Utorak, 14.05.2024 | 08:46
IZVOR: n1.info.rs/danas.rs

Šta se sve dešava u tijelu kada JEDETE JAGODE?

Jagode mogu da budu odličan desert, ali one su više od slatkog ploda.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Jagode imaju brojne benefite za zdravlje. Ali šta se dešava sa vašim tijelom kada svakodnevno jedete jagode?

Činjenice o nutritivnoj vrijednosti jagoda, njihove zdravstvene beneficije i potencijalne rizike na koje treba obratiti pažnju.

Nutritivna vrijednost jagoda

Jedna šolja cijelih jagoda (oko 144 grama ) sadrži sljedeće, prema USDA:

Kalorije: 196

Ukupni ugljeni hidrati: 11 g

Dijetetska vlakna: 3 g

Ukupni šećeri: 7 g

Proteini: 1 g

Ukupne masti: 0 g

Zasićene masti: 0 g

Natrijum: 1 mg

Kalijum: 220 mg

Magnezijum: 19 mg

Vitamin A: 17 IU

Folat: 35 µg

Vitamin C: 85 mg

Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Zdravstvene prednosti jagoda

Mogu smanjiti upalu

Jagode su bogate antioksidansima i vitaminom C, prirodnim antiupalnim sredstvima koja pomažu u smanjenju hronične upale i povezanih zdravstvenih problema. Prema istraživanju iz 2021. godine objavljenom u časopisu Antioxidants, antioksidansi koje sadrže jagode mogu pomoći u prevenciji i upravljanju upalnim stanjima, poput kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa.

„Jagode su posebno bogate antioksidansima, poput vitamina C, flavonoida i fenolnih kiselina. Antioksidansi koji se nalaze u jagodama povezani su sa smanjenjem upala. Istraživanja pokazuju da konzumiranje jagoda takođe može da poveća vaš ukupni antioksidanski status“, kaže Eating Well Britani Labek, dijetetičar

Mogu smanjiti rizik od srčanih bolesti

Zahvaljujući visokom nivou jedinjenja koje vole srce poput antocijana, istraživanja pokazuju da jagode mogu pomoći u zaštiti vašeg kardiovaskularnog sistema podržavajući zdrav krvni pritisak i nivo holesterola. Ovi benefiti za zdravlje srca smanjuju faktore rizika za hronična stanja poput srčanih bolesti, prenosi Danas.

„Konsumiranje jagoda može smanjiti vaš rizik od srčanih bolesti“, kaže Labek i dodaje da su razna istraživanja otkrila koristi za srce od konzumiranja jagoda.

Lebek takođe kaže da „iako su rezultati konfliktni, neka istraživanja pokazuju da konzumiranje jagoda smanjuje lipide u krvi i sistolni krvni pritisak“.

Mogu poboljšati zdravlje mozga

Prema sistematickom pregledu iz 2022. godine u časopisu Scientific Reports, polifenoli u jagodama, koji djeluju kao antioksidansi, mogu pomoći u održavanju kognitivne funkcije kako starite, poboljšavati zdravlje mozga i podržavati mentalnu oštrinu.

„Vjeruje se da jagode imaju neuroprotektivne efekte. Dugoročna konzumacija jagoda povezana je sa sporijim stopama kognitivnog pada s godinama“, kaže Labek, pozivajući se na istraživanje iz 2021. godine u časopisu Molecules.

Mogu poboljšati varenje

Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Svojim visokim sadržajem vlakana, jagode mogu pomoći u podršci zdravom varenju, sprečiti zatvor i nahraniti korisne bakterije u crevima, zaključila je studija iz 2020. godine objavljena u časopisu Nutrients.

„Vlakna su neophodan dio digestivnog zdravlja, opšteg metaboličkog zdravlja, zdravlja srca i još mnogo toga“, objašnjava Labek.

Mogu poboljšati kontrolu nivoa šećera u krvi

Studije pokazuju da jagode mogu pomoći u smanjenju odgovora na insulin i poboljšanju insulinske rezistencije. Njihov visok sadržaj vlakana takođe pomaže usporavanju apsorpcije šećera, čineći ih fantastičnim izborom za regulisanje nivoa šećera u krvi.

„Jagode imaju niski glikemijski indeks, što znači da ne izazivaju brze skokove nivoa šećera u krvi“, kaže Labek.

Da li su jagode bezbjedne za sve?

Jagode su generalno bezbjedne za većinu ljudi. Ali za one koji su alergični na slično voće, konzumiranje jagoda povremeno može dovesti do alergijskih reakcija. Međutim, istraživanja ukazuju na to da su alergijske reakcije na jagode više reakcija na hranu nego tipična alergijska reakcija.

Dodatno, oni koji su osjetljivi na salicilate mogu doživeti simptome poput glavobolja ili problema sa varenjem zbog prirodnog sadržaja salicilata koji se nalazi u jagodama. Ali za većinu ljudi, jagode su divan i bezbjedan dodatak zdravoj ishrani.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

Zvijezda serije "Wednesday" šokirala priznanjem o maltretiranju same sebe: "Radila sam stvari koje nisu bile zdrave"

Srijeda, 12.08.2026 | 14:20

Džena Ortega otvorila dušu.

U Baru tri kazne zbog kupaćeg kostima van plaža, kazne do 1.000 eura

Srijeda, 12.08.2026 | 14:33

Od početka ljetnje turističke sezone u Baru su tri lica novčano kažnjena zbog boravka u kupaćem kostimu na javnoj površini, a sve kazne izrečene su u gradskoj zoni. Kako je za Radio Bar i Bar Info kazao načelnik Komunalne policije Safet Kočan, sa kažnjavanjem su počeli prošle nedjelje, dok su do tada građane i turiste uglavnom upozoravali.

