Petak, 28.06.2024 | 20:08
IZVOR: n1.info.rs

Navika koju mnogi praktikuju tokom jela doprinosi PREJEDANJU

Pijuckanje pića uz obrok je uobičajeno, a takođe je povezano sa boljim varenjem, podsticanjem sitosti i promišljenom pauzom između zalogaja.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Ali sada, nova studija sugeriše da pijenje vode ili soka u vrijeme obroka može biti signal loše regulisanih obrazaca ishrane koji mogu dovesti do toga da jedete više nego što je potrebno.

Studija koju su sproveli istraživači u oblasti ishrane i nauke o hrani na Pen Državnom univerzitetu imala je za cilj da ispita ova ponašanja u realnom vremenu kako bi razumijela njihov uticaj na prejedanje i potencijalni razvoj gojaznosti. Ono što su otkrili je da je jedno specifično ponašanje kod pojedinaca koji se bore sa svojim reakcijama na hranu navodilo da jedu više, a bilo je povezano sa napitkom serviranim uz obrok, piše Politika.

Da bi istražili ponašanje i njihov odnos sa unosom hrane, 42 učesnika su pozvana u laboratoriju da konzumiraju različite veličine porcija makarona i sira tokom četiri različita dana. Nešto više od polovine učesnika je bilo normalne težine, oko 30 odsto je bilo gojazno, a ostalih 50 odsto moglo bi se klasifikovati kao gojazno. Količina servirane testenine je svaki put servirana uz pola litre vode.

Metodologija istraživača je bila da snime i analiziraju ponašanje učesnika u ishrani, uključujući vrijeme između zalogaja, veličinu zalogaja, prestanak jedenja i pijuckanja. Prije vježbe ishrane, učesnici su takođe procjenjeni za kontrolu regulacije hrane. U suštini, prezentovani su im tanjiri sa ukusnom hranom kako bi se utvrdilo da li ih sprječava da preduzmu određenu akciju. Ovo je omogućilo istraživačima da procjene uobičajeno ponašanje pojedinačnih učesnika kada jedu.

Bez obzira na rezultat na testu vremena reakcije, učesnici su jeli više kada su dobili veće porcije hrane. Dalje, čini se da veličina zalogaja i brzina jedenja nisu uticali na količinu hrane koju ljudi konzumiraju — međutim, često uzimanje gutljaja vode jeste. Činilo se da su pojedinci koji su loše obavili zadatak vremena reakcije na hranu konzumirali više vode od onih koji su radili bolje.

Istraživački tim je zapisao:

„Moguće je da se pojedinci sa lošijom inhibicijskom kontrolom angažuju u većem ponašanju prelaska kako bi maksimizirali nagradu odlaganjem hedonističkog pada tokom potrošnje. Drugim rečima, to „prebacivanje ponašanja” između zalogaja i gutljaja moglo bi poslužiti kao način na koji veći ljudi žele da produže zadovoljstvo tokom obroka, izvlačeći obrok što je duže moguće“, prenosi magazin Helti.

Dalje proučavanje ove veze moglo bi zaključiti da bi terapija kognitivnog ponašanja mogla pomoći u regulaciji hrane, potencijalno dodajući još jedan sloj kontroli težine i zdravoj ishrani. Upravljanje promenom ponašanja može ponuditi rešenje za pojedince sklone prejedanju.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

Od danas jeftinije sve vrste goriva

Utorak, 11.08.2026 | 08:06

Benzin je od ponoći jeftiniji šest centi, a dizel tri centa, saopšteno je iz Ministarstva energetike i rudarstva.

Morska voda odličnog kvaliteta na gotovo 80 odsto kupališta

Utorak, 11.08.2026 | 08:46

Morska voda na crnogorskom primorju uglavnom je odličnog kvaliteta, pokazali su najnoviji rezultati ispitivanja Instituta za biologiju mora. Od 114 lokacija, na čak 78,1 odsto voda je ocijenjena kao odlična, dok je na 10,5 odsto lokacija bila zadovoljavajućeg kvaliteta.

Šta predviđa novi Zakon o zaštiti podataka: Kazne do dva miliona eura, građanima veća prava

Utorak, 11.08.2026 | 08:12

Vlada Crne Gore utvrdila je Predlog zakona o zaštiti podataka o ličnosti, kojim se predviđa novi pravni okvir za obradu ličnih podataka, jačanje prava građana i odgovornosti institucija i kompanija koje raspolažu takvim podacima.

