Ponedjeljak, 19.02.2024 | 17:19
IZVOR: ona.rs

"Skladište" virusa i bakterija - Na ovaj način PRAVILNO OČISTITE telefon

Jednom dezinfikovana površina ostaje čista narednih 48 sati.

Foto: Ilustracija/Pixabay.com

Na osnovu nedavnih studija iz "Kontrole za infekcije i bolničke epidemiologije" dolaze alarmantni dokazi da se mnogi od nas razbole zbog računara i drugih elektronskih uređaja. Jedna nedavna studija posebno sprovedena na Univerzitetu Severne Karoline "Čapel Hil" je otkrila da su bakterije sveprisutne na tastaturama i telefonima.

Studija je procIJenila nekoliko vrsta bakterija i zaključci su bili jednostavni - očistite svoj radni prostor.

O čemu se konkretno radi?

Istraživači "UNC" izvJeštavaju da u prosJeku postoje najmanje dva ili više štetnih mikroorganizama na kancelarijskim tastaturama; u nekim slučajevima su pronašli stafilokoknu bakteriju (uzrok infekcija krvotoka).

U zavisnosti od vašeg radnog okruženja, možda ćete biti skloniji štetnijim bakterijama. Na primjer, ako radite u bolnici, veća je vjerovatnoća da će vaša tastatura sadržati mikroorganizme koje pacijenti donese sa sobom. Vaša kućna kancelarija ili radni prostor mogu da sadrže različite bakterije ili viruse, u zavisnosti od toga gde radite.

Čak 99,9 odsto mikrobne kontaminacije se eliminiše tako što ćete preuzeti jednostavan zadatak redovnog brisanja površina (uključujući elektroniku koju redovno dodirujete).

Kako očistiti?

Bilo koje sredstvo za dezinfekciju će raditi posao, ali dezinfekcione maramice su najbolje rješenje.

Zaista nije važno da li ćete koristiti alkohol, antiseptik ili maramice -  istraživanje otkriva da će brisanje površine nekom vrstom dezinfekcionog sredstva spriječiti da vaša tastatura sadrži gadne organizme. Istraživači su otkrili da dezinfekcija čuva površinu od štetnih mikroba oko 48 sati.

A kako ispravno ovo uraditi?

Isključite svoju tehniku pre nego što prionete na posao

Nemojte prskati sredstva za čišćenje direktno na elektroniku

Naprskajte sredstvo na meku krpu kako biste izbjegli prodiranje tečnosti kroz pukotine ili otvore kućišta

Izbjegavajte stavljanje alkohola direktno na ekrane i monitore osjetljive na dodir

Razmislite o korišćenju alternativnih sredstava za čišćenje na ovim površinama (maramice dobro funkcionišu)

Podsjetimo da su istraživanja pokazala kako naši telefoni često sadrže više bakterija nego ve-ce šolja, zato prionite na posao, prenosi "Dynedge".

Izvor: ona.telegraf.rs

PROBLEMI u avio saobraćaju širom svijeta: Pojedini letovi se otkazuju, avioni prizemljuju

Petak, 19.07.2024 | 11:32

Ogroman globalni problem u komunikacionim sistemima uticao je na aerodrome širom svijeta - avioni se prizemljuju, a letovi obustavljaju.

Abazović: Spajić je 16. investitor u kripto-prevari Do Kvona; Spajić: Vi se bavite DJEČIJIM TEMAMA

Petak, 19.07.2024 | 16:54

Premijer Milojko Spajić odgovara na pitanja predstavnika svih poslaničkih klubova.

Konatar: Žao nam je građana koje je prevario Spajić, odgovornost je na svim članovima Vlade

Petak, 19.07.2024 | 10:42

URI je žao građana koje je prevario premijer Milojko Spajić. Odgovornost za sve što će se dešavati su preuzeli i oni članovi Vlade koji nisu iz Pokreta Evropa sad (PES), a koji su podržali ovu prevarnu igru, rekao je poslanik Građanskog pokreta URA Miloš Konatar.