U Tivtu uhapšena dva komunalna policajca osumnjičena za zloupotrebu službenog položaja

Srijeda, 12.08.2026 | 14:16

Tivatska policija je uhapsila dva službenika Komunalne policije Opštine Tivat, S.B. (53) i P.G. (43), zbog sumnje da su izvršili krivično djelo zloupotreba službenog položaja, na štetu državljanina Ujedinjenog Kraljevstva i Opštine Tivat, saopšteno je iz Uprave policije (UP).

Kovinić zaustavljena u prvom kolu turnira u Kuršumlijskoj Banji

Srijeda, 12.08.2026 | 14:45

Crnogorska teniserka Danka Kovinić eliminisana je u prvom kolu ITF turnira u Kuršumlijskoj Banji, pošto je poražena od Grkinje Marte Matoule sa 2:0, po setovima 6:3, 6:3.

Blagojević: Očekujemo značajno bolje rezultate od prethodne sezone

Srijeda, 12.08.2026 | 15:03

Crna Gora je u junu ostvarila odlične rezultate u turizmu, a dosadašnji pokazatelji potvrđuju da se očekuje značajno uspješnija sezona u odnosu na prethodnu godinu, uz rast turističkog prometa i prihoda, poručila je generalna direktorica u Ministarstvu turizma Olivera Blagojević gostujući u Jutarnjem programu Javnog servisa.

Požar u Ulcinju prijeti objektima i maslinjacima, jak vjetar otežava gašenje

Četvrtak, 13.08.2026 | 14:07

Požar na lokalitetu Gač u mjestu Vladimir, na teritoriji opštine Ulcinj, proširio se tokom dana i ugrožava pojedine objekte i maslinjake, saopšteno je iz Ministarstva unutrašnjih poslova. U gašenje su uključeni vatrogasci i vazduhoplovi MUP-a, dok jak vjetar pogoduje širenju vatre.

Milionska utaja poreza: Krivična prijava protiv podgoričke firme i dva izvršna direktora

Četvrtak, 13.08.2026 | 13:39

Protiv podgoričke firme „L.“ DOO i dvojice izvršnih direktora podnijeta je krivična prijava zbog sumnje da su utajom poreza i doprinosa oštetili budžet Crne Gore i Glavnog grada za više od 1,3 miliona eura. Sumnja se da su u 110 poslovnih jedinica prikazivali manje dnevne pazare od stvarno ostvarenih, čime je utvrđen manjak od 6,46 miliona eura.

Uprava policije: Nema dokaza da je grupa od 15 osoba proganjala izraelske maloljetnike u Budvi

Četvrtak, 13.08.2026 | 13:17

Uprava policije (UP) demantovala je navode da je grupa od oko 15 osoba u Budvi proganjala dvojicu izraelskih maloljetnika, navodeći da takve tvrdnje nijesu tačne niti da odgovaraju njihovim izjavama i utvrđenom činjeničnom stanju.

Počeli radovi na uređenju Gimnazije „Stojan Cerović“: Projekat vrijedan više od 270.000 eura

Četvrtak, 13.08.2026 | 12:58

U Nikšiću su danas počeli radovi na uređenju prilaznog platoa JU Gimnazija „Stojan Cerović“, a vrijednost ugovorenih radova iznosi 270.793,16 eura sa PDV-om, , saopšteno je iz Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija.

Dončić postao novo lice Lejkersa nakon istorijske prodaje kluba

Četvrtak, 13.08.2026 | 12:47

Los Anđeles Lejkersi ulaze u novu eru nakon što je klub prodat za rekordnih više od 12,5 milijardi dolara, a u centru pažnje nalazi se Luka Dončić, koji je preuzeo ulogu prvog lica slavne NBA franšize.

Ministarstvo obradilo 7.389 zahtjeva bivših radnika, na rješenja se čeka zbog podataka drugih institucija

Četvrtak, 13.08.2026 | 12:32

Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede saopštilo je da je završilo obradu svih 7.389 zahtjeva za finansijsku podršku bivšim zaposlenima u drvoprerađivačkoj i šumarskoj industriji, ali da donošenje pravno valjanih rješenja zavisi od podataka Ministarstva finansija i Fonda rada o ranije izvršenim isplatama.

Košarkaši igraju sa Ukrajinom u "Morači"

Četvrtak, 13.08.2026 | 12:23

Crnogorski košarkaši utakmicu sa Ukrajinom u kvalifikacijama za Svjetsko prvenstvo odigraće u MTEL dvorani Morača, nakon što je sala prošla inspekciju u četvrtak.

Nikšićki i danilovgradski vatrogasci bore se sa vatrom na Ponikvicama

Četvrtak, 13.08.2026 | 12:09

Nikšićki vatrogasci uspjeli su da odbrane kuće i vikendice i ugase požar na Ponikvicama u dijelu nikšićke opštine, koji je izbio prije tri dana, a sada se sa kolegama iz Danilovgrada bore sa vatrom koja se proširila na dio koji pripada toj opštini.

Maša Vukićević zablistala na otvaranju Miss Worlda: U Vijetnamu odala počast tradiciji domaćina

Četvrtak, 13.08.2026 | 11:45

Maša Vukićević je otputovala u Vijetnam, gdje predstavlja Crnu Goru na 73. izboru za Miss World.

Mesi se vratio na teren nakon očeve smrti: Pokazao je koliko mu znači fudbal

Četvrtak, 13.08.2026 | 11:30

Argentinski fudbaler, Lionel Mesi vratio se na teren nakon smrti oca, a njegov Inter iz Majamija je u Liga kupu poražen od Leona 3:2.