Petak, 31.05.2024 | 19:52
IZVOR: najžena.rs

Naučnici UPOZORAVAJU - Osobe koje NE JEDU ove TRI NAMIRNICE su sklonije AGRESIJI

Postoje mnoge studije koje povezuju abnormalnosti u moždanom tkivu sa agresivnim ponašanjem.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Ako lako pobjesnite, možda nije kriva vaša ličnost, već ishrana. Naučnici sa Univerziteta u Pensilvaniji otkrili su da ljudi koji uzimaju omega-3, koji se nalazi u ribi, lanenim sjemenkama i orasima, imaju manje agresivne i nasilne ispade.

Tim je analizirao više od 20 studija koje su testirale ovaj nutrijent, pronalazeći 30 posto smanjenje agresije među ljudima koji su uzimali dodatak najmanje dvije nedjelje. Pošto se pokazalo da omega-3 podstiče funkciju mozga, istraživači su sugerisali da bi mogao da poboljša mehanizme koji ne funkcionišu dobro kod ljudi sa agresivnim ponašanjem, piše Daily Mail.

„Mislim da je došlo vrijeme da se uvede suplementacija omega-3 masnim kiselinama kako bi se smanjila agresija, bilo u zajednici, na klinici ili u sistemu krivičnog pravosuđa. Omega-3 nije magični napitak koji će u potpunosti riješiti problem nasilja u društvu. Ali da li može da pomogne? Čvrsto vjerujemo da može i treba da počnemo da djelujemo na osnovu ovih saznanja koje imamo“, rekao je neurokriminolog Adrijan Rejn sa Univerziteta u Pensilvaniji.

Smanjenje agresije

Profesor Rejn već deceniju istražuje vezu između omega-3 i kriminalnog ponašanja. Njegova najnovija studija, koja je objavljena u časopisu Aggression and Violent Behavior, prikupila je i analizirala podatke iz 29 prethodnih studija koje su uključivale 3.918 učesnika od 1996. do 2024. godine. Oko 51 odsto pojedinaca bila su djeca, ali je prosječna starost učesnika bila 21,74 godine. Učesnici su u prosjeku uzimali 1,18 grama omega-3 suplemenata tokom 16,37 nedjelja. Analizirajući ove rezultate, profesor Rejn i njegove kolege su otkrili da je kod ljudi svih uzrasta, pola, psiholoških dijagnoza, trajanja tretmana i doza, došlo do prosječnog smanjenja agresivnog ponašanja za 30 procenata. Međutim, tim je primijetio da su se njihovi nalazi pokazali bezbjednim samo za kratkoročno smanjenje agresije i da je potrebno više istraživanja da bi se vidjeli dugoročni efekti. 

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

Brnabić: Zvanična Podgorica, ne Crna Gora, pokazala da Srbiji želi sve najgore

Srijeda, 12.08.2026 | 08:09

Predsjednica Skupštine Srbije Ana Brnabić najoštrije je osudila optužbe crnogorskog premijera Milojka Spajića na račun Srbije i njenog predsjednika Aleksandra Vučića.

Radičević: Vučić bi da se svađa sa Crnom Gorom, kako bi sakrio sve izdaje i neprincipijelnosti

Srijeda, 12.08.2026 | 08:37

Odbornik Pokreta Evropa sad (PES) u Skupštini Glavnog grada i član Glavnog odbora PES-a Branislav Radičević, ocijenio je da predsjednik Srbije Aleksandar Vučić pokušava da podizanjem tenzija sa Crnom Gorom skrene pažnju sa problema u sopstvenoj državi.

Zelenski: Predali smo SAD predloge za kraj rata, Moskva poslije izbora sprema novu mobilizaciju

Srijeda, 12.08.2026 | 08:23

Predsjednik Ukrajine Volodimir Zelenski izjavio je sinoć da je Ukrajina predala američkim pregovaračima predloge za plan okončanja rata sa Rusijom i sugerisao da će Rusija iskoristiti parlamentarne izbore sljedećeg mjeseca kao izgovor za novu mobilizaciju.

Đuričković: Brnabić priznala miješanje Srbije u izbore u Crnoj Gori, MVP da reaguje

Srijeda, 12.08.2026 | 08:28

Funkcioner Evropskog saveza Miloš Đuričković ocijenio je da je izjava predsjednice Skupštine Srbije Ane Brnabić, da je predsjednik Srbije Aleksandar Vučić pomogao crnogorskim vlastima da dođu na vlast, priznanje miješanja Srbije u unutrašnje prilike Crne Gore i pozvao Ministarstvo vanjskih poslova (MVP) da reaguje.

