Nedjelja, 15.09.2024 | 09:15
IZVOR: n1.hrvatska.hr

Ova jutarnja navika može uzrokovati ZDRAVSTVENI PROBLEM, evo kako je RIJEŠITI

Preskačete li doručak i umjesto njega uzmete kafu, a zatim ništa ne jedete sve do ručka?




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Radi se o čestoj navici koju ima svaka peta osoba.

Međutim, stručnjaci upozoravaju da ta navika može dovesti do neugodnih zdravstvenih problema. Kafa, osim što pomaže da se osjećate manje umorno i budnije, utiče i na ravnotežu nivoa kiseline u želudcu. Kao rezultat toga, pijenje kafe bez ikakve hrane može izazvati bolnu probavu i žgaravicu, piše Daily Mail, a prenosi Večernji.

Kafa je prirodno kiselo piće koje može iritirati sluznicu vašeg želuca, posebno  ako je pijete na prazan želudac. Da biste riješili ovaj problem ne morate poputno izbaciti kofein, već jednostavno trebate pojesti neku hranu uz prvu jutarnju kafu.

“Bez hrane koja bi ublažila kiselinu, vaš bi želudac mogao odgovoriti proizvodnjom još više kiseline što uzrokuje žgaravicu”, rekao je Rob Hobson, nutricionista. Nekoliko je komponenti kafe koje mogu povećati nivo kiselosti u vašem želucu. Kofein potiče proizvodnju hormona gastrina koji je odgovoran za našu proizvodnju želučane kiseline, rekla je bostonska gastroenterologinja dr. Supriya Rao.

Iako ovo pomaže u pokretanju procesa probave, takođe povećava kisjelost u želucu. Spojevi na biljnoj bazi poznati kao fenoli, kojih takođe ima u izobilju u kafi, takođe doprinose nivou kisjelosti crijeva.

“Kafa ima pH vrijednost oko 5, dok naša želučana kisjelina ima pH oko 2, što je čini kiselijom”, objasnila je dr. Rao. Kao rezultat toga, naš bi želudac trebao moći podnijeti kisjelinu koju uzrokuje ispijanje kafe.

No, nije samo porast kisjelosti ono što uzrokuje bol u gornjem dijelu stomaka i mučninu. Hobson je rekao da kofein u kavi može opustiti donji ezofagealni sfinkter, ventil koji odvaja želudac od jednjaka.

“Kada se ovaj ventil opusti, omogućuje želučanoj kiselini da lakše teče nazad u jednjak, uzrokujući osjećaj pečenja koji se obično povezuje sa žgaravicama”, rekao je. Dodao je i da kafa takođe podstiče proizvodnju želučane kiseline, koja je izraženija kada se konzumira na prazan želudac.

Ovu teoriju takođe je potvrdilo nekoliko istraživanja, uključujući i onu objavljenu 2022. godine. Prema istraživanju, kafa može pridonijeti opuštanju donjeg sfinktera jednjaka, ‘dopuštajući hrani da pobjegne u jednjak i izazove žgaravicu.’ Učinci se mogu razlikovati od osobe do osobe. Za neke ljude povišeni nivo  želučane kisjeline uzrokovana ispijanjem kafe bez hrane neće uzrokovati nikakve probleme, ali za druge dovodi do nelagode.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Pijete ledenu kafu da se rashladite? Evo šta ona zapravo radi vašem organizmu

Srijeda, 05.08.2026 | 12:23

Ledena kafa omiljeno je ljetno osvježenje, ali mnogi se pitaju da li zbog kofeina može izazvati dehidraciju.

Nutricionisti ljeti posebno preporučuju borovnice, evo i zašto

Ponedjeljak, 03.08.2026 | 15:23

Borovnice su među najpopularnijim ljetnim plodovima, a osim osvježavajućeg okusa, poznate su i po bogatom nutritivnom sastavu.

Gladni ste između obroka? Ove grickalice imaju veoma malo kalorija

Nedjelja, 26.07.2026 | 11:04

Ako često imate potrebu da nešto grickate između obroka, ne morate odmah posegnuti za čipsom i slatkišima. Postoje zdrave i ukusne grickalice koje imaju veoma malo kalorija, dugo drže sitost i mogu biti odličan izbor čak i kada pazite na ishranu.

Nova tehnologija - Naučnici napravili kontaktna sočiva koja SAMA popravljaju ogrebotine

Ponedjeljak, 13.07.2026 | 16:00

Nova tehnologija mogla bi da produži vijek trajanja mekih kontaktnih sočiva i smanji rizik po zdravlje očiju. Istraživači sa Univerziteta Dankuk u Južnoj Koreji razvili su specijalni hidrogelni materijal koji može da obnovi površinska oštećenja nakon samo sat vremena izlaganja običnoj ultraljubičastoj (UV) svjetlosti.

Koja grickalica je najzasitnija? Odgovor bi vas mogao iznenaditi

Nedjelja, 12.07.2026 | 14:39

Kada ogladnimo između obroka, često posežemo za najbržom užinom, keksima, čipsom, čokoladicama ili komadom torte. Problem je što nas ova hrana često ne zasiti na dugo.

Mujović i Perić prijavili imovinu: Gradonačelnik ima akcije u pet kompanija, predsjednik Skupštine garsonjeru

Nedjelja, 09.08.2026 | 08:05

Gradonačelnik Podgorice Saša Mujović i predsjednik Skupštine Glavnog grada Srđan Perić prijavili su Agenciji za sprečavanje korupcije (ASK) prihode, imovinu i imovinu članova svojih porodica. Mujović je, između ostalog, prijavio četvrtinu stana u Podgorici, akcije u pet kompanija i ušteđevinu od 9.000 eura, dok je Perić prijavio garsonjeru od 29 kvadrata, 4.900 eura gotovine koje je uplatio na račun i 2.100 eura na tekućem računu.

