Četvrtak, 05.09.2024 | 15:04
IZVOR: n1.info.rs

Čemu služe BIJELE NITI na bananama?

Zdrava Ishrana  je ključna, a nedavno istraživanje dokazalo je kako je cijeli svijet u krizi određenih prehrambenih materija koje su nam potrebne za normalan i zdrav život.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Ipak, oni koji praktikuju raznoliku i zdravu ishranu  sigurno su obožavatelji banana. Poznato je da su banane veoma zdrave i odličan izvor hranjivih materija kao što su magnezij, kalcij, kalij, vitamin C i vitamin B6, a takođe dolaze u debeloj kori koju možemo oguliti rukama što ih čini idealnima za ponijeti sa sobom.

Konzumirate li banane, sigurno ste naišli na situaciju gdje povučete žutu koru s banane i okomito duž ploda pojave se niti koje zahtijevaju precizno uklanjanje. One beživotno vise sa zrelih banana, ali se čvrsto drže za one manje zrele, no bilo kako bilo, uglavnom su nepoželjne.

Tehnički rečeno, te niti su “snopovi floema”, a ko god je gulio bananu sigurno se susreo s njima, piše Folder.

Što uopšte znamo o njima?

Ako vam je pojam “floem” poznat, to je vjerovatno zato što ste učili o floemu i ksilemu kada ste učili o biljakama na satu biologije, a ta dva pojma opisuju složena tkiva koja prenose hranu i vodu u biljci, osiguravajući joj dovoljno hranjivih materija minerala i vode koja im je potrebna za rast.

U suštini, te niti raspoređuju hranjive  materije po banani dok ona raste, omogućujući im tako ukus banane koje toliko volimo. Iako je većina ljudi prihvatila njihovo uklanjanje kao normalan dio uživanja u banani, neki ljudi toliko mrze snopove floema da im posvetili i blog.

Srećom, jedan je stručnjak za Huffpost podijelio što su tačno ti snopovi floema, koja je njihova uloga i što se događa ako ih pojedemo. Nicholas D. Gillitt, koji ima doktorat u fizikalnoj/anorganskoj kemiji i potpredsjednik je istraživanja ishrane i direktor Dole Nutrition Instituta, otkrio je tajne iza neugodnih niti.

Dotakao se hranjive vrijednosti floema i otkrio: “Iako nismo posebno testirali snopove floema, vjerovatno je da bi postojala razlika u njihovoj hranljivoj vrijednosti. Budući da su namijenjene obavljanju određenog posla i kao takve vjerovatno imaju definisanu strukturu koja podržava taj posao, za očekivati je da imaju drugačiji profil sastava od uobičajenog jestivog djela banane.”

“Međutim, prisutni su u tako malim količinama u  poređenju s ostatkom banane, da se ne očekuje da utiču na ukupni nutritivni profil banane, osim ako ih ne pojedete veliku količinu pojedinačno.”, zaključio je stručnjak.

Što se tiče njihove jestivosti otkrio kako su: “U sklopu banane, naravno! Drugo je pitanje jesu li ukusni.”

"Svi djelovi voća su zdravi. Jedemo kore od jabuka, krušaka, itd., a mogli bismo jesti i kore od banana, uključujući snopove floema, ako smatramo da su ukusne, ali nema dokaza koji bi sugerišu da su štetne.”

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Naučnici otkrili mogući uzrok sindroma hroničnog umora

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:17

Australijski naučnici prvi put su pronašli dokaze da bi sindrom hroničnog umora mogao da bude povezan sa poremećajem glimfatičkog sistema - prirodnog mehanizma kojim mozak uklanja otpadne materije.

Pijete ledenu kafu da se rashladite? Evo šta ona zapravo radi vašem organizmu

Srijeda, 05.08.2026 | 12:23

Ledena kafa omiljeno je ljetno osvježenje, ali mnogi se pitaju da li zbog kofeina može izazvati dehidraciju.

Nutricionisti ljeti posebno preporučuju borovnice, evo i zašto

Ponedjeljak, 03.08.2026 | 15:23

Borovnice su među najpopularnijim ljetnim plodovima, a osim osvježavajućeg okusa, poznate su i po bogatom nutritivnom sastavu.

