Petak, 12.01.2024 | 21:25
IZVOR: n1.info.rs

Što ima više KOFEINA – šoljica kafe ili čaja?

Nema ničeg boljeg od šolje vruće kafe za početak dana. Neki je piju zbog njenog ukusa, dok drugi traže poticaj energije.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Postoje i osobe koje više vole čaj nego kafu, ali postavlja se pitanje što ima više kofeina kafa ili čaj?

Koliko kofeina ima čaj?

Čaj je topli napitak koji dobijate kada u kipuću vodu stavite suve listove biljaka. Postoji više od  hiljadu vrsta čajeva.

Studija iz 2008. otkrila je da se sadržaj kofeina u različitim vrstama čaja kreće od 14 do 61 miligrama po šoljici. Nije bilo posebne povezanosti između jačine i vrste čaja, ali vrijeme koliko je vrećica čaja stajala u vodi, imalo je velik uticaj na koncentraciju kofeina, piše IFLScience.

Koliko kafa ima kofeina?

Sadržaj kofeina u kavi varira zavisno o veličini i vrsti kafe. Ako pijete dupli espresso, u njemu se nalazi 60 do 100 miligrama kofeina, dok prosječna šoljica kafe sadrži od 65 do 120 miligrama.

Šta je uopšte kofein?

Kako dan prolazi, postajemo umorni zbog adenozina kojeg naš mozak proizvodi sve više i više od jutra do večeri. Kao stimulans, kofein oponaša adenozin u mozgu. Posljedica toga je osjećaj odmornosti.

Šta ima više kofeina?

Možda ste čuli da čaj ima više kofeina od kafe, ali to zapravo nije tako. Ako pogledate udio kofeina u sirovim sastojcima svakog pića, onda su listovi čaja na vrhu s udjelom kofeina od 3,5 posto u uporedbi sa samo 1,1 do 2,2 posto u zrnu kafe, objašnjava studija iz 2009. godine.

Kada vrećicu čaja stavimo u kipuću vodu dobijemo razrijeđenu verziju sirovih proizvoda. To je razlog zašto, uprkos tome što je jači od zrna kafe, čaj ima manje kofeina nego kafa.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Visoke temperature u velikoj mjeri opterećuju srce - simptomi koje ne treba ignorisati

Srijeda, 10.06.2026 | 20:57

Sunčano i toplo vrijeme za mnoge znači duži boravak na otvorenom i ljetnje aktivnosti, ali za srce takvi uslovi predstavljaju dodatni napor.  

Nisu sve vrste voća jednako dobre za vaše zdravlje: Ovih pet treba jesti svakodnevno

Srijeda, 10.06.2026 | 20:45

Naučnici tvrde da sve namirnice nemaju istu vrijednost, zbog čega mnogi ljudi kroz prehranu ne unose dovoljno važnih nutrijenata, poznatih kao flavanoli.

Nedostatak sna može povećati rizik od ovih bolesti i negativno uticati na organizam

Utorak, 09.06.2026 | 18:45

Kvalitetan san smatra se jednim od ključnih faktora za zdravlje i vitalnost organizma. Iako ga mnogi zanemaruju zbog užurbanog načina života, redovan i kvalitetan odmor tokom noći neophodan je za pravilno funkcionisanje cijelog organizma.

Banane svi jednu na sličan način, ali mala promjena može da promijeni uticaj na crijeva

Utorak, 09.06.2026 | 11:56

Bananu dodajemo u smutije, jedemo za doručak ili posežemo za njom kada nam je potreban brz izvor energije tokom dana. Ipak, nutricionisti sve češće skreću pažnju na jednostavan trik koji ovu voćku može da učini još korisnijom za organizam.

Ljekari objašnjavaju zašto nije dobro spavati u jednom položaju

Subota, 06.06.2026 | 21:51

Mnogi se bude sa trncima u rukama, ukočenim ramenima i sličnim tegobama, misleći da su samo nezgodno spavali. Međutim, ljekari upozoravaju da bi problem mogao biti povezan sa položajem u kojem provodimo noć.

MVP: Navodi o hibridnom ratu protiv Srbije neosnovani i neprimjereni

Nedjelja, 14.06.2026 | 18:00

Ministarstvo vanjskih poslova (MVP) odbacilo je kao neosnovane i neprimjerene navode predsjednika Srbije Aleksandra Vučića, kojima se Crna Gora optužuje za vođenje hibridnog rata protiv Srbije i navodno ugrožavanje njenih interesa.

Prvi put u pola vijeka: Više AMERIKANACA napustilo zemlju nego što se doselilo

Nedjelja, 14.06.2026 | 18:53

Rekordan broj Amerikanaca napustio je Sjedinjene Američke Države tokom prošle godine, pokazuju podaci Instituta Brukings.

Prve projekcije referenduma: Švajcarci protiv ograničenja broja stanovnika

Nedjelja, 14.06.2026 | 18:37

Prema prvim projekcijama, glasači u Švajcarskoj odbacili su predlog da se broj stanovnika te zemlje ograniči na 10 miliona.

Za članarine u međunarodnim tijelima godišnje milion eura

Nedjelja, 14.06.2026 | 18:24

Država Crna Gora godišnje prosječno izdvaja oko milion eura za članarine u raznim međunarodnim organizacijama i fondovima, pokazuju zvanični podaci Ministarstva vanjskih poslova (MVP).

(VIDEO) Španci prkose velikim vrućinama u SAD-u: Na treninzima oblače prsluke s ledom

Nedjelja, 14.06.2026 | 18:12

Fudbaleri Španije se na zanimljiv način pripremaju za utakmicu prvog kola Svjetskog prvenstva protiv Zelenortskih Ostrva koja se igra sutra s početkom u 18 sati.

U Nikšiću i Kolašinu kontrolisano 240 osoba, oduzeti baklja i nož

Nedjelja, 14.06.2026 | 17:46

Policija je sinoć izvršila racije u ugostiteljskim objektima u Nikšiću i Kolašinu i tom prilikom kontrolisala 240 osoba. U racijama su oduzeti baklja i nož.

Udes na Zabjelu, povrijeđen motociklista

Nedjelja, 14.06.2026 | 16:56

Jedna osoba je zadobila povrede u saobraćajnoj nezgodi koja se danas dogodila u podgoričkom naselju Zabjelo.

Život piše čuda, Jakov pokazao kako je sve počelo: U tom trenutku još niko ne zna za mene

Nedjelja, 14.06.2026 | 17:22

Jakov Jozinović danas je jedan od najpopularnijih mladih pjevača na prostoru bivše Jugoslavije.  

Tragedija u Splitu: U sudaru jedrilice i katamarana poginule tri osobe

Nedjelja, 14.06.2026 | 17:08

U sudaru jedrilice i katamarana u Splitu poginule su tri osobe. Spašeno je osam osoba, a za jednom se još traga. U toku je velika akcija spašavanja, javlja Index.hr.

Perić: Izvršna vlast želi da Skupštinu Glavnog grada pretvori u svoj izvršni organ

Nedjelja, 14.06.2026 | 15:51

Lider pokret "Preokret", Srđan Perić, ocijenio je da su neutemeljene tvrdnje da preuzimanje funkcije predsjednika Skupštine Glavnog grada predstavlja preuzimanje efektivne vlasti u Podgorici.