontrole na auto-putu i magistralama: MUP objavio raspored za danas i sjutra

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:31

U okviru nacionalne kampanje „Živi, ne žuri“, Ministarstvo unutrašnjih poslova – Uprava policije tokom 10. i 11. avgusta sprovodiće pojačane aktivnosti na putevima širom Crne Gore, sa ciljem podizanja nivoa bezbjednosti saobraćaja.

Policija rasvijetlila paljenje „Audija“ u Gusinju: Osumnjičen 30-godišnjak

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:25

Policija je identifikovala i pronašla A. G. (30) iz Gusinja, osumnjičenog da je podmetnuo požar na putničkom vozilu „Audi“, pri čemu je pričinjena veća materijalna šteta. Protiv njega je, po nalogu tužioca, podnijeta krivična prijava zbog sumnje da je počinio krivično djelo uništenje i oštećenje tuđe stvar.

Opljačkan dom Kim Kardašijan: Provalnik ukrao automobil, pa se vozio po kraju

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:20

Prethodnog vikenda je u Hiden Hilsu provalnik upao u vilu Kim Kardašijan, vrednu 60 miliona dolara i tom prilikom ukrao vrijedne stvari.

Naknadni konkurs za upis učenika u prvi razred srednjih škola od 17. do 20. avgusta

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:13

Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija objavilo je danas Naknadni konkurs za upis učenika u I razred srednjih škola u Crnoj Gori za školsku 2026/2027. godinu.

U Buljarici uhapšen Cetinjanin, pronađeno više od 20 grama kokaina

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:09

Barska policija je uhapsila Ž.P. (25) iz Cetinja, kod kojeg je pronađeno više od 20 grama kokaina, saopšteno je iz Uprave policije (UP).