Četvrtak, 30.05.2024 | 09:21
IZVOR: b92.net

Naučnici OTKRILI - Ne jedite u ovo vrijeme, zbog ovoga ćete se UGOJITI

Povremeni post je zaludio cijeli svijet, obećavajući ne samo gubitak težine, već i bolju kontrolu šećera u krvi.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

I dok se mnogi i dalje drže tradicionalna tri glavna obroka u danu, nova istraživanja naglašavaju važnost vremena obroka, a ne samo sadržaja, ili, drugim riječima, kada jedete može biti jednako važno kao i ono što jedete. U društvu u kojem je svaki minut bitan, ponekad je najbolje vrijeme za jelo kada se to uklapa u vaš raspored, ali ako pokušavate da smršate, nova studija sugeriše da postoje određena doba dana za jelo koje mogu da vam poremete težinu. planovi za gubitak.

Cilj istraživanja

Istraživanje sprovedeno na Univerzitetu Ewha Womans u Seulu, koje će biti objavljeno u junu u časopisu The Journal of Nutrition, Health and Aging, ima za cilj da istraži kako vrijeme obroka i san mogu uticati na povećanje tjelesne težine. Dok se pokazalo da dovoljno odmora resetuje tijelo, regeneriše ćelije i podstiče hormonsku i metaboličku ravnotežu, istraživači su se pitali da li bi jedenje kada bi trebalo da spavamo učinilo suprotno.

"Savremeni društveni faktori, kao što su produženo radno vrijeme, rad u noćnim smjenama i sveprisutna upotreba elektronskih uređaja, doveli su do kasnonoćnog jedenja i nedostatka sna, što je pogoršalo cirkadijalno neusklađenost i povezane zdravstvene rizike", rekli su autori studije, dodajući da se cirkadijalna neusklađenost javlja kada je prirodni unutrašnji sat tijela poremećen, često zbog navika kao što su buđenje i jedenje kasno noću.

Veći uticaj na muškarce

Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Da bi istražili ovu vezu, naučnici su prikupili podatke iz velike studije i uključili 9.474 odrasle osobe, prosječne starosti od 54 godine. Studija je uključivala detaljnu statistiku o učestalosti i vremenskom rasporedu obroka, kao i o proporciji kalorija u svakom pojedinačnom obroku. Takođe su pratili trajanje sna i upoređivali ga sa povećanjem tjelesne težine. Ispitanike su pratili tri i po godine kasnije i u tom periodu nešto manje od 10 odsto njih razvilo je gojaznost. Rezultati nisu nimalo ohrabrujući za ljubitelje noćnih zalogaja. Oni koji su jeli poslije 21 sat imali su 20 odsto veću stopu gojaznosti, posebno ako su tada unosili više od ukupnog dnevnog unosa kalorija, a kasno noćno grickanje je više uticalo na muškarce i njihov rizik da postanu gojazni porastao je za 34 odsto.

Žene su, s druge strane, češće akumulirale salo na stomaku zbog noćnog grickanja, a takođe su bile izložene većem riziku od gojaznosti ako spavaju manje od šest sati noću. Spavanje najmanje osam sati ili više za oba pola bilo je povezano sa nižim stopama gojaznosti. Zanimljivo je da su i muškarci i žene u proseku jeli više od četiri puta dnevno, tako da broj obroka ili epizoda jela nisu uticali na preterani kalorijski unos. Naučnici su tako došli do zaključka da nepravilne navike u ishrani i spavanju utiču na nivoe hormona koji mogu dovesti do gojaznosti.

Kvalitet sna

"Naše otkriće naglašava važnost eliminisanja loših noćnih navika u ishrani i spavanja u trajanju od minimum osam sati u prevenciji gojaznosti", rekli su naučnici.

Ali postoje načini da se oslobodite takvih navika. Možete poboljšati kvalitet svog sna uklanjanjem pametnih telefona iz spavaće sobe i zatamnjivanjem i hlađenjem sobe. A ako zaista morate nešto da pojedete prije spavanja ili usred noći, neka to bude zdrava užina koja će vam pomoći da zaspite. Orašasti plodovi, perece sa niskim sadržajem masti i humus su odlična ideja za brzu užinu koja neće poremetiti nivo šećera u krvi. Drugi način je da popijete malo čaja od kamilice ili soka od višnje prije spavanja da biste se opustili. Konačno, pobrinite se da jedete redovno tokom dana, jer je studija pokazala da muškarci koji su jeli obilan ručak imaju manji rizik da postanu gojazni od onih koji su jeli manje za ručak.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

Od danas jeftinije sve vrste goriva

Utorak, 11.08.2026 | 08:06

Benzin je od ponoći jeftiniji šest centi, a dizel tri centa, saopšteno je iz Ministarstva energetike i rudarstva.

Morska voda odličnog kvaliteta na gotovo 80 odsto kupališta

Utorak, 11.08.2026 | 08:46

Morska voda na crnogorskom primorju uglavnom je odličnog kvaliteta, pokazali su najnoviji rezultati ispitivanja Instituta za biologiju mora. Od 114 lokacija, na čak 78,1 odsto voda je ocijenjena kao odlična, dok je na 10,5 odsto lokacija bila zadovoljavajućeg kvaliteta.

