Ponedjeljak, 15.04.2024 | 10:27
IZVOR: B92

Jutarnje navike koje snižavaju visok krvni pritisak

Za većinu ljudi, hipertenzija ili visok krvni pritisak se ne javlja sa nekim znakovima upozorenja. Jedini način da saznate da li ga imate je očitavanje krvnog pritiska. Ako se tokom vremena, ne kontroliše može oštetiti arterije, srce, mozak, bubrege. Pored terapije koju prepiše ljekar, i određene jutarnje rutine pomažu u rješavanju ovog zdravstvenog problema.




Foto: Ilustracija, Pixabay

Prema mnogim istraživanjima jutro je vrijeme kada je veća vjerovatnoća da će se dogoditi srčani ili moždani udar, upozoravaju lekari. Ponekad, problemi sa srcem mogu dijelom biti izazvani povišenim jutarnjim krvnim pritiskom. Sa druge strane, određene promjene u načinu života mogu pozitivno uticati na krvni pritisak, tačnije da ga snize.

"Dvije do četiri šoljice kafe obično će povećati krvni pritisak za oko 8 mm Hg sistolni (tj. gornji) i 6 mm Hg dijastolni (tj. donji). Ovaj skok obično ne traje dugo i nestaje za oko četiri sata", pojašnjava dr Džon Higins.

Uravnotežen doručak

Preskakanje jutarnjeg obroka nije dobra ideja, jer može da bude povezano sa hipertenzijom kod odraslih, kažu istraživanja u International Journal of Hypertension‌‌.‌

Uključivanje ovih namirnica u ishranu pomaže u snižavanju krvnog pritiska.

"I nije važno samo kada jedete, već i ono što jedete. Na primjer, parfe od jogurta sa niskim sadržajem masti sa orasima i voćem je odličan, uravnotežen doručak koji podstiče pritisak iz nekoliko razloga - orašasti plodovi su bogati omega-3 mastima korisnim za organizam, a voće kao što su kivi, banana i pomorandže povezani su sa nižim krvnim pritiskom", kaže dr Higins.

Zaobilaziti šećer

Kada se suočavamo sa hipertenzijom, neophodno je da ograničimo šećer. "Budite posebno pažljivi kada jedete ujutru peciva i žitarice, u koje se često dodaju zaslađivači", kažu ljekari i dodaju da "visoki nivoi šećera u krvi povezani su sa aterosklerozom (nakupljanjem plaka u arterijama), što dovodi do povećanog krvnog pritiska.

Vježbanje i meditacija

Vježbanje ujutru je odličan način da se podstiče zdrav krvni pritisak u cjelini.

"Dva i po sata aerobne vježbe umjerenog intenziteta (ili 75 minuta aerobne vježbe visokog intenziteta) i/ili treninga snage u trajanju od 90 do 150 minuta svake nedjelje mogu smanjiti krvni pritisak za čak 5 mm Hg, kaže dr Higins.

Takođe, ujutru tijelo možemo da "spremimo" za dan i meditiranjem - ljudi sa blagom hipertenzijom koji praktikuju meditaciju zasnovanu na svjesnosti imaju smanjen sistolni i dijastolni krvni pritisak, kaže studija sa Univerziteta Merilend, a piše Liv strong.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Pijete ledenu kafu da se rashladite? Evo šta ona zapravo radi vašem organizmu

Srijeda, 05.08.2026 | 12:23

Ledena kafa omiljeno je ljetno osvježenje, ali mnogi se pitaju da li zbog kofeina može izazvati dehidraciju.

Nutricionisti ljeti posebno preporučuju borovnice, evo i zašto

Ponedjeljak, 03.08.2026 | 15:23

Borovnice su među najpopularnijim ljetnim plodovima, a osim osvježavajućeg okusa, poznate su i po bogatom nutritivnom sastavu.

Gladni ste između obroka? Ove grickalice imaju veoma malo kalorija

Nedjelja, 26.07.2026 | 11:04

Ako često imate potrebu da nešto grickate između obroka, ne morate odmah posegnuti za čipsom i slatkišima. Postoje zdrave i ukusne grickalice koje imaju veoma malo kalorija, dugo drže sitost i mogu biti odličan izbor čak i kada pazite na ishranu.

Nova tehnologija - Naučnici napravili kontaktna sočiva koja SAMA popravljaju ogrebotine

Ponedjeljak, 13.07.2026 | 16:00

Nova tehnologija mogla bi da produži vijek trajanja mekih kontaktnih sočiva i smanji rizik po zdravlje očiju. Istraživači sa Univerziteta Dankuk u Južnoj Koreji razvili su specijalni hidrogelni materijal koji može da obnovi površinska oštećenja nakon samo sat vremena izlaganja običnoj ultraljubičastoj (UV) svjetlosti.

