Četvrtak, 11.07.2024 | 11:23
IZVOR: klix.ba

Savjeti nutriconista - Ovu namirnicu treba u potpunosti IZBACITI, nema nikakvu vrijednost

Nutricionistkinja Dzinan Bana otkrila je koju vrstu ultraprerađene hrane trebate potpuno izbjegavati, nakon što je nedavna studija utvrdila da ova vrsta hrane može skratiti životni vijek za 10 posto.




Foto: Ilustracija/Pexels.com 

Konzumiranje ultraprerađene hrane često može dovesti do većeg rizika od razvoja zdravstvenih stanja poput demencije, dijabetesa tipa 2 i srčanih bolesti, prema Američkom medicinskom udruženju.

Dzinan Bana, profesorica nutricionizma, za CNBC je govorila o ultraprerađenoj hrani te kazala kako ograničava njen unos i to posebno jednu vrstu.

"Neke ultraprerađene namirnice nikada ne bih konzumirala, kao što su sokovi s dodatim šećerom", navela je.

Pojasnila je kako ovi sokovi nemaju nikakvu nutritivnu vrijednost osim kalorija u obliku šećera. Dakle, to su prazne kalorije, koje nam ne daju nijedan od nutrijenata koji su nam potrebni.

Kada pijete sok s dodanim šećerom, vrlo se brzo vari i može izazvati osjećaj gladi, dodaje ona, što može dovesti do toga da pojedete više hrane nego što ste planirali.

Umjesto zaslađenih sokova, Bann bira različite vrste čaja i vode, negazirane ili gazirane.

"Ponekad popijem hladan čaj od hibiskusa. Obična voda je, naravno, odlična alternativa. Čak i kafa može biti opcija, naravno, konzumirana umjereno", navela je.

Dijetalni sokovi i druga ultraobrađena pića su prerađena hrana koju Amerikanci najviše konzumiraju, pokazuje nedavna preliminarna studija koja je analizirala podatke o ishrani prikupljane od 1995. za više od 500.000 Amerikanaca u dobi od 50 do 71 godine. Podaci su korišteni da bi se utvrdilo da li su postojale veze između izbora ishrane i stope smrtnosti u rasponu od skoro 30 godina.

Od 124 namirnice, ultraprerađena pića su bila hrana broj 1 koju su konzumirali ljudi koji su imali najveći unos ultraprerađene hrane. Studija je takođe  otkrila da se životni vijek onih čija je ishrana bogata ultraprerađenom hranom može skratiti za više od 10 posto, prema CNN-u.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

S&P potvrdio kreditni rejting „A+“ i unaprijedio samostalni kreditni profil sa „a“ na „a+“

Utorak, 11.08.2026 | 16:04

Potvrđeni kreditni rejting „A+“ uz stabilne srednjoročne izglede odražava očekivanje agencije S&P da će Grupa Triglav nastaviti da ostvaruje snažne poslovne rezultate i zadržati snažnu finansijsku poziciju.

Jutjub pooštrava uslove za zaradu: Kreatorima će trebati duplo više pregleda

Utorak, 11.08.2026 | 15:29

Guglova platforma Jutjub objavila je da će od 1. februara pooštriti uslove za nove kreatore sadržaja koji žele da zarađuju od reklama i pretplata.

Obustava saobraćaja na dijelu Bulevara Vojislavljevića od 12. do 23. avgusta, omogućen pristup poslovnim subjektima

Utorak, 11.08.2026 | 15:25

Zbog izvođenja radova na izgradnji Bulevara Vojislavljevića, od 12. do 23. avgusta biće na snazi totalna obustava saobraćaja na dijelu trase od Ulice Đura Jakšića do Ulice Princeze Ksenije u Podgorici, najavili su iz Uprave za saobraćaj.

Odabran glavni projektant bulevara kroz Tivat, vrijednost ugovora 137.000 eura

Utorak, 11.08.2026 | 15:06

Opština Tivat odabrala je projektantski biro koji će izraditi glavni projekat izgradnje bulevara kroz Tivta, odnosno glavni projekat rekonstrukcije magistralnog puta M-11, Lepetani – Tivat.

Anastasija Gudelj pokazala kako izgleda 27 dana nakon porođaja i sve iznenadila (FOTO)

Utorak, 11.08.2026 | 14:42

Nasljednica Cece Ražnatović je pre manje od mesec dana na svet donela sina Ilijana, a već je pokazala zavidnu figuru.

Osumnjičenom za ubistvo Tupaka Šakura prijeti doživotna robija

Utorak, 11.08.2026 | 14:24

U Las Vegasu je zvanično počelo suđenje bivšem vođi ulične bande koji je optužen za planiranje ubistva hip-hop legende Tupaka Šakura prije tačno tri decenije. Trenutno je u toku izbor porote, a proces privlači ogromnu pažnju svjetske javnosti.

Sudar tri automobila na Očinićima

Utorak, 11.08.2026 | 14:12

Tri osobe su povrijeđene u sudaru koji se danas oko 12.30 časova dogodio na magistralnom putu Cetinje – Budva kod benzinske pumpe na Očinićima.

Lebron Džejms priprema dokumentarac: Biće spektakularan

Utorak, 11.08.2026 | 14:10

Lebron Džejms potvrdio je da je u pripremi dokumentarni film o njegovom životu i karijeri, u kojem bi trebalo da budu prikazani i brojni do sada neobjavljeni snimci iza kulisa.

Ove namirnice hlade i vraćaju energiju tokom vrućih dana

Utorak, 11.08.2026 | 14:03

Ljetne vrućine često sa sobom donose umor, žeđ i osjećaj težine. Kada temperature porastu, osim dovoljne količine tečnosti, važno je obratiti pažnju i na ono što jedemo.

Podgorica: U akciji “Brzina” za sedam dana uhapšeno 56 osoba

Utorak, 11.08.2026 | 13:52

Saobraćajna policija odjeljenja bezbjednosti Podgorica je u prethodnih sedam dana, u okviru nacionalne akcije „Brzina“ kontrolisala 307 vozača i uhapsila 56 osoba, objavila je na mreži X Uprava policije.