Ponedjeljak, 09.09.2024 | 15:05
IZVOR: krstarica.rs

PIVO ili VINO? Znate li koje od ova dva pića BOLJE UTIČU na vaše zdravlje?

Jedna čaša vina i krigla piva sadrže manje-više isti sadržaj alkohola.




Foto: Ilustracija/Pexels.com 

Međutim, to koliko ćete se brzo napiti ipak najviše zavisi od brzine i načinu konzumiranja ova dva pića. Zbog toga je Mak Mičel sa Medicinskog Univerziteta u Teksasu napravio je dve grupe od 15 muškaraca i sproveo istraživanje: obje grupe će konzumirati različita alkoholna pića istom brzinom.

Grupa koja je pila vino napila se prije grupe koja je pila pivo, što je pokazalo da vino brže djeluje na organizam.

Od čega ćete se više udebljati?

Iako je već poznato da alkohol sadrži kalorije, kao i mnoge šećere, važno je naglasiti da pivo ima više kalorija nego vino, što znači da vam je litar piva dovoljno da dobijete jedan kilogram. Ipak, ovo se ne može dogoditi ukoliko ne pijete često.

Najduže istraživanje povezano sa debljanjem i konzumiranjem piva trajalo je deset sedmica i pokazalo da, ukoliko redovno pijete pivo, kroz deset sedmica možete dobiti dva-tri kilograma, dok bi u periodu od pet godina neprestanog konzumiranja piva mogli dobiti i pivski stomak koji bi mogao da bude težak i do 25 kilograma.

Od čega ćete imati gori mamurluk?

Uprkos velikim naporima, naučnici još uvijek njeisu uspjeli da pobjede mamurluk. Nisu svjesni šta ga tačno uzrokuje, ali je utvrđeno da nas alkohol navodi na česte odlaske u toalet, zbog čega izbacujemo više tečnosti nego što je unosimo i tako dehidriramo organizam. Kongeneri su molekule koje svakom piću daju jedinstveni ukus i aromu, ali su izrazito toksični za tijelo što rezultira glavoboljama i mučninom koji se pojavljuju nakon konzumiranja.

Smatra se da tamna pića sadrže više kongenera, mada još uvijek nije tačno utvrđeno od čega ćete “zaraditi” kakav mamurluk. Dakle, finalni sud jeste da je još uvijek nemoguće utvrditi tačno od čega ćete imati gori/lakši mamurluk.

Šta je bolje/gore za vaše zdravlje?

Često se govori kako čaša vina dnevno može pomoći organizmu, smanjiti rizik od srčanih bolesti, visokog krvnog pritiska i dijabetesa. Smatra se da se to dešava radi polifenola, supstance koja umiruje upali i uklanja štetne hemikalije u organizmu.

Ako se pije umjereno, čaša piva ili vina dnevno stvarno može pomoći zdravlju. Iako se pivo ne spominje u mnogim priručnicima za zdravlje, i ono sadrži veliki udio polifenola i ima slične koristi za zdravlje kao bijelo vino, mada se ne može porediti sa crvenim i crnim vinom. Naravno, ovo ne znači da pretjerano konzumiranje alkohola može biti dobro za vaše zdravlje, ali jedna-dve čaše crvenog vina tu i tamo nikome neće škoditi i može čak i doprinijeti vašem zdravlju, prenosi “BBC“.

Na kraju, presuda: Ako morate birati između vina i piva, a želite nešto što će više poboljšati vaše zdravlje – vaš siguran izbor biće vino.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Pijete ledenu kafu da se rashladite? Evo šta ona zapravo radi vašem organizmu

Srijeda, 05.08.2026 | 12:23

Ledena kafa omiljeno je ljetno osvježenje, ali mnogi se pitaju da li zbog kofeina može izazvati dehidraciju.

Nutricionisti ljeti posebno preporučuju borovnice, evo i zašto

Ponedjeljak, 03.08.2026 | 15:23

Borovnice su među najpopularnijim ljetnim plodovima, a osim osvježavajućeg okusa, poznate su i po bogatom nutritivnom sastavu.

Gladni ste između obroka? Ove grickalice imaju veoma malo kalorija

Nedjelja, 26.07.2026 | 11:04

Ako često imate potrebu da nešto grickate između obroka, ne morate odmah posegnuti za čipsom i slatkišima. Postoje zdrave i ukusne grickalice koje imaju veoma malo kalorija, dugo drže sitost i mogu biti odličan izbor čak i kada pazite na ishranu.

Nova tehnologija - Naučnici napravili kontaktna sočiva koja SAMA popravljaju ogrebotine

Ponedjeljak, 13.07.2026 | 16:00

Nova tehnologija mogla bi da produži vijek trajanja mekih kontaktnih sočiva i smanji rizik po zdravlje očiju. Istraživači sa Univerziteta Dankuk u Južnoj Koreji razvili su specijalni hidrogelni materijal koji može da obnovi površinska oštećenja nakon samo sat vremena izlaganja običnoj ultraljubičastoj (UV) svjetlosti.

Koja grickalica je najzasitnija? Odgovor bi vas mogao iznenaditi

Nedjelja, 12.07.2026 | 14:39

Kada ogladnimo između obroka, često posežemo za najbržom užinom, keksima, čipsom, čokoladicama ili komadom torte. Problem je što nas ova hrana često ne zasiti na dugo.

Bar: Osumnjičenom za seksualno uznemiravanje djevojčice na plaži određeno zadržavanje

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 09:26

Dežurni tužilac Osnovnog državnog tužilaštva u Baru odredio je zadržavanje do 72 sata I.B. zbog sumnje da je počinio krivično djelo seksualno uznemiravanje.

Milić poručio rukometašicama: Pokazale ste svijetu kako se za Crnu Goru igra — hrabro, dostojanstveno i srcem

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 08:56

Predsjednik Vaterpolo-plivačkog saveza Crne Gore, Nikola Milić čestitao je ženskoj kadetskoj rukometnoj reprezentaciji osvajanje srebrne medalje na Svjetskom prvenstvu.

Britanski premijer dobio zanimljiv prijedlog: Stvara li se "Evropska konfederacija" u kojoj bi bila i Crna Gora?

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 08:46

Premijer Velike Britanije Endi Bernam dobio je zanimljiv prijedlog bivšeg člana Konzervativne stranke u toj zemlji, koji podrazumijeva stvaranje „Evropske konfederacije“, čija bi članica bila i Crna Gora.

Spajić: Neizmjerno smo ponosni na rukometašice, dokazuju da im je mjesto među najboljima na svijetu

Nedjelja, 09.08.2026 | 19:28

Užitak je bio gledati vas, naše djevojke! Istorijska medalja i najveći rezultat ikada na Svjetskom prvenstvu do 18 godina, saopštio je premijer Milojko Spajić, nakon istorijskog uspjeha mladih "lavica".

Mlade "lavice" za ponos - Crna Gora je VICEŠAMPION SVIJETA

Nedjelja, 09.08.2026 | 19:19

Španija je slavila u sjajnom finalu Svjetskog prvenstva za igračice do 18 godina u Rumuniji 26:23, ali naše lavice iz Rumunije odlaze sa srebrnom medaljom i rezultatom koji je ispisao istoriju crnogorskog rukometa.

Igoru Marojeviću „Brskovski groš“ za roman „Majko, pusti me da idem“

Nedjelja, 09.08.2026 | 15:34

VI Međunarodni književni festival „Slova slovenska“ u Mojkovcu okupio značajna imena književnosti i umjetnosti - svoje veče imao jedan od najvećih živih slovačkih pisaca Milan Richter, promovisana knjiga Dada Topića „Za koji život treba da se rodim” - 60 pjesama za 60 godina karijere, a nagrade za životno djelo uručene Topiću i Sheyli Bonnick

Bor pao na kupače na plaži u Hrvatskoj: Povrijeđeno dvoje odraslih i dvoje djece

Nedjelja, 09.08.2026 | 15:23

Na plaži Balustrada u Crikvenici danas (9. avgusta) srušilo se stablo i povrijedilo dvije odrasle osobe i dvoje djece. Prema informacijama nadležnih službi, svi su van životne opasnosti i prevezeni su u KBC Rijeka.

Voda u Čanju nije za piće: Analize pokazale odstupanje od propisanih parametara

Nedjelja, 09.08.2026 | 15:13

Voda iz distributivnog sistema u Čanju trenutno nije preporučljiva za piće, nakon što su rezultati fizičko-hemijskih analiza pokazali odstupanje od parametara propisanih važećim pravilnikom o zdravstvenoj ispravnosti vode za ljudsku upotrebu.

Tihi „rat“: Pjesme Tejlor Svift uklonjene iz objava Bijele kuće i Trampove kampanje

Nedjelja, 09.08.2026 | 15:01

Neke pjesme Tejlor Svift uklonjene su iz videozapisa koje su na društvenim mrežama objavili kampanja predsjednika Donalda Trampa i Bijela kuća, nakon što su tokom protekle sedmice u svojim objavama koristili dvije pjesme američke superzvijezde

Dženifer Aniston o decenijskoj borbi za potomstvo: „Sve te godine i godine spekulacija“

Nedjelja, 09.08.2026 | 14:47

Dženifer Aniston je u nedavnom intervjuu otkrila da je vodila dvadesetogodišnju boru za potomstvo.