Petak, 05.01.2024 | 08:55
IZVOR: N1

Važna je za DORUČAK - Namirnica koja smanjuje stres i sprečava skok šećera

Naučnici sada sve više gledaju na crijeva kao na sredstvo za borbu protiv bolesti i poboljšanje zdravlja. Kada je u pitanju liječenje stresa, depresije i anksioznosti, možda ne mislite da to ima veze sa onim što jedete. Ali nova istraživanja ukazuju na to da ključ za bolje mentalno zdravlje možda leži u vašim crijevima – i vašem omiljenom doručku.
 

 




Foto: Ilustracija, Pixabay

Istraživači sa Medicinskog fakulteta Univerziteta u Virdžiniji otkrili su da Lactobacillus, bakterija koja se nalazi u jogurtu, kao i u fermentisanoj hrani, može pomoći tijelu da upravlja stresom i spriječi depresiju i anksioznost.

Naša tijela su naseljena hiljadama mikroorganizama – koji se zajednički nazivaju mikrobiota – koji su ključni za naše zdravlje i dobrobit, a naša crijeva nisu izuzetak.

Tim iz Virdžinije je rekao da „poremećaji“ mikrobiote – bilo da su uzrokovani bolešću, lošom ishranom ili drugim uzrocima – doprinose mnogim bolestima, pa čak i pomažu u širenju kancera. To znači da naučnici sada sve više gledaju na crijeva kao na sredstvo za borbu protiv bolesti i poboljšanje zdravlja.

Takođe postoji interesovanje za to kako mikrobi crijeva mogu uticati na mentalno zdravlje.

Dr Gotje i njegov tim pokušali su da odvoje Lactobacillus od drugih mikroorganizama u crijevima kako bi utvrdili njegovu ulogu. Novo istraživanje sada pokušava da otkrije kako.

Tim je koristio miševe koji su imali ili nisu imali Lactobacillus u crijevima. Sprovodeći testove ponašanja, otkrili su da miševi koji nisu imali bakteriju pokazuju više znakova anksioznosti i depresije.

„Naše istraživanje bi moglo da otvori put ka otkrivanju prijeko potrebnih terapija za anksioznost i depresiju“, rekao je dr Gotje.

Ako u mlijeko dodate začine kao što su cimet, karanfilić, kardamom ili đumbir, dodatno ćete smanjiti koncentraciju jakih mirisnih jedinjenja i ublažiti dugotrajan miris bijelog luka. Osim mlijeka, možete probati i napitak od jogurta sa svježom nanom, poznat kao lasi.

Iako rezultati ne pokazuju nužno da konzumiranje jogurta može pomoći ljudima da upravljaju anksioznošću ili prevaziđu depresiju, oni ukazuju na to da bi se bakterije koje se nalaze u ovoj osnovnoj hrani za doručak mogle koristiti kao alat za upravljanje mentalnim zdravljem u budućnosti.

Doba dana kada jedete najveće obroke može ubrzati gubitak težine.

Sportski nutricionista u Džes Hilard, ranije je rekla da konzumiranje jogurta za doručak može pomoći da se duže osjećate sito i spriječite skokove šećera u krvi kasnije tokom dana, piše The Sun, prenosi Net.hr.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

Morsko dobro traži inspekcijski nadzor zbog preoranog puta na Adi Bojani

Nedjelja, 16.08.2026 | 08:08

Javno preduzeće Morsko dobro uputilo je Urgenciju za vršenje inspekcijskog nadzora zbog raskopavanja puta na Adi Bojani čime je onemogućen prilaz deset kućica, kazao je za Portal RTCG rukovodilac Službe za kontrolu morskog dobra Srđan Radić.

Vuković nakon bronze: Vjerovala sam u sebe, osjećaj je fenomenalan

Nedjelja, 16.08.2026 | 08:58

Marija Vuković nije krila zadovoljstvo nakon što je na Evropskom prvenstvu u Birmingemu osvojila bronzanu medalju u skoku u vis. Crnogorska rekorderka istakla je da je vjerovala u sebe, ali i da je put do novog velikog uspjeha bio posebno zahtjevan.

Spajić čestitao bronzu: Kad Marija leti, cijela Evropa gleda Crnu Goru

Nedjelja, 16.08.2026 | 08:23

Premijer Milojko Spajić čestitao je Mariji Vuković osvajanje bronzane medalje na Evropskom prvenstvu u atletici.

