Srijeda, 14.08.2024 | 16:05
IZVOR: rtcg.me

Kako jaja mogu POMOĆI u prevenciji Alchajmerove bolesti

Alchajmerova bolest izvor je sve veće zabrinutosti, dok populacija stari širom svijeta. Istraživanja su intenzivnija kako bi se istražila potencijalna uloga ishrane u sprječavanju ili usporavanju ovog neurodegenerativnog poremećaja. Nova studija objavljena u "Journal of Nutrition" sugeriše da uobičajena hrana za doručak – jaja, mogu igrati zaštitnu ulogu protiv Alchajmerove bolesti i demencije.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Uzimajući u obzir širok spektar zdravstvenih prednosti konzumiranja jaja, ne treba da čudi da su ona među najboljim namirnicama za jačanje zdravlja mozga i na taj način mogu pomoći u zaštiti kognicije u starosti.

Nalazi studije sugerišu da jaja mogu pomoći u prevenciji Alchajmerove bolesti.

Studija je istraživala povezanost između konzumiranja jaja i rizika od Alchajmera kod starijih osoba. Istraživači su analizirali podatke od 1.024 učesnika projekta Rush Memory and Aging, prosječne starosti od 81,38 godina.

Tokom prosječnog perioda praćenja od šest do sedam godina, otkrili su da je konzumiranje više od jednog jajeta nedjeljno povezano sa 47 odsto manjim rizikom od razvoja Alchajmerove bolesti u poređenju sa onima koji su jeli manje.

Studija, sprovedena u okviru projekta Rush Memory and Aging, otkrila je još neke intrigantne nalaze.

Zaštitni efekat je bio sličan za one koji su jeli dva ili više jaja nedjeljno.

 

Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Obdukcije mozga 578 preminulih učesnika pokazala je da je veći unos jaja povezan sa manjim rizikom od patologije mozga.

Važno je da su istraživači otkrili da holin, hranljiva materija koja se nalazi u žumancima, posreduje u oko 39 procenata zaštitnog efekta protiv Alchajmera.

Jaja takođe sadrže omega-3 masne kiseline i lutein, dva hranljiva sastojka koja su povezana sa podrškom i zaštitom zdravlja mozga.

Na kraju, autori studije su zaključili: „Naši novi nalazi sugerišu da je česta konzumacija jaja povezana sa manjim rizikom od Alchajmerove demencije i patologije, a ta povezanost se uglavnom odnosi na holin".

Druge prednosti konzumiranja jaja

Osim njihove potencijalne uloge u prevenciji Alchajmerove bolesti, jaja nude još zdravstvenih prednosti.

Jaja su bogata visokokvalitetnim proteinima, vitaminima i mineralima, kao što su selen, riboflavin, vitamin B12, fosfor, pantotenska kiselina, vitamin A i folna kiselina.

Holin je ključan za razvoj i funkciju mozga, a istraživanja pokazuju da je konzumiranje više jaja povezano sa sporijim stopama opadanja pamćenja.

Holin je, posebno, bio povezan sa poboljšanim kognitivnim performansama i manjim rizikom od demencije i u drugim studijama.

Jaja sadrže lutein i zeaksantin, koji mogu pomoći u sprečavanju poremećaja očiju povezanih sa starenjem.

Proteini u jajima mogu pomoći u povećanju osećaja sitosti pa su dobar izbor tokom pokušaja da se smanji tjelena masa.

Da biste imali koristi od zaštitnih efekata jaja konzumirajte najmanje jedno do dva jaja nedjeljno, na osnovu rezultata studije, čije rezultate prenosi portal draxe.com.

Ne zaboravite kajganu za doručak i uključujte jaja u različite obroke kao što su salate, pečena, pohovana ili druga jela...

Ako ste zabrinuti zbog holesterola, konsultujte se sa svojim ljekarom o odgovarajućem unosu jaja u odnosu na vaše individualne zdravstvene potrebe.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

NOVE INFORMACIJE - iPhone 18 Pro biće mnogo skuplji, ali imaće isto memorije?

