Subota, 10.02.2024 | 18:05
IZVOR: azra.ba

Samo prstohvat OVOG ZAČINA ima VELIKI UTICAJ na smanjenje nivoa šećera u krvi

Kao pojačivači ukusa i prirodna bojila naših jela, začini su takođe poznati po svojim ljekovitim svojstvima.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Začin može imati antioksidativne, protivupalne, antidijabetičke, antimikrobne pa čak i antikancerogene uticaje, piše Medical News Today.

A upravo bi cimet bi mogao blagotvorno djelovati na nivo  šećera u krvi, suprotstavljajući njegovim naglim porastima i pomažući tako kontrolirati nivo šećera u krvi. To je otkrila nova studija Kalifornijskog univerziteta u Los Angelesu, a rezultate su objavili u The American Journal of Clinical Nutrition.

Kontrola šećera u krvi je neophodna. Ali, svi mi možemo imati koristi od kontrolisanja porasta nivo  šećera u krvi, posebno ljudi koji pate od predijabetesa, upalnog stanja poput endometrioze ili endokrinog stanja poput sindroma policističnih jajnika (PCOS), objasnila je dijetetičarka i nutricionistica Alexandra Murcier.

A nivo šećera u krvi moguće je sniziti jednostavnom i prirodnom metodom: jedući cimet.

Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

‘Cimet, široko dostupan i jeftin dodatak prehrani, može pridonijeti boljoj kontroli šećera u krvi kada se doda u prehranu’, navodi se u novom istraživanju.

Kako se donosi istraživanje, konzumacija cimeta dovodi do trajnog pada koncentracije glukoze u krvi. Prema autorima studije, nema potrebe konzumirati veliku količinu cimeta da biste imali koristi od ovog začina. ‘Dnevni dodatak od 4 g cimeta omogućio je smanjenje koncentracije glukoze i nije bilo probavnih nuspojava,’ napominju istraživači.

Ali, u čemu se krije tajna takvog učinka cimeta? Cimet sadrži polifenole koji mogu poboljšati homeostazu glukoze. Zaista, taj hipoglikemijski učinak cimeta može se objasniti jedinstvenim spojevima i visokim sadržajem polifenola u cimetu. ‘Polifenoli poboljšavaju osjetljivost na inzulin aktiviranjem inzulinskog receptora pomoću nekoliko mehanizama’, pišu naučnici.

Drugo objašnjenje za hipoglikemijski učinak cimeta bio bi njegov utjecaj na crijevnu mikrobiotu. ‘Otkrili smo da su promjene u Shanonovom alfa indeksu raznolikosti (broj vrsta koje postoje u našim crijevima) tokom intervencije bile značajno različite između cimeta i placeba.’

A postoje brojni dokazi da što su crijevne bakterije brojnije i raznovrsnije, to je mikrobiota zdravija, a time i naše fizičko i psihičko zdravlje. ‘Na kraju dodavanje cimeta prehrani može smanjiti porast šećera u krvi i može biti korisno kao dio uravnotežene prehrane,’ zaključuje za Medical News Today doktorka Menka Gupta, koja nije bila uključena u studiju.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

Poraz Đokovića na startu turnira u Sinsinatiju

Subota, 15.08.2026 | 23:23

Teniser Novak Đoković završio je učešće u Sinsinatiju već u drugom kolu, porazom od Tijaga Agustina Tirantea rezultatom 6:2, 4:6, 4:6.

UP: Dronom nadzirana dionica puta Podgorica–Cetinje: Sankcionisani vozači zbog preticanja preko pune linije

Subota, 15.08.2026 | 13:19

Službenici Odjeljenja bezbjednosti Podgorica realizovali su na putnom pravcu Podgorica–Cetinje akciju pojačanog nadzora saobraćaja uz upotrebu drona, usmjerenu na otkrivanje i sankcionisanje saobraćajnih prekršaja koji mogu imati najteže posljedice po bezbjednost svih učesnika u saobraćaju, saopšteno je iz Uprave policije (UP).

Uprava za saobraćaj: Nedopustivi pokušaji prelaska mosta Đurđevića Tara, bezbjednost građana i radnika mora biti prioritet

Subota, 15.08.2026 | 10:22

Povodom informacija koje su se pojavile u medijima i na društvenim mrežama da pojedinci, uprkos potpunoj obustavi saobraćaja, pokušavaju da pređu preko mosta Đurđevića Tara, Uprava za saobraćaj saopštava da je upoznata sa ovim slučajevima i da se preduzimaju dodatne mjere kako bi se spriječilo neovlašćeno kretanje kroz zonu gradilišta.

MUP: Požari aktivni u tri opštine, na terenu avioni i helikopter Vojske CG

Subota, 15.08.2026 | 10:14

Prema jutrošnjoj situaciji, u Crnoj Gori su požari aktivni i pod kontrolom na području Herceg Novog, Ulcinja i Nikšića, dok su požari na području Bara i Sutomora skoro u potpunosti ugašeni, saopšteno je iz Ministarstva unutrašnjih poslva (MUP).

NOVE INFORMACIJE - iPhone 18 Pro biće mnogo skuplji, ali imaće isto memorije?

Subota, 15.08.2026 | 10:13

Čini se da bi iPhone 18 Pro mogao biti značajno skuplji od aktuelnog modela, a prema novim izvještajima neće imati veći osnovni kapacitet skladišta.

ASTRO prognoza - Ova 3 znaka ulaze u najbolji period 2026. godine

Subota, 15.08.2026 | 08:50

Jesen 2026. godine za tri znaka Zodijaka neće donijeti samo promjenu vremena i povratak svakodnevnim obavezama. Prema astrološkim prognozama, upravo njima predstoji period velikih odluka, novih prilika i promjena koje bi mogle ozbiljno da utiču na pravac njihovog života.

Požar u Baošićima: Jedna porodica evakuisana

Subota, 15.08.2026 | 08:38

Požar u Baošićima...

Udes na putu Cetinje - Podgorica: Dvije osobe lakše povrijeđene

Subota, 15.08.2026 | 08:05

Dvije osobe su lakše povrijeđene u saobraćajnoj nezgodi koja se jutros oko 7 sati dogodila na magistralnomputu Cetinje-Budva, u mjestu Zabrđe.

Objavljen raspored - Evo kada Đoković izlazi na teren u Sinsinatiju

Petak, 14.08.2026 | 22:39

Organizatori mastersa u Sinsinatiju objavili su raspored mečeva za subotu.

Lekić: Novac od 90.000 eura je legalno stečen, za svaki euro imam dokaze

Petak, 14.08.2026 | 22:16

Advokat Damir Lekić saopštio je da posjeduje dokaze o porijeklu 90.000 eura koje su pronađene u njegovom automobilu, te da je taj novac, kako je naveo, trebao da bude utrošen za kupovinu porodične nepokretnosti.