Subota, 10.02.2024 | 13:21
IZVOR: b92.net/avaz.ba

Ovo POVRĆE vam može pomoći da se riješite SALA NA STOMAKU

Ne postoji loše i nezdravo povrće. To je hrana bogata hranljivim materijama i antioksidansima koji upotpunjuju svaki obrok i podržavaju zdravlje organizma.




Foto: Ilustracija, Pixabay

Ishrana bogata povrćem može smanjiti rizik od bolesti, poboljšati varenje, regulisati šećer u krvi i pomoći u zdravom gubitku težine. Međutim, postoji i povrće koje može pomoći u smanjenju veličine stomaka.

Smanjenje upalnih procesa

Brokoli je na vrhu liste hranljivog povrća. Bogat je antioksidansima koji pomažu u smanjenju upala u tijelu. Primarno jedinjenje je sulforafan, koji djeluje na smanjenje supstanci koje izazivaju zapaljenske procese. Smanjenjem upale, tijelo bolje gubi težinu i efikasnije radi u svim drugim oblastima.

Šargarepa je bogata luteinom, za koji brojna istraživanja pokazuju da ima antioksidativna svojstva i može uticati na rešavanje problema viška masnog tkiva u donjem dijelu stomaka. Jedenje sirove šargarepe zapravo može pomoći vašem metabolizmu.

Još jedno povrće korisno za gubljenje masti na stomaku je zelena salata. Bogata je luteinom, biljnim jedinjenjem koje potencijalno utiče na smanjenje masti. Ovo jedinjenje je deo veće grupe jedinjenja zvanih karotenoidi, koji uključuju lutein, likopen i zeaksantin, a oni imaju antioksidativna svojstva.

Hranljive materije

Neka istraživanja potvrđuju da ova jedinjenja takođe mogu pomoći u gubitku viška masti.

Narandžasta i žuta paprika takođe su bogate luteinom. Ovo svijetlo, ukusno povrće je odličan dodatak planu ishrane za stomačne masti.

Cvekla je zemljano korjenasto povrće prepuno hranljivih materija koje mogu pomoći u kontroli područja oko stomaka i čak poboljšati varenje.

Kelj je lisnato povrće koje sadrži mnogo hranljivih materija. Ovo povrće je povezano sa vitaminima A, K, C i B6, kao i sa manganom, bakrom, kalijumom, kao i sa vlaknima i proteinima. Vremenom, dodavanje kelja u vašu ishranu može vam pomoći da izgubite masti na stomaku, kao i spanać.

Pozitivni efekti

Jedna studija objavljena u British Journal of Nutrition otkrila je da suplementacija luteinom u kombinaciji sa niskokaloričnom ishranom ima nekoliko pozitivnih efekata na učesnike. Oni koji su uzimali lutein videli su smanjenje obima struka, visceralne masti, tjelesne težine i tjelesne masti, kao i niže nivoe LDL holesterola.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

Poraz Đokovića na startu turnira u Sinsinatiju

Subota, 15.08.2026 | 23:23

Teniser Novak Đoković završio je učešće u Sinsinatiju već u drugom kolu, porazom od Tijaga Agustina Tirantea rezultatom 6:2, 4:6, 4:6.

UP: Dronom nadzirana dionica puta Podgorica–Cetinje: Sankcionisani vozači zbog preticanja preko pune linije

Subota, 15.08.2026 | 13:19

Službenici Odjeljenja bezbjednosti Podgorica realizovali su na putnom pravcu Podgorica–Cetinje akciju pojačanog nadzora saobraćaja uz upotrebu drona, usmjerenu na otkrivanje i sankcionisanje saobraćajnih prekršaja koji mogu imati najteže posljedice po bezbjednost svih učesnika u saobraćaju, saopšteno je iz Uprave policije (UP).

Uprava za saobraćaj: Nedopustivi pokušaji prelaska mosta Đurđevića Tara, bezbjednost građana i radnika mora biti prioritet

Subota, 15.08.2026 | 10:22

Povodom informacija koje su se pojavile u medijima i na društvenim mrežama da pojedinci, uprkos potpunoj obustavi saobraćaja, pokušavaju da pređu preko mosta Đurđevića Tara, Uprava za saobraćaj saopštava da je upoznata sa ovim slučajevima i da se preduzimaju dodatne mjere kako bi se spriječilo neovlašćeno kretanje kroz zonu gradilišta.

MUP: Požari aktivni u tri opštine, na terenu avioni i helikopter Vojske CG

Subota, 15.08.2026 | 10:14

Prema jutrošnjoj situaciji, u Crnoj Gori su požari aktivni i pod kontrolom na području Herceg Novog, Ulcinja i Nikšića, dok su požari na području Bara i Sutomora skoro u potpunosti ugašeni, saopšteno je iz Ministarstva unutrašnjih poslva (MUP).

NOVE INFORMACIJE - iPhone 18 Pro biće mnogo skuplji, ali imaće isto memorije?

Subota, 15.08.2026 | 10:13

Čini se da bi iPhone 18 Pro mogao biti značajno skuplji od aktuelnog modela, a prema novim izvještajima neće imati veći osnovni kapacitet skladišta.

ASTRO prognoza - Ova 3 znaka ulaze u najbolji period 2026. godine

Subota, 15.08.2026 | 08:50

Jesen 2026. godine za tri znaka Zodijaka neće donijeti samo promjenu vremena i povratak svakodnevnim obavezama. Prema astrološkim prognozama, upravo njima predstoji period velikih odluka, novih prilika i promjena koje bi mogle ozbiljno da utiču na pravac njihovog života.

Požar u Baošićima: Jedna porodica evakuisana

Subota, 15.08.2026 | 08:38

Požar u Baošićima...

Udes na putu Cetinje - Podgorica: Dvije osobe lakše povrijeđene

Subota, 15.08.2026 | 08:05

Dvije osobe su lakše povrijeđene u saobraćajnoj nezgodi koja se jutros oko 7 sati dogodila na magistralnomputu Cetinje-Budva, u mjestu Zabrđe.

Objavljen raspored - Evo kada Đoković izlazi na teren u Sinsinatiju

Petak, 14.08.2026 | 22:39

Organizatori mastersa u Sinsinatiju objavili su raspored mečeva za subotu.

Lekić: Novac od 90.000 eura je legalno stečen, za svaki euro imam dokaze

Petak, 14.08.2026 | 22:16

Advokat Damir Lekić saopštio je da posjeduje dokaze o porijeklu 90.000 eura koje su pronađene u njegovom automobilu, te da je taj novac, kako je naveo, trebao da bude utrošen za kupovinu porodične nepokretnosti.