Subota, 15.08.2026 | 10:13

Čini se da bi iPhone 18 Pro mogao biti značajno skuplji od aktuelnog modela, a prema novim izvještajima neće imati veći osnovni kapacitet skladišta.

Požar u Baošićima: Jedna porodica evakuisana

Subota, 15.08.2026 | 08:38

Požar u Baošićima...

Objavljen raspored - Evo kada Đoković izlazi na teren u Sinsinatiju

Petak, 14.08.2026 | 22:39

Organizatori mastersa u Sinsinatiju objavili su raspored mečeva za subotu.

Lekić: Novac od 90.000 eura je legalno stečen, za svaki euro imam dokaze

Petak, 14.08.2026 | 22:16

Advokat Damir Lekić saopštio je da posjeduje dokaze o porijeklu 90.000 eura koje su pronađene u njegovom automobilu, te da je taj novac, kako je naveo, trebao da bude utrošen za kupovinu porodične nepokretnosti.

Bečić: Vazduhoplovne snage tokom dana izbacile 369 tona vode na požarišta

Petak, 14.08.2026 | 22:03

Vazduhoplovne snage bile su tokom dana angažovane na prioritetnim lokacijama požara u Bijeloj i Baošićima u opštini Herceg Novi, kao i na području Vladimira i Zoganja u opštini Ulcinj, saopštio je  zamjenika premijera i potpredsjednika Vlade za bezbjednost Aleksa Bečić.

Nakon mišljenja ASK: Vlada razriješila Kljajića sa mjesta predsjednika Savjeta za sajber bezbjednost

Petak, 14.08.2026 | 22:00

Vlada Crne Gore razriješila je Jovana Kljajića funkcije predsjednika Savjeta Agencije za sajber bezbjednost, nakon što je Agencija za sprečavanje korupcije (ASK) ocijenila da ne može istovremeno obavljati tu funkciju i dužnost vršioca dužnosti generalnog direktora Direktorata za infrastrukturu, informacionu bezbjednost, digitalizaciju i e-servise Ministarstva javne uprave.

ASK: Jovan Kljajić ne može istovremeno biti generalni direktor u Ministarstvu i predsjednik Savjeta Agencije za sajber bezbjednost

Petak, 14.08.2026 | 17:10

Agencija za sprečavanje korupcije (ASK) ocijenila je da Jovan Kljajić, vršilac dužnosti generalnog direktora Direktorata za infrastrukturu, informacionu bezbjednost, digitalizaciju i e-servise Ministarstva javne uprave, ne može istovremeno obavljati i funkciju predsjednika Savjeta Agencije za sajber bezbjednost.

Radovi na Bulevaru Vojislavljevića napreduju: Pogledajte kako izgleda gradilište

Petak, 14.08.2026 | 15:53

Radovi na Bulevaru Vojislavljevića u Podgorici uveliko traju, a snimci iz vazduha pokazuju kako trenutno izgleda jedna od najvažnijih saobraćajnih dionica u južnom dijelu grada. Izgradnja bulevara trebalo bi da doprinese rasterećenju saobraćaja, posebno na području Zabjela, i boljem povezivanju ovog dijela Podgorice sa ostatkom grada.

SUBOTA u znaku toplog vremena - Pročitajte prognozu za PRVI DAN VIKENDA

Petak, 14.08.2026 | 16:00

U subotu nas očekuje preteđno sunčano vrijeme, saopšteno je Zavoda za hidrometeorologiju i seizmologiju.

ODT će se žaliti na oslobađajuću presudu u slučaju "Tunel"

Petak, 14.08.2026 | 15:47

Nakon što je objavljeno da je osmočlana grupa i u ponovnom postupku oslobođena optužbi da je učestvovala u prokopavanju tunela iz kojeg je u septembru 2022. provaljeno u depo Višeg suda u Podgorici, oglasio se Osnovno državno tužilaštvo u Podgorici.