Tuča u lokalu u Rožajama, povrijeđene dvije osobe

Srijeda, 12.08.2026 | 11:05

Dežurna služba Odjeljenja bezbjednosti Rožaje obaviještena je jutros oko 01.35 časova od strane Jedinice za hitnu medicinsku pomoć da su im se, radi ukazivanja ljekarske pomoći, javili E.H. (36) i S.S. (36), oba iz Rožaja, sa povredama zadobijenim od noža, saopšteno je iz Uprave policije (UP).

Najmanji kandidat, najveća brzina

Srijeda, 12.08.2026 | 16:50

Pod sloganom „28 do 28“, Crna Gora intenzivno promoviše cilj da 2028. godine postane 28. članica Evropske unije. Zaista, nijedna od zemalja kandidata nije toliko odmakla u pregovorima kao mala balkanska država. Ali, kakve su zaista šanse da se taj cilj ostvari, pita se ugledni njemački informativni portal RedaktionsNetzwerk Deutschland (RND).

Platfroma za Evropsku Srbiju: Vučićeva frustracija ne smije biti prepreka odnosima Srbije i Crne Gore

Srijeda, 12.08.2026 | 15:27

Platforma za evropsku Srbiju, koju čine Stranka slobode i pravde (SSP), Srbija centar (SRCE), Pokret slobodnih građana (PSG) i Građanski pokret Solidarnost, ocijenila je danas da su „orkestrirani napadi“ vlasti u Srbiji na rukovodstvo Crne Gore neprihvatljivi jer dodatno udaljavaju dve države jednu od druge, kao i njihove narode koji su najbliži jedan drugom.

Monstat: Rast broja putnika u avio-saobraćaju

Srijeda, 12.08.2026 | 15:23

Prevoz putnika u Crnoj Gori tokom drugog kvartala ove godine bilježi različita kretanja u zavisnosti od vrste saobraćaja. Prema podacima Monstata, rast je zabilježen u drumskom i vazdušnom saobraćaju, dok je broj putnika u željezničkom saobraćaju smanjen.

Kad želite brz i zasitan obrok: Napravite ovu kremastu salatu sa tunom

Srijeda, 12.08.2026 | 15:13

Ako tražite jednostavan obrok koji ne zahtijeva mnogo vremena za pripremu, kremasta salata od tune može biti odličan izbor.

Blagojević: Očekujemo značajno bolje rezultate od prethodne sezone

Srijeda, 12.08.2026 | 15:03

Crna Gora je u junu ostvarila odlične rezultate u turizmu, a dosadašnji pokazatelji potvrđuju da se očekuje značajno uspješnija sezona u odnosu na prethodnu godinu, uz rast turističkog prometa i prihoda, poručila je generalna direktorica u Ministarstvu turizma Olivera Blagojević gostujući u Jutarnjem programu Javnog servisa.

Kovinić zaustavljena u prvom kolu turnira u Kuršumlijskoj Banji

Srijeda, 12.08.2026 | 14:45

Crnogorska teniserka Danka Kovinić eliminisana je u prvom kolu ITF turnira u Kuršumlijskoj Banji, pošto je poražena od Grkinje Marte Matoule sa 2:0, po setovima 6:3, 6:3.

U Baru tri kazne zbog kupaćeg kostima van plaža, kazne do 1.000 eura

Srijeda, 12.08.2026 | 14:33

Od početka ljetnje turističke sezone u Baru su tri lica novčano kažnjena zbog boravka u kupaćem kostimu na javnoj površini, a sve kazne izrečene su u gradskoj zoni. Kako je za Radio Bar i Bar Info kazao načelnik Komunalne policije Safet Kočan, sa kažnjavanjem su počeli prošle nedjelje, dok su do tada građane i turiste uglavnom upozoravali.

Zvijezda serije "Wednesday" šokirala priznanjem o maltretiranju same sebe: "Radila sam stvari koje nisu bile zdrave"

Srijeda, 12.08.2026 | 14:20

Džena Ortega otvorila dušu.

U Tivtu uhapšena dva komunalna policajca osumnjičena za zloupotrebu službenog položaja

Srijeda, 12.08.2026 | 14:16

Tivatska policija je uhapsila dva službenika Komunalne policije Opštine Tivat, S.B. (53) i P.G. (43), zbog sumnje da su izvršili krivično djelo zloupotreba službenog položaja, na štetu državljanina Ujedinjenog Kraljevstva i Opštine Tivat, saopšteno je iz Uprave policije (UP).

Pojačane kontrole saobraćaja, MUP objavio raspored za danas i sjutra

Srijeda, 12.08.2026 | 14:10

U okviru nacionalne kampanje „Živi, ne žuri“, Ministarstvo unutrašnjih poslova (MUP) – Uprava policije tokom 12. i 13. avgusta sprovodiće pojačane aktivnosti na putevima širom Crne Gore, sa ciljem dodatnog unapređenja bezbjednosti svih učesnika u saobraćaju, navodi se u saopštenju MUP-a.