Utorak, 02.04.2024 | 06:54
IZVOR: ljepotaizdravlje.hr

Istraživanje pokazalo - Ovo voće poboljšava PAMĆENJE

Dnevna konzumacija šoljice brusnice može poboljšati pamćenje, usporiti razvoj demencije i smanjiti vrijednosti "lošeg" holesterola.




Foto: Ilustracija, Pixabay

Ovo je pokazalo istraživanje naučnika sa britanskog Univerziteta Istočna Anglija.

Istraživači su sproveli studiju o prednostima konzumiranja oko 100 grama brusnice dnevno među učesnicima starosti od 50 do 80 godina sa nadom da bi ovi nalazi mogli da doprinesu prevenciji neurodegenerativnih bolesti poput demencije, prenosi ScienceDaily.

Dr David Vauzour sa Medicinskog fakulteta u Norviču, koji je dio Univerziteta Istočne Anglije, vodio je istraživanje. On ističe da se do 2050. godine očekuje da će demencija zahvatiti oko 152 miliona ljudi u svijetu, a kako ne postoji poznat lijek za ovu bolest, istraživanje alternativnih pristupa kao što je ishrana je od suštinskog značaja za smanjenje rizika od njenog razvoja.

Vauzour objašnjava da su prethodne studije pokazale vezu između većeg unosa flavonoida u ishrani i sporijeg pada kognitivnih funkcija i razvoja demencije. Takođe, pokazalo se da hrana bogata antioksidansima kao što su antocijanini i proantocijanidini, koji bobicama daju crvenu, plavu ili ljubičastu boju, poboljšavaju kognitivne sposobnosti.

U studiji sprovedenoj na 60 zdravih učesnika tokom 12 nedelja, polovina ispitanika je svakodnevno konzumirala sušeni prah od brusnice, što odgovara oko 100 grama svježih brusnica, dok je druga polovina primala placebo. Ovo je jedna od prvih studija koja istražuje dugoročni uticaj brusnice na kognitivne sposobnosti i zdravlje mozga.

Rezultati su pokazali značajno poboljšanje pamćenja učesnika u svakodnevnim događajima (vizuelno epizodično pamćenje), funkcije nervnih struktura i isporuke krvi u mozak (perfuzija mozga) kod onih koji su konzumirali brusnice.

"Primijetili smo značajno poboljšanje epizodične memorije kod učesnika koji su svakodnevno konzumirali prah od brusnice, kao i poboljšanu cirkulaciju esencijalnih hranljivih materija do važnih djelova mozga važnih za kognitivne procese, posebno za konsolidaciju pamćenja. Takođe, u istoj grupi smo primetili značajno smanjenje nivoa LDL ili "lošeg" holesterola, što doprinosi razvoju ateroskleroze", rekao je dr Vauzur.

Ovi nalazi sugerišu da svakodnevna konzumacija brusnica može poboljšati zdravlje krvnih sudova i doprineti boljoj perfuziji mozga i kognitivnim procesima. Studija je trajala relativno kratko – 12 nedelja, ali rezultati su veoma ohrabrujući i mogu poslužiti kao osnova za buduća istraživanja o uticaju brusnice i sličnih bobica na zdravlje mozga.

U istraživanju su učestvovali naučnici sa Univerziteta Istočne Anglije, Medicinskog centra Univerziteta u Lajdenu (Holandija), Univerziteta u Parmi (Italija) i Instituta Kuadram iz Velike Britanije.

Brusnice: malo, ali moćno voće

Brusnice su bogate antioksidansima kao što su vitamini C i E i flavonoidi, koji pomažu u borbi protiv slobodnih radikala u tijelu i smanjuju oksidativni stres. Poznate su po svojoj sposobnosti da spriječe infekcije urinarnog trakta, a redovna konzumacija brusnica ili soka od brusnice može pomoći u održavanju zdravlja urinarnog trakta.

