Srijeda, 29.05.2024 | 15:51
IZVOR: n1.info.rs

Nova studija pokazala - Šta je ZDRAVIJE hamburger ili hot dog?

Ukoliko razmišljate o brzoj večeri, možda se dvoumite između hamburgera i hot doga.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Prema studijama, i jedno i drugo su jako kalorične namirnice prepune zasićenih masnoća, u upoređenju s drugim mesom.

“Važno je imati na umu da ta hrana možda nije uvijek najzdravija opcija”, kaže dijetetičarka Melisa Vaserman Baker za Fox News.

Ipak, riječ je o hrani koja neće nanijeti ozbiljnu štetu ako se konzumira u rijetkim prilikama.

Šta je onda zdravije? Hamburger ili hot dog?

“Nisu svi hamburgeri jednaki. Mogu varirati po pitanju nutritivnog sadržaja, zavisno o sastojcima. Moj savjet je birati nemasnu mljevenu govedinu  s nižim postotkom masti”, poručuli je ona. 

Odabir mesa iz organskog uzgoja takođe je zdraviji izbor jer je riječ o mesu koje “može smanjiti sadržaj zasićenih masti i potencijalnu upalnu prirodu hamburgera”.

“Pljeskavice kupljene u trgovini često sadrže puno natrija, konzervansa i drugih aditiva za poboljšanje ukusa i produženje roka trajanja. Izbjegavajte sve što na sebi ima oznaku ‘začinjeno’ ili ‘spremno za upotrebu’ jer to svakako ukazuje na viši nivo  masti i natrija”, ističe dijetetičar i nutricionist Ben Skuf.

S druge strane, u hot dogu se gotovo uvijek nalazi puno natrijuma i zasićenih masti, što nema najbolji uticaj na zdravlje.

“Kad kupujete hot dog, potražite one na kojima je istaknuto da ne sadrže nitrate kako biste smanjili izloženost potencijalno štetnim dodacima”. 

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

S&P potvrdio kreditni rejting „A+“ i unaprijedio samostalni kreditni profil sa „a“ na „a+“

Utorak, 11.08.2026 | 16:04

Potvrđeni kreditni rejting „A+“ uz stabilne srednjoročne izglede odražava očekivanje agencije S&P da će Grupa Triglav nastaviti da ostvaruje snažne poslovne rezultate i zadržati snažnu finansijsku poziciju.

Jutjub pooštrava uslove za zaradu: Kreatorima će trebati duplo više pregleda

Utorak, 11.08.2026 | 15:29

Guglova platforma Jutjub objavila je da će od 1. februara pooštriti uslove za nove kreatore sadržaja koji žele da zarađuju od reklama i pretplata.

Obustava saobraćaja na dijelu Bulevara Vojislavljevića od 12. do 23. avgusta, omogućen pristup poslovnim subjektima

Utorak, 11.08.2026 | 15:25

Zbog izvođenja radova na izgradnji Bulevara Vojislavljevića, od 12. do 23. avgusta biće na snazi totalna obustava saobraćaja na dijelu trase od Ulice Đura Jakšića do Ulice Princeze Ksenije u Podgorici, najavili su iz Uprave za saobraćaj.

Odabran glavni projektant bulevara kroz Tivat, vrijednost ugovora 137.000 eura

Utorak, 11.08.2026 | 15:06

Opština Tivat odabrala je projektantski biro koji će izraditi glavni projekat izgradnje bulevara kroz Tivta, odnosno glavni projekat rekonstrukcije magistralnog puta M-11, Lepetani – Tivat.

Anastasija Gudelj pokazala kako izgleda 27 dana nakon porođaja i sve iznenadila (FOTO)

Utorak, 11.08.2026 | 14:42

Nasljednica Cece Ražnatović je pre manje od mesec dana na svet donela sina Ilijana, a već je pokazala zavidnu figuru.

Osumnjičenom za ubistvo Tupaka Šakura prijeti doživotna robija

Utorak, 11.08.2026 | 14:24

U Las Vegasu je zvanično počelo suđenje bivšem vođi ulične bande koji je optužen za planiranje ubistva hip-hop legende Tupaka Šakura prije tačno tri decenije. Trenutno je u toku izbor porote, a proces privlači ogromnu pažnju svjetske javnosti.

Sudar tri automobila na Očinićima

Utorak, 11.08.2026 | 14:12

Tri osobe su povrijeđene u sudaru koji se danas oko 12.30 časova dogodio na magistralnom putu Cetinje – Budva kod benzinske pumpe na Očinićima.

Lebron Džejms priprema dokumentarac: Biće spektakularan

Utorak, 11.08.2026 | 14:10

Lebron Džejms potvrdio je da je u pripremi dokumentarni film o njegovom životu i karijeri, u kojem bi trebalo da budu prikazani i brojni do sada neobjavljeni snimci iza kulisa.

Ove namirnice hlade i vraćaju energiju tokom vrućih dana

Utorak, 11.08.2026 | 14:03

Ljetne vrućine često sa sobom donose umor, žeđ i osjećaj težine. Kada temperature porastu, osim dovoljne količine tečnosti, važno je obratiti pažnju i na ono što jedemo.

Podgorica: U akciji “Brzina” za sedam dana uhapšeno 56 osoba

Utorak, 11.08.2026 | 13:52

Saobraćajna policija odjeljenja bezbjednosti Podgorica je u prethodnih sedam dana, u okviru nacionalne akcije „Brzina“ kontrolisala 307 vozača i uhapsila 56 osoba, objavila je na mreži X Uprava policije.