Crna Gora danas igra istorijsko finale Svjetskog prvenstva; “Nismo došli do ovdje da bi se zadovoljili srebrom”

Nedjelja, 09.08.2026 | 09:23

Mlada rukometna reprezentacija Crne Gore (do 18 godina) danas igra finale Svjetskog prvenstva, a protvnik je Španija, koja je prošle godine u meču za bronzanu medalju na Evropskom prvenstvu savladana.09.08.2026

Prirodni priraštaj u prvih pet mjeseci pozitivan u Crnoj Gori, ali ne u svim opštinama

Nedjelja, 09.08.2026 | 08:28

Podaci Uprave za statistiku MONSTAT pokazuju da je u periodu januar–maj 2026. u Crnoj Gori rođeno 2.779 djece, dok su preminule 2.663 osobe. U istom periodu sklopljeno je 1.006, a razvedeno 175 brakova.

Đoković oduševio publiku: Zapjevao na koncertu Vlade Georgieva, pa zaplesao (VIDEO)

Nedjelja, 09.08.2026 | 09:46

Novak Đoković nalazi se u Herceg Novom gdje se tradiconalno odmara i sprema za izazove na teniskim terenima.

Ruskinja peti put u karijeri savladala prvu teniserku svijeta

Nedjelja, 09.08.2026 | 08:14

Ekaterina Aleksandrova priredila je jedno od najvećih iznenađenja turnira u Torontu, pošto je u osmini finala savladala prvu teniserku svijeta Arinu Sabalenku rezultatom 7:6 (3), 4:6, 6:4.

Igoru Marojeviću „Brskovski groš“ za roman „Majko, pusti me da idem“

Nedjelja, 09.08.2026 | 15:34

VI Međunarodni književni festival „Slova slovenska“ u Mojkovcu okupio značajna imena književnosti i umjetnosti - svoje veče imao jedan od najvećih živih slovačkih pisaca Milan Richter, promovisana knjiga Dada Topića „Za koji život treba da se rodim” - 60 pjesama za 60 godina karijere, a nagrade za životno djelo uručene Topiću i Sheyli Bonnick

Bor pao na kupače na plaži u Hrvatskoj: Povrijeđeno dvoje odraslih i dvoje djece

Nedjelja, 09.08.2026 | 15:23

Na plaži Balustrada u Crikvenici danas (9. avgusta) srušilo se stablo i povrijedilo dvije odrasle osobe i dvoje djece. Prema informacijama nadležnih službi, svi su van životne opasnosti i prevezeni su u KBC Rijeka.

Voda u Čanju nije za piće: Analize pokazale odstupanje od propisanih parametara

Nedjelja, 09.08.2026 | 15:13

Voda iz distributivnog sistema u Čanju trenutno nije preporučljiva za piće, nakon što su rezultati fizičko-hemijskih analiza pokazali odstupanje od parametara propisanih važećim pravilnikom o zdravstvenoj ispravnosti vode za ljudsku upotrebu.

Tihi „rat“: Pjesme Tejlor Svift uklonjene iz objava Bijele kuće i Trampove kampanje

Nedjelja, 09.08.2026 | 15:01

Neke pjesme Tejlor Svift uklonjene su iz videozapisa koje su na društvenim mrežama objavili kampanja predsjednika Donalda Trampa i Bijela kuća, nakon što su tokom protekle sedmice u svojim objavama koristili dvije pjesme američke superzvijezde

Dženifer Aniston o decenijskoj borbi za potomstvo: „Sve te godine i godine spekulacija“

Nedjelja, 09.08.2026 | 14:47

Dženifer Aniston je u nedavnom intervjuu otkrila da je vodila dvadesetogodišnju boru za potomstvo.

Rožajac kažnjen 2.000 eura – vozio pijan, bez registracije i dozvole, te izazvao nezgodu

Nedjelja, 09.08.2026 | 14:26

Rožajac E. K.(41) kažnjen je jedinstvenom novčanom kaznom u iznosu od 2.000 eura jer je upravljao neregistrovanim vozilom bez važeće dozvole i pod dejstvom alkohola te izazvao saobraćajnu nezgodu na putu Ulcinj-Ada, pišu Vijesti.

Mugoša inicirao skupštinsko saslušanje: Ne smiju da ispaštaju osobe sa invaliditetom koje žele da rade

Nedjelja, 09.08.2026 | 14:21

Poslanik Evropskog saveza Boris Mugoša saopštio je da godinama priča o bankrotu Fonda za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje lica sa invaliditetom (OSI) ali da nema reakcije nadležnih, te da se stalno obećavaju reforme a polovinom godine već potroše budžetska sredstva planirana za cijelu godinu. S tim u vezi, Mugoša je opet inicirao skupštinsko saslušanje resornog ministra i direktora ZZZCG, koje je na nadležnom odboru prihvaćeno i koje bi trebalo da se održi u septembru.

Ceca o unuku Ilijanu i Anastasiji: „Odlično se snašla kao majka“

Nedjelja, 09.08.2026 | 14:06

Ceca svaki slobodan trenutak koristi za boravak u Sevilji kako bi bila u društvu najmlađeg, četvrtog unuka Ilijana.

Bar: Požar na trafostanici u Utjehi, cijelo naselje bez struje

Nedjelja, 09.08.2026 | 13:36

Trafostanica u Barskom naselju Utjeha zapalila se danas oko podneva, pa je to turističko naselje u potpunosti ostalo bez električne energije.

Kolač s limunom i sirom: Recept za kremastu poslasticu koja se topi u ustima

Nedjelja, 09.08.2026 | 13:42

Limun i sir mascaropone savršeni su par.