Nišić: Niko se ne kocka sa Fondom PIO

Petak, 19.07.2024 | 08:21

Niko se ne kocka sa Fondom PIO i sve penzije, osim minimalnih biće uvećane već u januaru, kazala je gostujući u Jutarnjem programu TVCG Ministarka rada i socijalnog staranja Naida Nišić.

Savović: Zahvaljujući Evropi sad 2 PRVA PLATA nakon studija biće NAJMANJE 800 EURA

Petak, 19.07.2024 | 16:46

Realizacijom nove fiskalne strategije i integrisanjem programa Evropa sad 2, 44. Vlada Crne Gore nastavlja sa postepenom izgradnjom sistema koji će omogućiti mladima da svoju budućnost vežu za našu državu, saopštio je Darko Savović, potpredsjednik Mladih Evrope iz PES-a.

Nakon TROPSKIH DANA, stiže PROMJENA VREMENA - Subota donosi OVE TEMPERATURE

Petak, 19.07.2024 | 22:04

Vremenska prognoza za subotu 20. jul.

Ronaldo i Georgina objavili snimak iz SAUNE, fanovi ZBUNJENI -"Ne razumijem šta je ovo" (VIDEO)

Petak, 19.07.2024 | 21:22

Manekenka  Georgina Rodrigez, partnerika  fudbalera  Kristijana  Ronalda, objavila je video njih dvoje u sauni, koji je zbunio mnoge njihove fanove.

IZBOR jastučnice je ključan za LJEPOTU, pokazala NOVA STUDIJA

Petak, 19.07.2024 | 20:56

Postoji razlog zbog kojeg kažemo da je san ključan za ljepotu, a to je da dobar noćni odmor može izbrisati tamne krugove i transformirati umoran ten.

Butorović: Evropa Sad 2 stvara BOLJE USLOVE za poslodavca i radnike

Petak, 19.07.2024 | 20:49

Vlada Crne Gore juče je objavila Nacrt Fiskalne strategije za period 2024-2027. godine i uputila javni poziv da se i ostali drustveni činioci uključe u javnu raspravu, kazao je Milutin Butorović, sekretar Kluba poslanika “Evropa Sad”.

Bočeli uči Eda Širana da SVIRA flautu, Vil Smit aplaudira (VIDEO)

Petak, 19.07.2024 | 20:31

Ako ćete da naučite da svirate novi instrument, prvi korak je da pronađete inspirativnog učitelja – a to je savjet koji je jedna pop zvijezda ozbiljno shvatila.

Znate li čemu služi svaka strana oštrice na RENDI?

Petak, 19.07.2024 | 20:03

Rende  je neizostavan alat u svakoj kuhinji, pomažući nam da pripremimo hranu na niz načina.

Tiktokerka NAPRAVILA Coca-Colu kod kuće, kaže da ima ISTI UKUS kao prava: Ovo su sastojci (VIDEO)

Petak, 19.07.2024 | 19:54

Poznata tiktokerika Nara Smit još jednom je iznenadila pripravkom koji je napravila od sastojaka u kuhinji.

Vozač PREMINUO za volanom, vozilo udarilo u stub ulične rasvjete

Petak, 19.07.2024 | 19:44

Baranin Ć.A. (76) bio je za volanom putničkog vozila koje je udarilo u stub ulične rasvjete.

PREMINULA djevojka Klinta Istvuda - On jednom rečenicom pokazao koliko je SKRHAN

Petak, 19.07.2024 | 19:32

Kristina Sanadera, dugogodišnja partnerka Klinta Istvuda, preminula u 61. godini.

IZGORJELI ste na suncu? Evo šta treba da radite kada vam se LJUŠTI KOŽA

Petak, 19.07.2024 | 19:16

Proveli ste neko vrijeme izloženi ispod sunca, a sada plaćate cijenu za to? Ako se vaša koža ljušti, to znači da ste izgorjeli loše - baš loše.