Koja grickalica je najzasitnija? Odgovor bi vas mogao iznenaditi

Nedjelja, 12.07.2026 | 14:39

Kada ogladnimo između obroka, često posežemo za najbržom užinom, keksima, čipsom, čokoladicama ili komadom torte. Problem je što nas ova hrana često ne zasiti na dugo.

Tokom vikenda uhapšeno 88 vozača, gotovo polovina zbog alkohola

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 09:40

Uprava policija saopštila je da je tokom prethodnog vikenda, od 7. do 9. avgusta, uhapšeno 88 vozača

Bar: Osumnjičenom za seksualno uznemiravanje djevojčice na plaži određeno zadržavanje

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 09:26

Dežurni tužilac Osnovnog državnog tužilaštva u Baru odredio je zadržavanje do 72 sata I.B. zbog sumnje da je počinio krivično djelo seksualno uznemiravanje.

Milić poručio rukometašicama: Pokazale ste svijetu kako se za Crnu Goru igra — hrabro, dostojanstveno i srcem

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 08:56

Predsjednik Vaterpolo-plivačkog saveza Crne Gore, Nikola Milić čestitao je ženskoj kadetskoj rukometnoj reprezentaciji osvajanje srebrne medalje na Svjetskom prvenstvu.

Britanski premijer dobio zanimljiv prijedlog: Stvara li se "Evropska konfederacija" u kojoj bi bila i Crna Gora?

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 08:46

Premijer Velike Britanije Endi Bernam dobio je zanimljiv prijedlog bivšeg člana Konzervativne stranke u toj zemlji, koji podrazumijeva stvaranje „Evropske konfederacije“, čija bi članica bila i Crna Gora.

Spajić: Neizmjerno smo ponosni na rukometašice, dokazuju da im je mjesto među najboljima na svijetu

Nedjelja, 09.08.2026 | 19:28

Užitak je bio gledati vas, naše djevojke! Istorijska medalja i najveći rezultat ikada na Svjetskom prvenstvu do 18 godina, saopštio je premijer Milojko Spajić, nakon istorijskog uspjeha mladih "lavica".

Mlade "lavice" za ponos - Crna Gora je VICEŠAMPION SVIJETA

Nedjelja, 09.08.2026 | 19:19

Španija je slavila u sjajnom finalu Svjetskog prvenstva za igračice do 18 godina u Rumuniji 26:23, ali naše lavice iz Rumunije odlaze sa srebrnom medaljom i rezultatom koji je ispisao istoriju crnogorskog rukometa.

Igoru Marojeviću „Brskovski groš“ za roman „Majko, pusti me da idem“

Nedjelja, 09.08.2026 | 15:34

VI Međunarodni književni festival „Slova slovenska“ u Mojkovcu okupio značajna imena književnosti i umjetnosti - svoje veče imao jedan od najvećih živih slovačkih pisaca Milan Richter, promovisana knjiga Dada Topića „Za koji život treba da se rodim” - 60 pjesama za 60 godina karijere, a nagrade za životno djelo uručene Topiću i Sheyli Bonnick

Bor pao na kupače na plaži u Hrvatskoj: Povrijeđeno dvoje odraslih i dvoje djece

Nedjelja, 09.08.2026 | 15:23

Na plaži Balustrada u Crikvenici danas (9. avgusta) srušilo se stablo i povrijedilo dvije odrasle osobe i dvoje djece. Prema informacijama nadležnih službi, svi su van životne opasnosti i prevezeni su u KBC Rijeka.

Voda u Čanju nije za piće: Analize pokazale odstupanje od propisanih parametara

Nedjelja, 09.08.2026 | 15:13

Voda iz distributivnog sistema u Čanju trenutno nije preporučljiva za piće, nakon što su rezultati fizičko-hemijskih analiza pokazali odstupanje od parametara propisanih važećim pravilnikom o zdravstvenoj ispravnosti vode za ljudsku upotrebu.

Tihi „rat“: Pjesme Tejlor Svift uklonjene iz objava Bijele kuće i Trampove kampanje

Nedjelja, 09.08.2026 | 15:01

Neke pjesme Tejlor Svift uklonjene su iz videozapisa koje su na društvenim mrežama objavili kampanja predsjednika Donalda Trampa i Bijela kuća, nakon što su tokom protekle sedmice u svojim objavama koristili dvije pjesme američke superzvijezde