Petak, 17.05.2024 | 16:03
IZVOR: una.rs

Ovo povrće je prava RIZNICA ZDRAVLJA: Eliminiše upale i snižava holesterol

Preporuka je da ga što češće imamo na trpezi jer ova povrtarska biljka iz porodice kupusnjača (kupus, kelj, karfiol), predstavlja pravu riznicu zdravlja. 




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Mnoga istraživanja su potvrdila da sastojak sulforafan iz prokelja djeluje preventivno protiv karcinoma, posebno raka želuca, odnosno bakterije B. Pylori. Zahvaljujući sulforafanu, prokelj štiti od sunčevih zračenja te je odličan za zaštitu srca i vaskularnog Sistema od upalnih procesa.

Izgledom podsjeća na male glavice kupusa, i posjeduje sve drugo osim kalorija. Donosi osvježavajuću kombinaciju gorčine i blagog ukusa, stoga ga sparite sa jelom koje ima izražajan ukus ili sa prelivom koji u sebi sadrži balsamiko sirće.

Ako želite da sačuvate sva blaga koja čuva prokelj, kuvajte ga kratko, a vodi za kuvanje dodajte malo maslinovog ulja i crvene paprika.

Ovo povrće izuzetno je bogato proteinima, dijetetskim vlaknima, omega 3 i omega 6 masnim kiselinama, vitaminima, među kojima posebno vitaminima C, A, K, E i B kompleksa. Dokazano je da osobe koje svakodnevno konzumiraju 300 grama prokelja imaju 37 odsto veću koncentraciju vitamina C u krvi.

Bogat je i mineralima, od kojih najviše ima kalijuma, mangana, bakra, kalcijuma, gvožđa i fosfora. Kalijum je važan sastojak ćelija i telesnih tečnosti koje pomažu kontrolu rada srca i krvnog pritiska.

Mangan je važan kao kofaktor za antioksidansne enzime, dok je gvožđe neophodno za stvaranje krvnih zrnaca. Istovremeno, sadrži i folnu kiselinu, kao i flavonoide.

Kao izuzetan izvor antioksidanasa pomaže u ublažavanju velikog broja zdravstvenih tegoba.

U tom smislu izuzetno je važan za podizanje imuniteta, ali i kao čistač organizma od štetnih sastojaka jer pospešuje bolji rad crijeva.

Zbog kompleksa vitamina koje posjeduje sprečava nastanak osteoporoze i čini kožu blistavijom. Za čuvanje mekoće i sjaja kože naročito su važni vitamini A i C. Postiže i antibakterijsko i antivirusno djelovanje.

Osim toga, preporučuje se i osobama koje imaju hronične bolove usljed degenerativnih promjena, kao što su reuma, artritis, išijas.

Medicinski savjet za konzumaciju prokelja

Istraživanja pokazuju da je najveća iskorišćenost nutrijenata iz prokelja ako ga konzumirate u obliku soka.

Na drugom mjestu po iskorišćenosti nutrijenata je konzumacija sirovog prokelja u salati. Ukoliko ne želite da jedete sirov prokelj onda je najbolje da ga skuvate na pari.

Kada se prokelj skuva, on izgubi dosta hranljivih sastojaka i ne preporučuje se ljudima oboljelim od karcinoma.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

Ulica Blaža Jovanovića bez vode do 15 sati

Četvrtak, 13.08.2026 | 10:57

Saopštili  iz Vodovoda. 

Budvanski Sud za prekršaje: Tokom špica sezone okončano 500 hitnih predmeta, naplaćeno više od 200.000 eura kazni

Četvrtak, 13.08.2026 | 10:55

Ljetnja turistička sezona donijela je povećan broj prekršaja na crnogorskom primorju, a posebno veliki priliv predmeta zabilježen je u Budvanskom sudu za prekršaje. Vožnja pod dejstvom narkotika i alkohola, prekoračenje brzine, upravljanje vozilima suprotno propisima, ali i prekršaji povezani sa novim pravilima u saobraćaju, među najčešćim su slučajevima sa kojima se sud suočava.

Koliko godina čovjek zaista može da doživi? Nauka možda ima odgovor

Četvrtak, 13.08.2026 | 10:44

Iako uravnotežena ishrana, izbegavanja cigareta i aktivan način života mogu potencijalno produžiti životni vek, kraj životnog vijeka je naprosto neizbježan.

Zverev: Vratiti masters turnire na jednu sedmicu i smanjiti opterećenje igrača

Četvrtak, 13.08.2026 | 10:28

Treći teniser svijeta Aleksander Zverev smatra da bi skraćivanje masters turnira sa sadašnjih 12 dana na jednu sedmicu bilo jednostavno i efikasno rješenje za smanjenje opterećenja tenisera.

Brz, ukusan i osvježavajući: Šejk koji možete spremiti za nekoliko minuta

Četvrtak, 13.08.2026 | 09:31

Ubrzan način života često ostavlja malo vremena za pripremu kvalitetnih obroka.

Katić: Požar pod kontrolom, ljudi pokazali solidarnost

Četvrtak, 13.08.2026 | 09:18

Požar u Herceg Novom je pod kontrolom i više nijesu ugroženi objekti u Baošićima i Bijeloj iako je akcija gašenja i dalje u toku, saopštio je u uključenju za Jutarnji program RTCG predsjednik Opštine Herceg Novi Stevan Katić.

Berane: Tri osobe osumnjičene za šumsku krađu

Četvrtak, 13.08.2026 | 09:13

Beranska policija je po nalogu nadležnog državnog tužioca, podnijela krivičnu prijavu protiv tri osobe iz Berana, L.V. (19), M.B. (31) i V.D. (35), koji su osumnjičeni za šumsku krađu, saopšteno je iz Uprave policije.

MPNI: Gimnazija "Niko Rolović" Bar uključena je u projekat uređenja i opremanja STEM kabineta

Četvrtak, 13.08.2026 | 08:45

JU Gimnazija "Niko Rolović" Bar uključena je u projekat uređenja i opremanja STEM kabineta, kroz koji se stvaraju savremeniji i funkcionalniji uslovi za izvođenje nastave iz prirodnih i tehničkih nauka, saopšteno je danas iz Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija (MPNI).

Neophodan adekvatan model rada trgovina nedjeljom

Četvrtak, 13.08.2026 | 08:41

Crnoj Gori, kao turističkoj državi, neophodan je model od kojeg će, kada je riječ o neradnoj nedjelji, koristi imati i mali trgovci, ali i građani i turisti, smatraju analitičari, dok predstavnici privrede traže reakciju institucija po pitanju zloupotrebe zakonskih izuzetaka.

Aktivni požari u četiri crnogorske opštine: Vatrogasci na terenu, angažovani i vazduhoplovi

Četvrtak, 13.08.2026 | 08:26

Na teritoriji Crne Gore trenutno su aktivni požari na području Nikšića, Bara, Herceg Novog i Kolašina, saopšteno je iz Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP).