Nedjelja, 14.07.2024 | 13:28
IZVOR: net.hr

Ako jedete TAMNU ČOKOLADU možete SMANJITI RIZIK za ovu bolest

Jedenje čokolade moglo bi smanjiti rizik od bolesti desni, tvrde istraživači.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Antioksidansi iz zrna kakaovca, posebno u tamnoj čokoladi, uzrok su tome, smatraju stručnjaci.

Sir i neslani kikiriki takođe su povezani s manjim rizikom, ali filtrirana kafa i niskokalorična pića mogu povećati rizik.

Čokolada i sir smanjuju rizik

Studija Medicinskog univerzitea  Chongqing u Kini izvijestila je: "Naša otkrića ukazuju na potencijal personalizovanih dijeta."

Čokolada i sir povezani su s 54 posto manjim rizikom od bolesti desni, dok je neslani kikiriki povezan sa 71 posto manjim rizikom. Riža je povezana s 58 posto nižim rizikom, ali filtrirana kava povećava rizik za 42 posto uz 57 posto veći rizik kod niskokaloričnih pića.

Smatra se da aditivi u pićima mogu biti uzrok, piše The Sun.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Visoke temperature u velikoj mjeri opterećuju srce - simptomi koje ne treba ignorisati

Srijeda, 10.06.2026 | 20:57

Sunčano i toplo vrijeme za mnoge znači duži boravak na otvorenom i ljetnje aktivnosti, ali za srce takvi uslovi predstavljaju dodatni napor.  

Nisu sve vrste voća jednako dobre za vaše zdravlje: Ovih pet treba jesti svakodnevno

Srijeda, 10.06.2026 | 20:45

Naučnici tvrde da sve namirnice nemaju istu vrijednost, zbog čega mnogi ljudi kroz prehranu ne unose dovoljno važnih nutrijenata, poznatih kao flavanoli.

Nedostatak sna može povećati rizik od ovih bolesti i negativno uticati na organizam

Utorak, 09.06.2026 | 18:45

Kvalitetan san smatra se jednim od ključnih faktora za zdravlje i vitalnost organizma. Iako ga mnogi zanemaruju zbog užurbanog načina života, redovan i kvalitetan odmor tokom noći neophodan je za pravilno funkcionisanje cijelog organizma.

Banane svi jednu na sličan način, ali mala promjena može da promijeni uticaj na crijeva

Utorak, 09.06.2026 | 11:56

Bananu dodajemo u smutije, jedemo za doručak ili posežemo za njom kada nam je potreban brz izvor energije tokom dana. Ipak, nutricionisti sve češće skreću pažnju na jednostavan trik koji ovu voćku može da učini još korisnijom za organizam.

Ljekari objašnjavaju zašto nije dobro spavati u jednom položaju

Subota, 06.06.2026 | 21:51

Mnogi se bude sa trncima u rukama, ukočenim ramenima i sličnim tegobama, misleći da su samo nezgodno spavali. Međutim, ljekari upozoravaju da bi problem mogao biti povezan sa položajem u kojem provodimo noć.

Ples Njemačke protivKurasaa za ogromnih 7:1!

Nedjelja, 14.06.2026 | 21:12

Četvorostruki prvak svijeta savladao je Kurasao 7:1 u prvom kolu grupe E i već na startu turnira pokazao da bi ova selekcija mogla da bude mnogo ozbiljnija nego što se govorilo u najavama. Nije to bio samo ubjedljiv rezultat, već utakmica u kojoj je razlika u kvalitetu, ritmu i širini kadra postajala sve očiglednija kako su minuti prolazili.

ANB: Zaštita podataka nije nadzor, već naša odgovornost i obaveza

Nedjelja, 14.06.2026 | 21:13

Navodi da se softverska rješenja za upravljanje službenim mobilnim uređajima koriste za tajni nadzor ili prisluškivanje zaposlenih nijesu tačni, saopštili su iz Agencije za nacionalnu bezbjednost (ANB).  

