Četvrtak, 08.08.2024 | 17:12
IZVOR: večernjilist.hr

Dovoljno je samo OSAM MINUTA: Gledanje TikToka povećava rizik od POREMEĆAJA U ISHRANI

Istraživači su objasnili da je izlaganje implicitnom i eksplicitnom pro-anoreksičnom TikTok sadržaju imalo trenutne negativne posljedice na stanje slike o tijelu i internalizaciju ideala izgleda.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

TikTok je prepun raznih dijeta za mršavljenje, a provođenje puno vremena na ovoj platformi može povećati rizik od poremećaja u ishrani, te prilično štetno uticati na mentalno zdravlje, otkrilo je novo istraživanje. Provedeno na Univerzitetu Čarls Sturt u Australiji, studija je pokazala da gledanje sadržaja koji podstiču anoreksiju moglo bi štetiti samopouzdanju mladih žena, piše New York Post.

"Naše istraživanje pokazalo je da je manje od 10 minuta izlaganja implicitnom i eksplicitnom pro-anoreksičnom TikTok sadržaju imalo trenutne negativne posljedice na stanje slike o tijelu i internalizaciju ideala izgleda", rekli su istraživači.

Rezultati su objavljeni u PLOS ONE.

"Psihička šteta može nastati kod mladih korisnica TikToka čak i kada se ne traži eksplicitan sadržaj koji podstiče anoreksiju i kada je korištenje TikToka kratkotrajno", objasnili su rezultate.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

Jutjub pooštrava uslove za zaradu: Kreatorima će trebati duplo više pregleda

Utorak, 11.08.2026 | 15:29

Guglova platforma Jutjub objavila je da će od 1. februara pooštriti uslove za nove kreatore sadržaja koji žele da zarađuju od reklama i pretplata.

Obustava saobraćaja na dijelu Bulevara Vojislavljevića od 12. do 23. avgusta, omogućen pristup poslovnim subjektima

Utorak, 11.08.2026 | 15:25

Zbog izvođenja radova na izgradnji Bulevara Vojislavljevića, od 12. do 23. avgusta biće na snazi totalna obustava saobraćaja na dijelu trase od Ulice Đura Jakšića do Ulice Princeze Ksenije u Podgorici, najavili su iz Uprave za saobraćaj.

Mujović: Nije nam cilj da kažnjavamo, već da Podgorica bude uređenija, sigurnija i odgovornija

Utorak, 11.08.2026 | 15:18

Gradonačelnik Podgorice Saša Mujović poručio je da je cilj uvođenja strožije kontrole nepropisnog zaustavljanja i parkiranja stvaranje uređenijeg i bezbjednijeg glavnog grada, a ne kažnjavanje građana.

Odabran glavni projektant bulevara kroz Tivat, vrijednost ugovora 137.000 eura

Utorak, 11.08.2026 | 15:06

Opština Tivat odabrala je projektantski biro koji će izraditi glavni projekat izgradnje bulevara kroz Tivta, odnosno glavni projekat rekonstrukcije magistralnog puta M-11, Lepetani – Tivat.

Anastasija Gudelj pokazala kako izgleda 27 dana nakon porođaja i sve iznenadila (FOTO)

Utorak, 11.08.2026 | 14:42

Nasljednica Cece Ražnatović je pre manje od mesec dana na svet donela sina Ilijana, a već je pokazala zavidnu figuru.

Osumnjičenom za ubistvo Tupaka Šakura prijeti doživotna robija

Utorak, 11.08.2026 | 14:24

U Las Vegasu je zvanično počelo suđenje bivšem vođi ulične bande koji je optužen za planiranje ubistva hip-hop legende Tupaka Šakura prije tačno tri decenije. Trenutno je u toku izbor porote, a proces privlači ogromnu pažnju svjetske javnosti.

Sudar tri automobila na Očinićima

Utorak, 11.08.2026 | 14:12

Tri osobe su povrijeđene u sudaru koji se danas oko 12.30 časova dogodio na magistralnom putu Cetinje – Budva kod benzinske pumpe na Očinićima.

Lebron Džejms priprema dokumentarac: Biće spektakularan

Utorak, 11.08.2026 | 14:10

Lebron Džejms potvrdio je da je u pripremi dokumentarni film o njegovom životu i karijeri, u kojem bi trebalo da budu prikazani i brojni do sada neobjavljeni snimci iza kulisa.

Ove namirnice hlade i vraćaju energiju tokom vrućih dana

Utorak, 11.08.2026 | 14:03

Ljetne vrućine često sa sobom donose umor, žeđ i osjećaj težine. Kada temperature porastu, osim dovoljne količine tečnosti, važno je obratiti pažnju i na ono što jedemo.

Podgorica: U akciji “Brzina” za sedam dana uhapšeno 56 osoba

Utorak, 11.08.2026 | 13:52

Saobraćajna policija odjeljenja bezbjednosti Podgorica je u prethodnih sedam dana, u okviru nacionalne akcije „Brzina“ kontrolisala 307 vozača i uhapsila 56 osoba, objavila je na mreži X Uprava policije.