Četvrtak, 11.07.2024 | 08:14
IZVOR: b92.net

Svaki dan JEDETE SLADOLED? Ovo se može dogoditi VAŠEM ORGANIZMU

Iako sladoled sadrži neke važne hranljive materije kao što su kalcijum, vitamini D i A, oni nisu u dovoljnim količinama da bi dobro uticali na zdravlje.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com

Ono što svakako ima je mnogo masti i šećera, tako da se ne treba oslanjati na sladoled da biste dobili dnevnu dozu ovih ključnih hranljivih materija.

Svakodnevna konzumacija sladoleda može uticati na tijelo i zdravlje na mnogo načina, a neki od faktora mogu biti štetniji od drugih.

Može izazvati osjetljivost zuba

Zubi mogu biti osjetljivi na hladnu, toplu i kisjelu hranu i piće, a to se dešava kada se zubna gleđ, ljuska koja pokriva zube, skupi i nervni završeci zuba budu izloženi. Ako sumnjate da bi osjetljivost zuba mogla biti vaš problem, svakodnevno jedenje sladoleda će to potvrditi. Obavezno posetite svog stomatologa, a ako u međuvremenu nastavite da jedete sladoled, nemojte ga gristi, već ližite.

U nekim okolnostima može pomoći u izgradnji mišića

Trener i nutricionista slavnih ličnosti, Džej Kardijelo, vjeruje da šećeri u sladoledu pomažu u izgradnji mišića i sprječavaju razgradnju proteina povećanjem nivoa insulina u telu. Dodaje da sladoled može da bude koristan i do dva sata poslije treninga. Međutim, doktor Kristi Funk smatra da, iako ima istine u tome da je sladoled poslije treninga dobar za oporavak, ipak ne treba preterivati. Važno je koliko ste vježbali, a doktor Trevis Stork vjeruje da konzumiranje sladoleda poslije treninga nije idealan izbor.

Može poremetiti san

Ključna studija objavljena u Journal of Sleep Medicine otkrila je da je jedenje hrane sa malo vlakana i bogato zasićenim mastima povezano sa boljim snom. Konzumiranje više šećera, posebno noću, smanjuje količinu dubokog sna koji regeneriše. Stručnjak za spavanje Kris Vinter vjeruje da sladoled posle večere ili jedenje puno masne hrane prije spavanja nije rješenje za probleme sa spavanjem većine ljudi. Dr Zima savjetuje da je prije spavanja bolje pojesti bananu koja je bogata magnezijumom, i samim tim poboljšava san.

Može negativno da utiče na raspoloženje i zdravlje mozga

Doktorka Eva Selhub dodaje da je hrana sa visokim sadržajem masti i šećera, poput sladoleda, štetna za mozak. Brojne studije su otkrile korelaciju između ishrane bogate rafinisanim šećerima i oštećene funkcije mozga, pa čak i pogoršanja simptoma poremećaja raspoloženja kao što je depresija.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

S&P potvrdio kreditni rejting „A+“ i unaprijedio samostalni kreditni profil sa „a“ na „a+“

Utorak, 11.08.2026 | 16:04

Potvrđeni kreditni rejting „A+“ uz stabilne srednjoročne izglede odražava očekivanje agencije S&P da će Grupa Triglav nastaviti da ostvaruje snažne poslovne rezultate i zadržati snažnu finansijsku poziciju.

Jutjub pooštrava uslove za zaradu: Kreatorima će trebati duplo više pregleda

Utorak, 11.08.2026 | 15:29

Guglova platforma Jutjub objavila je da će od 1. februara pooštriti uslove za nove kreatore sadržaja koji žele da zarađuju od reklama i pretplata.

Obustava saobraćaja na dijelu Bulevara Vojislavljevića od 12. do 23. avgusta, omogućen pristup poslovnim subjektima

Utorak, 11.08.2026 | 15:25

Zbog izvođenja radova na izgradnji Bulevara Vojislavljevića, od 12. do 23. avgusta biće na snazi totalna obustava saobraćaja na dijelu trase od Ulice Đura Jakšića do Ulice Princeze Ksenije u Podgorici, najavili su iz Uprave za saobraćaj.

Odabran glavni projektant bulevara kroz Tivat, vrijednost ugovora 137.000 eura

Utorak, 11.08.2026 | 15:06

Opština Tivat odabrala je projektantski biro koji će izraditi glavni projekat izgradnje bulevara kroz Tivta, odnosno glavni projekat rekonstrukcije magistralnog puta M-11, Lepetani – Tivat.

Anastasija Gudelj pokazala kako izgleda 27 dana nakon porođaja i sve iznenadila (FOTO)

Utorak, 11.08.2026 | 14:42

Nasljednica Cece Ražnatović je pre manje od mesec dana na svet donela sina Ilijana, a već je pokazala zavidnu figuru.

Osumnjičenom za ubistvo Tupaka Šakura prijeti doživotna robija

Utorak, 11.08.2026 | 14:24

U Las Vegasu je zvanično počelo suđenje bivšem vođi ulične bande koji je optužen za planiranje ubistva hip-hop legende Tupaka Šakura prije tačno tri decenije. Trenutno je u toku izbor porote, a proces privlači ogromnu pažnju svjetske javnosti.

Sudar tri automobila na Očinićima

Utorak, 11.08.2026 | 14:12

Tri osobe su povrijeđene u sudaru koji se danas oko 12.30 časova dogodio na magistralnom putu Cetinje – Budva kod benzinske pumpe na Očinićima.

Lebron Džejms priprema dokumentarac: Biće spektakularan

Utorak, 11.08.2026 | 14:10

Lebron Džejms potvrdio je da je u pripremi dokumentarni film o njegovom životu i karijeri, u kojem bi trebalo da budu prikazani i brojni do sada neobjavljeni snimci iza kulisa.

Ove namirnice hlade i vraćaju energiju tokom vrućih dana

Utorak, 11.08.2026 | 14:03

Ljetne vrućine često sa sobom donose umor, žeđ i osjećaj težine. Kada temperature porastu, osim dovoljne količine tečnosti, važno je obratiti pažnju i na ono što jedemo.

Podgorica: U akciji “Brzina” za sedam dana uhapšeno 56 osoba

Utorak, 11.08.2026 | 13:52

Saobraćajna policija odjeljenja bezbjednosti Podgorica je u prethodnih sedam dana, u okviru nacionalne akcije „Brzina“ kontrolisala 307 vozača i uhapsila 56 osoba, objavila je na mreži X Uprava policije.