Ponedjeljak, 19.02.2024 | 17:19
IZVOR: ona.rs

"Skladište" virusa i bakterija - Na ovaj način PRAVILNO OČISTITE telefon

Jednom dezinfikovana površina ostaje čista narednih 48 sati.

Foto: Ilustracija/Pixabay.com

Na osnovu nedavnih studija iz "Kontrole za infekcije i bolničke epidemiologije" dolaze alarmantni dokazi da se mnogi od nas razbole zbog računara i drugih elektronskih uređaja. Jedna nedavna studija posebno sprovedena na Univerzitetu Severne Karoline "Čapel Hil" je otkrila da su bakterije sveprisutne na tastaturama i telefonima.

Studija je procIJenila nekoliko vrsta bakterija i zaključci su bili jednostavni - očistite svoj radni prostor.

O čemu se konkretno radi?

Istraživači "UNC" izvJeštavaju da u prosJeku postoje najmanje dva ili više štetnih mikroorganizama na kancelarijskim tastaturama; u nekim slučajevima su pronašli stafilokoknu bakteriju (uzrok infekcija krvotoka).

U zavisnosti od vašeg radnog okruženja, možda ćete biti skloniji štetnijim bakterijama. Na primjer, ako radite u bolnici, veća je vjerovatnoća da će vaša tastatura sadržati mikroorganizme koje pacijenti donese sa sobom. Vaša kućna kancelarija ili radni prostor mogu da sadrže različite bakterije ili viruse, u zavisnosti od toga gde radite.

Čak 99,9 odsto mikrobne kontaminacije se eliminiše tako što ćete preuzeti jednostavan zadatak redovnog brisanja površina (uključujući elektroniku koju redovno dodirujete).

Kako očistiti?

Bilo koje sredstvo za dezinfekciju će raditi posao, ali dezinfekcione maramice su najbolje rješenje.

Zaista nije važno da li ćete koristiti alkohol, antiseptik ili maramice -  istraživanje otkriva da će brisanje površine nekom vrstom dezinfekcionog sredstva spriječiti da vaša tastatura sadrži gadne organizme. Istraživači su otkrili da dezinfekcija čuva površinu od štetnih mikroba oko 48 sati.

A kako ispravno ovo uraditi?

Isključite svoju tehniku pre nego što prionete na posao

Nemojte prskati sredstva za čišćenje direktno na elektroniku

Naprskajte sredstvo na meku krpu kako biste izbjegli prodiranje tečnosti kroz pukotine ili otvore kućišta

Izbjegavajte stavljanje alkohola direktno na ekrane i monitore osjetljive na dodir

Razmislite o korišćenju alternativnih sredstava za čišćenje na ovim površinama (maramice dobro funkcionišu)

Podsjetimo da su istraživanja pokazala kako naši telefoni često sadrže više bakterija nego ve-ce šolja, zato prionite na posao, prenosi "Dynedge".

Izvor: ona.telegraf.rs

Rajković: U Jelovoci ZAPLIJENJENI trupci, biće van dometa šumokradica

Nedjelja, 28.04.2024 | 10:45

Današnjom zaplijenom bespravno posječene građe u Jelovici u Beranama, uspješno je započela borba protiv bezakonja i anarhije koja je vladala na tom području, saopštili su iz Uprave za gazdovanje šumama i lovištima.

Zvijezdi Netfliksa u 26. godini DIJAGNOSTIKOVAN RAK

Nedjelja, 28.04.2024 | 10:34

Heri Džovsej  koji se proslavio učešćem u popularnom Netflixovom rijalitiju "Too Hot to Handle", na društvenim mrežama objavio je da mu je dijagnostifikovan  rak kože.

Studija OTKRILA - Evo zašto su MUŠKARCI s BRADOM PRIVLAČNIJI

Nedjelja, 28.04.2024 | 10:25

Istraživači su zamolili 8520 žena, u dobi od 18 do 100 godina, da ocijene fotografije muškaraca.

Umjesto kafe probajte ovo: Poboljšava jutarnje RASPOLOŽENJE i SMANJUJE STRES

Nedjelja, 28.04.2024 | 10:07

Mnogi od vas vjerovatno se odlučuju za jutarnju kafu kao poticaj za početak dana, no umjesto šolju kafe, zašto ne probati čaj?

LEGENDARNI Mister Bin se našao pred neočekivanim OPTUŽBAMA britanskog parlamenta

Nedjelja, 28.04.2024 | 09:57

Rouan Atkinson je ranije ove godine spominjan u Domu lordova, gornjem domu britanskog dvodomnog parlamenta, zbog svog navodnog uticaja na prodaju električnih automobila u Velikoj Britaniji.

Supruga priredila nevjerovatno IZNENAĐENJE Nikoli Rokviću na putu ka Grčkoj (VIDEO)

Nedjelja, 28.04.2024 | 09:41

Proslavljeni pjevač Nikola Rokvić, krenuo je prije par dana pješke na put do Grčke, gdje će se pokloniti Svetom Nektariju Eginskom u istoimenom manastiru, a razlog njegove odluke je human.

KONCERT džez ansambla Lorana Kulondra 30. aprila u KIC-u

Nedjelja, 28.04.2024 | 09:31

Jedan od najboljih francuskih pijanista i kompozitora mlađe generacije Loran Kulondr, prirediće sa svojim džez ansamblom koncert u čast obilježavanja Međunarodnog dana džeza u Podgorici u utorak, 30. aprila, u velikoj sali KIC-a “Budo Tomović”, u 20 sati.

AKCIJA SPAŠAVANJA: Kotorski vatrogasci pet sati TRAŽILI STRANU DRŽAVLJANKU na brdu Vrmac (FOTO/VIDEO)

Nedjelja, 28.04.2024 | 09:23

Služba zaštite i spašavanja je, u 16:20 sati, dobila poziv od policijske ispostave Kotor, da se u reonu brda Vrmac izgubila jedna osoba i da je potrebna akcija spašavanja.

Koka-Kola vam ima BOLJI UKUS kad je pijete iz restorana brze hrane - Postoji NAUČNI RAZLOG za to

Nedjelja, 28.04.2024 | 09:12

Brza hrana s menija McDonald'sa ne bi bila ista da uz njih ne ide Koca-Kola.

Lili Alen ŠOKIRLA izjavom - "NE ŽELIM da sjedim sa svojim djetetom"

Nedjelja, 28.04.2024 | 08:42

Lili Alen otkrila je da misli da djeca ne bi trebala da lete prvom klasom.