Rovčanin: Samit u Tivtu potvrda evropskog puta Crne Gore i njene međunarodne reputacije

Nedjelja, 14.06.2026 | 21:25

Poslanik Demokratske Crne Gore Nikola Rovčanin ocijenio je za RTV Podgorica da Samit Evropske unije i Zapadnog Balkana u Tivtu predstavlja snažnu potvrdu evropskog puta Crne Gore i priznanje za dosadašnje rezultate ostvarene u procesu evropskih integracija.

Janjušević uputio apel vozačima da poštuju propise: Više poginulih nego u istom periodu prošle godine

Nedjelja, 14.06.2026 | 21:00

“Apelujem na sve učesnike u saobraćaju da se pridržavaju propisa. Posebno apelujem na porodice da objasne djeci i ukažu im koliko je opasno upravljati vozilima pod dejstvom i alkohola i psihoaktivnih supstanci”, kazao je Janjušević.

Decibeli probili uši: Škoti priredili navijački spektakl, 40.000 duša pjevalo himnu!

Nedjelja, 14.06.2026 | 20:46

Povratak Škotske na Svjetsko prvenstvo nakon 28 godina izazvao je veliko oduševljenje među navijačima, koji su u ogromnom broju doputovali u Sjedinjene Američke Države kako bi podržali svoju reprezentaciju.

Šarec: Velika je stvar što vas niko ne koči na putu ka EU

Nedjelja, 14.06.2026 | 20:33

Rezolucija Evropskog parlamenta o Crnoj Gori koja će biti predstavljena početkom naredne sedmice najpozitivnija je do sada i kako očekuje izvjestilac Evropskog parlamenta za Crnu Goru Marjan Šarec, biće prihvaćena. Velika je stvar, kaže Šarec za TVCG, što nas na putu ka Evropskoj uniji niko ne koči, kao što je to bilo ranije. Ne koče nas ni relacije s Hrvatskom, jer bilateralni odnosi, smatra izvjestilac, ne mogu da budu kamen spoticanja jednoj članici na putu ka Uniji.

Janjušević: Kaznena politika u saobraćaju mora biti rigoroznija

Nedjelja, 14.06.2026 | 20:18

Načelnik policijskog Odsjeka za bezbjednost drumskog saobraćaja Ilija Janjušević saopštio je da je ove godine zabilježen veći broj stradalih u saobraćajnim nezgodama nego prethodne godine, iako je broj nezgoda sa lakše i teže povrijeđenim licima na približno istom nivou.

Tramp oštro kritikovao Netanjahua nakon napada na Bejrut: Sve je bilo spremno za potpis sa Iranom“

Nedjelja, 14.06.2026 | 20:05

Američki predsjednik Donald Tramp potvrdio je u telefonskom razgovoru za medij Axios da je istorijski sporazum između Sjedinjenih Američkih Država i Irana, koji bi trebalo da okonča sukob, i dalje na snazi i da je planiran za večeras (nedjelja), uprkos izraelskom vazdušnom udaru na Bejrut i iranskim prijetnjama odmazdom.

Murinjo blindira odbranu - Nakon Konatea i Damfrisa stiže Kukurelja

Nedjelja, 14.06.2026 | 19:45

Real Madrid je krenuo po lijevog beka i posao doveo praktično do kraja, Mark Kukurelja trebalo bi da napusti Čelsi i preseli se na Santijago Bernabeu u transferu vrijednom 60 miliona eura.

Dubljević ostavio neizbrisiv trag: Valensija povlači dres sa brojem 14

Nedjelja, 14.06.2026 | 19:32

Nakon što je juče objavio kraj bogate igračke karijere, jedan od najboljih crnogorskih košarkaša svih vremena Bojan Dubljević dobio je emotivnu posvetu od svog nekadašnjeg kluba, Valensija Basket, u kojem je proveo čak 11 sezona i postao jedna od najvećih klupskih legendi.