Gladni ste između obroka? Ove grickalice imaju veoma malo kalorija

Nedjelja, 26.07.2026 | 11:04

Ako često imate potrebu da nešto grickate između obroka, ne morate odmah posegnuti za čipsom i slatkišima. Postoje zdrave i ukusne grickalice koje imaju veoma malo kalorija, dugo drže sitost i mogu biti odličan izbor čak i kada pazite na ishranu.

Nova tehnologija - Naučnici napravili kontaktna sočiva koja SAMA popravljaju ogrebotine

Ponedjeljak, 13.07.2026 | 16:00

Nova tehnologija mogla bi da produži vijek trajanja mekih kontaktnih sočiva i smanji rizik po zdravlje očiju. Istraživači sa Univerziteta Dankuk u Južnoj Koreji razvili su specijalni hidrogelni materijal koji može da obnovi površinska oštećenja nakon samo sat vremena izlaganja običnoj ultraljubičastoj (UV) svjetlosti.

Udes kod Trebaljeva, poginula jedna osoba

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 11:31

Jedna osoba poginula je u saobraćajnoj nesreći koja se jutros desila kod Trebaljeva, saopšteno je "Danu" iz Operativno-komunikacionog centra Uprave policije.

Ministarstvo: Solarna elektrana kod Bogetića nije na zaštićenom području Ostroškog manastira

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:56

Povodom informacija koje su se pojavile u javnosti u vezi sa izgradnjom solarne elektrane Bogetići i navodnom ugroženošću manastira Ostrog, oglasilo se Ministarstvo prostornog planiranja, urbanizma i državne imovine.

Dopuna Zakona o visokom obrazovanju je važan korak za kvalitetnije obrazovanje medicinskih sestara

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:42

Skupština Crne Gore usvojila je dopunu Zakona o visokom obrazovanju, čime su stvoreni uslovi za unapređenje organizacije nastave na studijskom programu za obrazovanje medicinskih sestara za opštu zdravstvenu njegu na Univerzitetu Crne Gore.

Jedna od najpoznatijih Google funkcija odlazi u istoriju

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:32

Google je zvanično odredio početak gašenja Google Assistanta. Od 4. septembra kompanija će postepeno prebacivati Android uređaje na Gemini, koji će postati novi podrazumijevani glasovni i AI asistent na telefonima.

Naučnici otkrili mogući uzrok sindroma hroničnog umora

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:17

Australijski naučnici prvi put su pronašli dokaze da bi sindrom hroničnog umora mogao da bude povezan sa poremećajem glimfatičkog sistema - prirodnog mehanizma kojim mozak uklanja otpadne materije.

Miličić: Naša politika pomirenja postala apsolutni trend i favorit u zemlji i regionu

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:01

Izražavam veliko zadovoljstvo zbog činjenice da je naša politika pomirenja postala jedna od centralnih političkih tema u regionu, te da brojni mediji, kako u Crnoj Gori tako i van njenih granica, komentarišu i analiziraju istorijski govor predsjednika NSD-a i Skupštine Crne Gore Andrije Mandića, održan na Fundini, saopštio je portparol NSD-a Mirko Miličić.

Tokom vikenda uhapšeno 88 vozača, gotovo polovina zbog alkohola

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 09:40

Uprava policija saopštila je da je tokom prethodnog vikenda, od 7. do 9. avgusta, uhapšeno 88 vozača.

Bar: Osumnjičenom za seksualno uznemiravanje djevojčice na plaži određeno zadržavanje

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 09:26

Dežurni tužilac Osnovnog državnog tužilaštva u Baru odredio je zadržavanje do 72 sata I.B. zbog sumnje da je počinio krivično djelo seksualno uznemiravanje.

Milić poručio rukometašicama: Pokazale ste svijetu kako se za Crnu Goru igra — hrabro, dostojanstveno i srcem

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 08:56

Predsjednik Vaterpolo-plivačkog saveza Crne Gore, Nikola Milić čestitao je ženskoj kadetskoj rukometnoj reprezentaciji osvajanje srebrne medalje na Svjetskom prvenstvu.

Britanski premijer dobio zanimljiv prijedlog: Stvara li se "Evropska konfederacija" u kojoj bi bila i Crna Gora?

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 08:46

Premijer Velike Britanije Endi Bernam dobio je zanimljiv prijedlog bivšeg člana Konzervativne stranke u toj zemlji, koji podrazumijeva stvaranje „Evropske konfederacije“, čija bi članica bila i Crna Gora.