Đoković: Imam zdravstveni problem koji me muči posljednjih nekoliko godina

Nedjelja, 16.08.2026 | 09:50

Srpski teniser Novak Đoković rekao je posle eliminacije sa mastersa u Sinsinatiju da ima zdravstveni problem koji ga muči poslednjih nekoliko godina.

Kaja Kalas i Marta Kos stižu u Pržno

Nedjelja, 16.08.2026 | 08:39

Crna Gora će krajem septembra i tokom oktobra biti domaćin ključnih aktivnosti u okviru ovogodišnjeg predsjedavanja Berlinskim procesom, a u Pržnu će se okupiti ministri vanjskih poslova zemalja učesnica, evropski zvaničnici i predstavnici regionalnih organizacija.

Vaterpolisti danas sa Italijom za bronzu na Evropskom prvenstvu

Nedjelja, 16.08.2026 | 15:25

Vaterpolo reprezentacija Crne Gore igraće danas sa Italijom za bronzu na Evropskom prvenstvu u Varni.

SNP: Vatrogascima i spasiocima dugujemo zahvalnost i podršku

Nedjelja, 16.08.2026 | 15:21

Socijalistička narodna partija Crne Gore izrazila je zahvalnost vatrogascima i spasiocima koji se danonoćno bore sa požarima širom zemlje, ističući njihovu hrabrost, požrtvovanost i profesionalizam.

Dvojica državljana Srbije osumnjičena za više krađa na plažama u Sutomoru i Čanju

Nedjelja, 16.08.2026 | 15:09

Barska policija uhapsila je državljane Srbije N.Š. (46) i S.K. (25), osumnjičeni za 10 krivičnih djela krađa, počinjenih na štetu crnogorskih i stranih državljana.

Sudbinska jesen za dva znaka: Mijenjaju posao i započinju biznis iz snova

Nedjelja, 16.08.2026 | 15:01

Jesen će biti prelomni period za Djevice i Ribe, koji će konačno skupiti hrabrost da napuste posao kojim već dugo nisu zadovoljni. 

Sočni hljeb od tikvica sa čedarom i slaninicom: Idealan za svaki obrok

Nedjelja, 16.08.2026 | 14:36

Bezglutenski hljeb od tikvica sa pančetom i čedar sirom savršen je način da iskoristite tikvice preostale od punjenja ili musake.

Vijek vaterpola u Crnoj Gori – sve generacije ispod jedne kapice

Nedjelja, 16.08.2026 | 14:23

Veliki vaterpolo spektakl i susret generacija dogodiće se u srijedu na Škveru, povodom obilježavanja 100 godina vaterpola u Crnoj Gori.

Skinuo se najpoznatiji zavodnik sa terena, žene ne prestaju da komentarišu: „Budi moje lađe kapetan" (FOTO)

Nedjelja, 16.08.2026 | 13:26

Kapiten košarkaške reprezentacije Srbije počastio je ženski rod slikama s ljetovanja te izazvao brojne reakcije.

Tuča na koncertu u Spužu: Dvije osobe uhapšene zbog narušavanja javnog reda i mira

Nedjelja, 16.08.2026 | 13:12

Policija je uhapsila B.I. (42) i I.I. (36) iz Danilovgrada, zbog učestvovanja u masovoj tuči koja se dogodila se poslije ponoći, nakon koncerta Amadeus Benda u okviru manifestacije “Spuško ljeto“, saopšteno je iz Uprave policije (UP).

Ovo je zvanično najljepša rasa pasa na svijetu: Ispunjavaju najviše naučne standarde

Nedjelja, 16.08.2026 | 12:50

Zanimljiva studija 2022. godine istraživala je koja rasa psa je najlepša na svijetu. Kako bi se identifikovali proporcionalno najsavršeniji psi, istraživači su koristili fotografije 138 najpopularnijih rasa pasa i uporedili ih sa čuvenim zlatnim presjekom.

Bečić: Marija ponovo podigla Crnu Goru na evropsko pobjedničko postolje

Nedjelja, 16.08.2026 | 12:36

Marija, ponovo si podigla Crnu Goru na evropsko pobjedničko postolje. Bronzana medalja na Evropskom prvenstvu u Birmingemu, osvojena skokom od 1,95 metara, još je jedna potvrda tvog izuzetnog sportskog trajanja, karaktera i pripadnosti samom vrhu atletike, poručio je potpredsjednik Vlade Aleksa Bečić.