Šta predviđa novi Zakon o zaštiti podataka: Kazne do dva miliona eura, građanima veća prava

Utorak, 11.08.2026 | 08:12

Vlada Crne Gore utvrdila je Predlog zakona o zaštiti podataka o ličnosti, kojim se predviđa novi pravni okvir za obradu ličnih podataka, jačanje prava građana i odgovornosti institucija i kompanija koje raspolažu takvim podacima.

Nepropisno parkiranje može koštati 100 eura, građani upozoravaju na manjak mjesta

Utorak, 11.08.2026 | 08:26

Podgorička Komunalna policija od juče sankcioniše nepropisno parkiranje i zaustavljanje, a kazna za taj prekršaj iznosi 100 eura. Prema riječima komunalnog policajca Petra Jovetića, u fokusu će biti uži centar grada, brojni bulevari i City kvart.

Domaće kupinovo vino: Jednostavan recept za aromatično piće od zrelih kupina

Utorak, 11.08.2026 | 09:28

Kupinovo vino je tradicionalno voćno vino intenzivne boje i prepoznatljive arome, a može se napraviti i kod kuće od svega nekoliko sastojaka. Najvažnije je koristiti potpuno zrele i zdrave kupine, kao i dobro oprane i sterilisane posude kako bi fermentacija protekla pravilno.

S&P potvrdio kreditni rejting „A+“ i unaprijedio samostalni kreditni profil sa „a“ na „a+“

Utorak, 11.08.2026 | 16:04

Potvrđeni kreditni rejting „A+“ uz stabilne srednjoročne izglede odražava očekivanje agencije S&P da će Grupa Triglav nastaviti da ostvaruje snažne poslovne rezultate i zadržati snažnu finansijsku poziciju.

Jutjub pooštrava uslove za zaradu: Kreatorima će trebati duplo više pregleda

Utorak, 11.08.2026 | 15:29

Guglova platforma Jutjub objavila je da će od 1. februara pooštriti uslove za nove kreatore sadržaja koji žele da zarađuju od reklama i pretplata.

Obustava saobraćaja na dijelu Bulevara Vojislavljevića od 12. do 23. avgusta, omogućen pristup poslovnim subjektima

Utorak, 11.08.2026 | 15:25

Zbog izvođenja radova na izgradnji Bulevara Vojislavljevića, od 12. do 23. avgusta biće na snazi totalna obustava saobraćaja na dijelu trase od Ulice Đura Jakšića do Ulice Princeze Ksenije u Podgorici, najavili su iz Uprave za saobraćaj.

Odabran glavni projektant bulevara kroz Tivat, vrijednost ugovora 137.000 eura

Utorak, 11.08.2026 | 15:06

Opština Tivat odabrala je projektantski biro koji će izraditi glavni projekat izgradnje bulevara kroz Tivta, odnosno glavni projekat rekonstrukcije magistralnog puta M-11, Lepetani – Tivat.

Anastasija Gudelj pokazala kako izgleda 27 dana nakon porođaja i sve iznenadila (FOTO)

Utorak, 11.08.2026 | 14:42

Nasljednica Cece Ražnatović je pre manje od mesec dana na svet donela sina Ilijana, a već je pokazala zavidnu figuru.

Osumnjičenom za ubistvo Tupaka Šakura prijeti doživotna robija

Utorak, 11.08.2026 | 14:24

U Las Vegasu je zvanično počelo suđenje bivšem vođi ulične bande koji je optužen za planiranje ubistva hip-hop legende Tupaka Šakura prije tačno tri decenije. Trenutno je u toku izbor porote, a proces privlači ogromnu pažnju svjetske javnosti.

Sudar tri automobila na Očinićima

Utorak, 11.08.2026 | 14:12

Tri osobe su povrijeđene u sudaru koji se danas oko 12.30 časova dogodio na magistralnom putu Cetinje – Budva kod benzinske pumpe na Očinićima.

Lebron Džejms priprema dokumentarac: Biće spektakularan

Utorak, 11.08.2026 | 14:10

Lebron Džejms potvrdio je da je u pripremi dokumentarni film o njegovom životu i karijeri, u kojem bi trebalo da budu prikazani i brojni do sada neobjavljeni snimci iza kulisa.

Ove namirnice hlade i vraćaju energiju tokom vrućih dana

Utorak, 11.08.2026 | 14:03

Ljetne vrućine često sa sobom donose umor, žeđ i osjećaj težine. Kada temperature porastu, osim dovoljne količine tečnosti, važno je obratiti pažnju i na ono što jedemo.

Podgorica: U akciji “Brzina” za sedam dana uhapšeno 56 osoba

Utorak, 11.08.2026 | 13:52

Saobraćajna policija odjeljenja bezbjednosti Podgorica je u prethodnih sedam dana, u okviru nacionalne akcije „Brzina“ kontrolisala 307 vozača i uhapsila 56 osoba, objavila je na mreži X Uprava policije.