Utorak, 07.05.2024 | 19:25
IZVOR: RTCG

Ukusne i korisne: Jagode oporavljaju tijelo i nude niz drugih benefita

Osim što su ukusne, jagode nude i brojne zdravstvene prednosti. One sadrže brojne hranjive sastojke i antioksidanse. Jedna šolja jagoda (otprilike 144 grama) sadrži 196 kalorija, jedan miligram natrijuma, 220 miligrama kalijuma, 19 miligrama magnezijuma i 85 miligrama vitamina C.




Foto: Ilustracija, Pixabay

Postoji mnogo razloga zašto bi trebalo da ih konzumirate.

Jagode vam pomažu da ostanete vitki

Jagode su bogate dijetalnim vlaknima, a jedna porcija sadrži 11 posto vaše dnevne potrebe za vlaknima. Vlakna igraju važnu ulogu u velikom broju funkcija, kao što su pražnjenja crijeva, snižavanje nivoa holesterola, kontrola šećera u krvi, održavanje zdravlja crijeva i postizanje zdrave težine.

Jagode su dobre u borbi protiv raka

Studija iz 2011. godine u Centru za rak na državnom univerzitetu Ohio otkrila je da dnevna konzumacija liofiliziranog praha jagoda pomaže u sprječavanju pogoršanja prekancerogenih izraslina. To je vjerovatno zbog velike količine antioksidansa u jagodama i nevjeroatne količine vitamina C.

Jagode smanjuju rizik od srčanog udara

Studija medicinskog fakulteta na Harvardu pokazala je da redovna konzumacija jagoda i borovnica uveliko smanjuje rizik od srčanog udara. Dugogodišnje istraživanje usresredilo se na mlade žene i pratilo koliko često jedu određenu hranu. Nakon prilagođavanju različitim faktorima, istraživači su otkrili da su učesnici koji su jeli najviše jagoda i borovnica imali 34 posto manje šanse da će doživjeti srčani udar od učesnika koji su jeli najmanje.

Jagode povećavaju energiju

Jagode su odličan izvor jednostavnih ugljenih hidrata koji se brzo mogu pretvoriti u energiju. Stoga su odličan izbor za poslijepodnevni međuobrok ili obrok prije treninga. Visok nivo vlakana u voću pomaže vam da se osjećate sito, a da se ne osjećate iscrpljeno, što je upravo ono što želite od međuobroka kada ste u pokretu.

Jagode jačaju vaš vid

Možda je najimpresivniji nutritivni aspekt jagoda njihov nevjerovatan sadržaj vitamina C, gdje jedna porcija sadrži 144 posto potreba za dnevnim unosom. Vitamin C pomaže vašem vidu smanjenjem rizika od katarakte, unapređenjem zdravih očnih krvnih žila i usporavanjem napredovanja makularne degeneracije povezane sa starenjem.

Jagode održavaju zdrave krvne žile

Nova studija sprovedena na Univerzitetu Colorado otkrila je da dnevno uzimanje dodatka vitamina C može imati velike prednosti u prevenciji vaskularnih bolesti. Istraživači su pratili nivoe aktivnosti ET-1 kod pretilih učesnika. ET-1 je protein koji sužava krvne žile, a odrasle osobe s prekomjernom težinom imaju povećanu aktivnost ET-1. Zbog toga je vjerovatnije da će se njihove žile suziti i povećava rizik od bolesti krvnih sudova.

Jagode pomažu oporaviti vaše tijelo

Vitamin C u jagodama važan je za rast i obnovu tkiva u cijelom tijelu. Prema Medicinskom centru Univerziteta Merilend, vitamin C pomaže u zarastanju rana i održavanju zdravih kostiju i zuba. Takođe, podržava proizvodnju kolagena, koji je potreban za stvaranje hrskavice, ligamenata, tetiva, krvnih žila i kože.

Jagode snižavaju holesterol

Studija italijanskih i španskih univerziteta iz 2014. godine otkrila je da jagode djeluju na snižavanje holesterola. Tim učesnika konzumirao je nešto više od pola kilograma jagoda svaki dan tokom mjesec dana kako bi vidjeli kako to utieče na njihov holesterol. Do kraja mjeseca, nivo holesterola učesnika značajno je smanjena.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

Požar u Novom gase iz vazduha: Situacija pod kontrolom, kuće odbranjene

Četvrtak, 13.08.2026 | 08:07

Veliki požar izbio je na nepristupačnom terenu iznad Žagera u Herceg Novom, gdje gori nisko rastinje, a jak vjetar dodatno razbuktava vatru i otežava intervenciju. Požar se širi područjem kojim prolazi dalekovod, a vatra se približila kućama i crkvi. 

Aktivni požari u četiri crnogorske opštine: Vatrogasci na terenu, angažovani i vazduhoplovi

Četvrtak, 13.08.2026 | 08:26

Na teritoriji Crne Gore trenutno su aktivni požari na području Nikšića, Bara, Herceg Novog i Kolašina, saopšteno je iz Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP).