Brusnice su bogate vlaknima, što može pomoći u promovisanju zdravog varenja i sprečavanju problema kao što je zatvor.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

Jutjub pooštrava uslove za zaradu: Kreatorima će trebati duplo više pregleda

Utorak, 11.08.2026 | 15:29

Guglova platforma Jutjub objavila je da će od 1. februara pooštriti uslove za nove kreatore sadržaja koji žele da zarađuju od reklama i pretplata.

Obustava saobraćaja na dijelu Bulevara Vojislavljevića od 12. do 23. avgusta, omogućen pristup poslovnim subjektima

Utorak, 11.08.2026 | 15:25

Zbog izvođenja radova na izgradnji Bulevara Vojislavljevića, od 12. do 23. avgusta biće na snazi totalna obustava saobraćaja na dijelu trase od Ulice Đura Jakšića do Ulice Princeze Ksenije u Podgorici, najavili su iz Uprave za saobraćaj.

Odabran glavni projektant bulevara kroz Tivat, vrijednost ugovora 137.000 eura

Utorak, 11.08.2026 | 15:06

Opština Tivat odabrala je projektantski biro koji će izraditi glavni projekat izgradnje bulevara kroz Tivta, odnosno glavni projekat rekonstrukcije magistralnog puta M-11, Lepetani – Tivat.

Anastasija Gudelj pokazala kako izgleda 27 dana nakon porođaja i sve iznenadila (FOTO)

Utorak, 11.08.2026 | 14:42

Nasljednica Cece Ražnatović je pre manje od mesec dana na svet donela sina Ilijana, a već je pokazala zavidnu figuru.

Osumnjičenom za ubistvo Tupaka Šakura prijeti doživotna robija

Utorak, 11.08.2026 | 14:24

U Las Vegasu je zvanično počelo suđenje bivšem vođi ulične bande koji je optužen za planiranje ubistva hip-hop legende Tupaka Šakura prije tačno tri decenije. Trenutno je u toku izbor porote, a proces privlači ogromnu pažnju svjetske javnosti.

Sudar tri automobila na Očinićima

Utorak, 11.08.2026 | 14:12

Tri osobe su povrijeđene u sudaru koji se danas oko 12.30 časova dogodio na magistralnom putu Cetinje – Budva kod benzinske pumpe na Očinićima.

Lebron Džejms priprema dokumentarac: Biće spektakularan

Utorak, 11.08.2026 | 14:10

Lebron Džejms potvrdio je da je u pripremi dokumentarni film o njegovom životu i karijeri, u kojem bi trebalo da budu prikazani i brojni do sada neobjavljeni snimci iza kulisa.

Ove namirnice hlade i vraćaju energiju tokom vrućih dana

Utorak, 11.08.2026 | 14:03

Ljetne vrućine često sa sobom donose umor, žeđ i osjećaj težine. Kada temperature porastu, osim dovoljne količine tečnosti, važno je obratiti pažnju i na ono što jedemo.

Podgorica: U akciji “Brzina” za sedam dana uhapšeno 56 osoba

Utorak, 11.08.2026 | 13:52

Saobraćajna policija odjeljenja bezbjednosti Podgorica je u prethodnih sedam dana, u okviru nacionalne akcije „Brzina“ kontrolisala 307 vozača i uhapsila 56 osoba, objavila je na mreži X Uprava policije.

Kotoranima će ipak biti umanjeni računi za vodu: Čeka se odluka Opštine, popust se odnosi na jul

Utorak, 11.08.2026 | 13:49

Iako su Kotorani dobili julske račune za vodu bez najavljenog umanjenja, iz Kotorskog vodovoda i kanalizacije u Bojama jutra, na TV Vijesti, saopšteno je da će računi naknadno biti korigovani. Odluka o visini popusta je na Opštini Kotor i Skupštini opštine, a nakon njenog usvajanja građani će umanjenje vidjeti na svojim računima.