Nepropisno parkiranje može koštati 100 eura, građani upozoravaju na manjak mjesta

Utorak, 11.08.2026 | 08:26

Podgorička Komunalna policija od juče sankcioniše nepropisno parkiranje i zaustavljanje, a kazna za taj prekršaj iznosi 100 eura. Prema riječima komunalnog policajca Petra Jovetića, u fokusu će biti uži centar grada, brojni bulevari i City kvart.

Domaće kupinovo vino: Jednostavan recept za aromatično piće od zrelih kupina

Utorak, 11.08.2026 | 09:28

Kupinovo vino je tradicionalno voćno vino intenzivne boje i prepoznatljive arome, a može se napraviti i kod kuće od svega nekoliko sastojaka. Najvažnije je koristiti potpuno zrele i zdrave kupine, kao i dobro oprane i sterilisane posude kako bi fermentacija protekla pravilno.

S&P potvrdio kreditni rejting „A+“ i unaprijedio samostalni kreditni profil sa „a“ na „a+“

Utorak, 11.08.2026 | 16:04

Potvrđeni kreditni rejting „A+“ uz stabilne srednjoročne izglede odražava očekivanje agencije S&P da će Grupa Triglav nastaviti da ostvaruje snažne poslovne rezultate i zadržati snažnu finansijsku poziciju.

Jutjub pooštrava uslove za zaradu: Kreatorima će trebati duplo više pregleda

Utorak, 11.08.2026 | 15:29

Guglova platforma Jutjub objavila je da će od 1. februara pooštriti uslove za nove kreatore sadržaja koji žele da zarađuju od reklama i pretplata.

Obustava saobraćaja na dijelu Bulevara Vojislavljevića od 12. do 23. avgusta, omogućen pristup poslovnim subjektima

Utorak, 11.08.2026 | 15:25

Zbog izvođenja radova na izgradnji Bulevara Vojislavljevića, od 12. do 23. avgusta biće na snazi totalna obustava saobraćaja na dijelu trase od Ulice Đura Jakšića do Ulice Princeze Ksenije u Podgorici, najavili su iz Uprave za saobraćaj.

Odabran glavni projektant bulevara kroz Tivat, vrijednost ugovora 137.000 eura

Utorak, 11.08.2026 | 15:06

Opština Tivat odabrala je projektantski biro koji će izraditi glavni projekat izgradnje bulevara kroz Tivta, odnosno glavni projekat rekonstrukcije magistralnog puta M-11, Lepetani – Tivat.

Anastasija Gudelj pokazala kako izgleda 27 dana nakon porođaja i sve iznenadila (FOTO)

Utorak, 11.08.2026 | 14:42

Nasljednica Cece Ražnatović je pre manje od mesec dana na svet donela sina Ilijana, a već je pokazala zavidnu figuru.

Osumnjičenom za ubistvo Tupaka Šakura prijeti doživotna robija

Utorak, 11.08.2026 | 14:24

U Las Vegasu je zvanično počelo suđenje bivšem vođi ulične bande koji je optužen za planiranje ubistva hip-hop legende Tupaka Šakura prije tačno tri decenije. Trenutno je u toku izbor porote, a proces privlači ogromnu pažnju svjetske javnosti.

Sudar tri automobila na Očinićima

Utorak, 11.08.2026 | 14:12

Tri osobe su povrijeđene u sudaru koji se danas oko 12.30 časova dogodio na magistralnom putu Cetinje – Budva kod benzinske pumpe na Očinićima.

Lebron Džejms priprema dokumentarac: Biće spektakularan

Utorak, 11.08.2026 | 14:10

Lebron Džejms potvrdio je da je u pripremi dokumentarni film o njegovom životu i karijeri, u kojem bi trebalo da budu prikazani i brojni do sada neobjavljeni snimci iza kulisa.

Ove namirnice hlade i vraćaju energiju tokom vrućih dana

Utorak, 11.08.2026 | 14:03

Ljetne vrućine često sa sobom donose umor, žeđ i osjećaj težine. Kada temperature porastu, osim dovoljne količine tečnosti, važno je obratiti pažnju i na ono što jedemo.

Podgorica: U akciji “Brzina” za sedam dana uhapšeno 56 osoba

Utorak, 11.08.2026 | 13:52

Saobraćajna policija odjeljenja bezbjednosti Podgorica je u prethodnih sedam dana, u okviru nacionalne akcije „Brzina“ kontrolisala 307 vozača i uhapsila 56 osoba, objavila je na mreži X Uprava policije.