Ponedjeljak, 26.02.2024 | 15:57
IZVOR: n1.info.rs

Istraživanje pokazuje koji NAPITAK utiče na DUGOVJEČNOST

Mnogi činoci  pridonose starenju, a  ishrana je samo razlog. 




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Od naše kože do naših stanica, hrana koju jedemo pruža niz esencijalnih hranjivih tvari koje mogu podržati mikrobni mehanizam našeg tijela i pomoći nam da živimo duže, zdravije.

Jedan napitak koji obećava u ovom području je čaj, piše Novi list.

Neka su istraživanja sugerišu da biljni spojevi koji se nalaze u čaju, zvani polifenoli, mogu produžiti životni vijek crva, muva i miševa te su otkrili da je za ljude konzumacija čaja povezana sa smanjenim rizikom od raznih povezanih bolesti.

Međutim, vrlo je malo studija ispitivalo odnos između konzumacije čaja i biološkog starenja.

U novom istraživanju, objavljenom u časopisu The Lancet Regional Health-Western Pacific, istraživači s kineskog  Univerzitet Sichuan pokušali su istražiti ulogu konzumacije čaja u dugovječnosti, koristeći podatke od gotovo 14.000 učesnika u dobi između 30 i 79 godina.

Učesnici su upitani koliko šolja čaja popiju svaki dan i procijenjeni su osnovni biomarkeri koji ukazuju na starenje, a potom su procijenjeni u naknadnoj studiji dvije do četiri godine kasnije.

Iz ovih podataka proizašao je jasan obrazac: ispijanje čaja povezano je sa sporijim biološkim starenjem, posebno za one koji stalno piju čaj i koji su konzumirali umjerene količine.

Naravno, ova korelacija ne mora nužno implicirati uzročnost, ali postoji niz molekula unutar čaja koje bi mogle biti u pozadini ovih potencijalnih svojstava protiv starenja.

Čaj je bogat polifenolima i antioksidansima za koje se vjeruje da igraju ulogu u smanjenju upale, eliminaciji toksičnih nusproizvoda i povećanju metabolizma stanica.

Za polifenole se takođe navodi da igraju važnu ulogu u podržavanju našeg crijevnog mikrobioma, s implikacijama na metabolizam, imunitet i kognitivnu funkciju.

Međutim, potrebna su daljnja istraživanja kako bi se potvrdilo koje bi molekule mogle biti u osnovi ove funkcije protiv starenja, no istraživanje pruža uvjerljive dokaze za čaj kao pristup koji se temelji na ishrani za usporavanje procesa starenja i potencijalno smanjenje rizika od bolesti povezanih sa starenjem.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

S&P potvrdio kreditni rejting „A+“ i unaprijedio samostalni kreditni profil sa „a“ na „a+“

Utorak, 11.08.2026 | 16:04

Potvrđeni kreditni rejting „A+“ uz stabilne srednjoročne izglede odražava očekivanje agencije S&P da će Grupa Triglav nastaviti da ostvaruje snažne poslovne rezultate i zadržati snažnu finansijsku poziciju.

Jutjub pooštrava uslove za zaradu: Kreatorima će trebati duplo više pregleda

Utorak, 11.08.2026 | 15:29

Guglova platforma Jutjub objavila je da će od 1. februara pooštriti uslove za nove kreatore sadržaja koji žele da zarađuju od reklama i pretplata.

Obustava saobraćaja na dijelu Bulevara Vojislavljevića od 12. do 23. avgusta, omogućen pristup poslovnim subjektima

Utorak, 11.08.2026 | 15:25

Zbog izvođenja radova na izgradnji Bulevara Vojislavljevića, od 12. do 23. avgusta biće na snazi totalna obustava saobraćaja na dijelu trase od Ulice Đura Jakšića do Ulice Princeze Ksenije u Podgorici, najavili su iz Uprave za saobraćaj.

Odabran glavni projektant bulevara kroz Tivat, vrijednost ugovora 137.000 eura

Utorak, 11.08.2026 | 15:06

Opština Tivat odabrala je projektantski biro koji će izraditi glavni projekat izgradnje bulevara kroz Tivta, odnosno glavni projekat rekonstrukcije magistralnog puta M-11, Lepetani – Tivat.

Anastasija Gudelj pokazala kako izgleda 27 dana nakon porođaja i sve iznenadila (FOTO)

Utorak, 11.08.2026 | 14:42

Nasljednica Cece Ražnatović je pre manje od mesec dana na svet donela sina Ilijana, a već je pokazala zavidnu figuru.

Osumnjičenom za ubistvo Tupaka Šakura prijeti doživotna robija

Utorak, 11.08.2026 | 14:24

U Las Vegasu je zvanično počelo suđenje bivšem vođi ulične bande koji je optužen za planiranje ubistva hip-hop legende Tupaka Šakura prije tačno tri decenije. Trenutno je u toku izbor porote, a proces privlači ogromnu pažnju svjetske javnosti.

Sudar tri automobila na Očinićima

Utorak, 11.08.2026 | 14:12

Tri osobe su povrijeđene u sudaru koji se danas oko 12.30 časova dogodio na magistralnom putu Cetinje – Budva kod benzinske pumpe na Očinićima.

Lebron Džejms priprema dokumentarac: Biće spektakularan

Utorak, 11.08.2026 | 14:10

Lebron Džejms potvrdio je da je u pripremi dokumentarni film o njegovom životu i karijeri, u kojem bi trebalo da budu prikazani i brojni do sada neobjavljeni snimci iza kulisa.

Ove namirnice hlade i vraćaju energiju tokom vrućih dana

Utorak, 11.08.2026 | 14:03

Ljetne vrućine često sa sobom donose umor, žeđ i osjećaj težine. Kada temperature porastu, osim dovoljne količine tečnosti, važno je obratiti pažnju i na ono što jedemo.

Podgorica: U akciji “Brzina” za sedam dana uhapšeno 56 osoba

Utorak, 11.08.2026 | 13:52

Saobraćajna policija odjeljenja bezbjednosti Podgorica je u prethodnih sedam dana, u okviru nacionalne akcije „Brzina“ kontrolisala 307 vozača i uhapsila 56 osoba, objavila je na mreži X Uprava policije.