Neophodan adekvatan model rada trgovina nedjeljom

Četvrtak, 13.08.2026 | 08:41

Crnoj Gori, kao turističkoj državi, neophodan je model od kojeg će, kada je riječ o neradnoj nedjelji, koristi imati i mali trgovci, ali i građani i turisti, smatraju analitičari, dok predstavnici privrede traže reakciju institucija po pitanju zloupotrebe zakonskih izuzetaka.

Na snazi narandžasti meteoalarm, tempertaura do 39 stepeni

Četvrtak, 13.08.2026 | 08:49

U Crnoj Gori je danas na snazi narandžasti meteoalarm, a očekuje se sunčano i veoma toplo vrijeme.

MPNI: Gimnazija "Niko Rolović" Bar uključena u projekat uređenja i opremanja STEM kabineta

Četvrtak, 13.08.2026 | 08:45

JU Gimnazija "Niko Rolović" Bar uključena je u projekat uređenja i opremanja STEM kabineta, kroz koji se stvaraju savremeniji i funkcionalniji uslovi za izvođenje nastave iz prirodnih i tehničkih nauka, saopšteno je danas iz Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija (MPNI).

Sunčan i veoma topao petak pred nama - Ove nas temperature očekuju

Četvrtak, 13.08.2026 | 15:30

U petak nas očekuje pretežno sunčano vrijeme, saopšteno je iz Zavoda za hidrometeorologiju i seizmologiju.

Podgorički vatrogasci pomažu kolegama u Ulcinju i Herceg Novom

Četvrtak, 13.08.2026 | 15:26

Služba zaštite i spašavanja Glavnog grada poslala je pomoć Ulcinju i Herceg Novom, koji se već nekoliko dana bore sa agresivnom vatrenom stihijom na više lokacija.

Završeno 80 odsto temelja bazena novog postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda u Podgorici

Četvrtak, 13.08.2026 | 15:23

Još jedna važna faza radova na izgradnji novog postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda u Podgorici uspješno je realizovana, a završeno je betoniranje temeljne ploče polja 2 aeracionog bazena, saopšteno je iz Otpadnih voda.

Mjesec ulazi u Djevicu: Stvari koje ste odlagali dolaze na red

Četvrtak, 13.08.2026 | 15:20

Tri znaka će bolje organizovati svoj život.

Crna Gora obilježava 100 godina vaterpola: "Ajkule" protiv Italije, Francuske i Kine

Četvrtak, 13.08.2026 | 15:01

Crnogorski vaterpolo ove godine obilježava veliki jubilej – 100 godina od odigravanja prve vaterpolo utakmice u Crnoj Gori.

Voli u TC Bazar ponovo otvoren

Četvrtak, 13.08.2026 | 14:41

Novi stil, tradicionalni kvalitet.

Tomorrowland, Sea Dance pa piramide u Gizi: Techno ikona Charlotte de Witte piše novu stranicu istorije elektronske muzike

Četvrtak, 13.08.2026 | 14:35

Belgijska zvijezda i neprikosnovena kraljica techna Charlotte de Witte danas važi za jedno od najuticajnijih imena svjetske elektronske scene. Na vrhuncu globalne popularnosti, sa statusom koji potvrđuju i publika i najvažniji autoriteti elektronske muzike, de Witte nezaustavljivo pomjera granice savremenog techna.

Šaranović o požaru u Herceg Novom: Zajedničkim djelovanjem svih službi štitimo živote i imovinu građana

Četvrtak, 13.08.2026 | 14:21

Ministar unutrašnjih poslova, Danilo Šaranović, komentarisao je požar koji bukti na području opštine Herceg Novi i poručio da zajedničkim djelovanjem svih službi štiite živote i imovinu građana.

Milionska utaja poreza: Krivična prijava protiv podgoričke firme i dva izvršna direktora

Četvrtak, 13.08.2026 | 13:39

Protiv podgoričke firme „L.“ DOO i dvojice izvršnih direktora podnijeta je krivična prijava zbog sumnje da su utajom poreza i doprinosa oštetili budžet Crne Gore i Glavnog grada za više od 1,3 miliona eura. Sumnja se da su u 110 poslovnih jedinica prikazivali manje dnevne pazare od stvarno ostvarenih, čime je utvrđen manjak od 6,46 miliona eura.

Uprava policije: Nema dokaza da je grupa od 15 osoba proganjala izraelske maloljetnike u Budvi

Četvrtak, 13.08.2026 | 13:17

Uprava policije (UP) demantovala je navode da je grupa od oko 15 osoba u Budvi proganjala dvojicu izraelskih maloljetnika, navodeći da takve tvrdnje nijesu tačne niti da odgovaraju njihovim izjavama i utvrđenom činjeničnom stanju.