Utorak, 03.12.2024 | 12:01
IZVOR: klix.ba

Želite li ŽIVJETI DUŽE? Dodajte ove TRI NAMIRNICE u svoju ISHRANU

Medicinski istraživači su istakli trendove dugovječnosti zahvaljujući obrascima ishrane širom Evrope, Azije i Sjedinjenih Američkih Država.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Dugovječnost je popularna tema, dijelom zahvaljujući istraživanju Plavih zona o najboljim načinima da se živi duže. To je ideja tako fascinantna i tako inspirativna, dijelom zato što u našoj kulturi raste svijest o tome da se produži životni vijek može postići kroz neke od najjednostavnijih i najugodnijih stvari koje radite.

Jedan od njih je jelo. Nova studija analizirala je podatke o ishrani u sedam zemalja nakon što je tim ljekara predvidio da će primijetiti povećanje očekivanog životnog vijeka među populacijama koje su prešle sa tipičnih nacionalnih obrazaca ishrane na promjene u ishrani koje optimizuju dugovječnost, izvodljivije modifikacije ishrane i optimizirane promjene veganske ishrane.

Studiju su vodili istraživači javnog zdravlja i medicine koji su se oslanjali na podatke iz studije Global Burden of Diseases and Injuries, koja je tekuća inicijativa koja prati prehrambene navike i zdravstvene metrike u više nacija. Istraživanje je kombinovalo statističke podatke iz Kine, Francuske, Njemačke, Irana, Norveške, Ujedinjenog Kraljevstva i Sjedinjenih Država.

Prilagođavajući visinu, težinu i nivo fizičke aktivnosti, istraživači su identifikovali neke široke trendove.

Usvajanje veganske ishrane moglo bi dodati pet do sedam godina nečijem životu. Čak i skromna prilagođavanja ishrane, posebno uključivanje cijelih žitarica i mahunarki uz suzbijanje slatkih napitaka, mogu doprinijeti do četiri dodatne godine života.

Sve u svemu, kažu da istraživanje sugerišu da bi javnost vjerovatno poboljšala svoje zdravlje i potencijal za buduće zdravlje dodavanjem ove tri namirnice: mahunarki, cjelovitih žitarica i orašastih plodova. Preskakanje prerađenog mesa takođe je bilo povezano sa dužim životom.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Naučnici otkrili mogući uzrok sindroma hroničnog umora

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:17

Australijski naučnici prvi put su pronašli dokaze da bi sindrom hroničnog umora mogao da bude povezan sa poremećajem glimfatičkog sistema - prirodnog mehanizma kojim mozak uklanja otpadne materije.

Pijete ledenu kafu da se rashladite? Evo šta ona zapravo radi vašem organizmu

Srijeda, 05.08.2026 | 12:23

Ledena kafa omiljeno je ljetno osvježenje, ali mnogi se pitaju da li zbog kofeina može izazvati dehidraciju.

Nutricionisti ljeti posebno preporučuju borovnice, evo i zašto

Ponedjeljak, 03.08.2026 | 15:23

Borovnice su među najpopularnijim ljetnim plodovima, a osim osvježavajućeg okusa, poznate su i po bogatom nutritivnom sastavu.

Gladni ste između obroka? Ove grickalice imaju veoma malo kalorija

Nedjelja, 26.07.2026 | 11:04

Ako često imate potrebu da nešto grickate između obroka, ne morate odmah posegnuti za čipsom i slatkišima. Postoje zdrave i ukusne grickalice koje imaju veoma malo kalorija, dugo drže sitost i mogu biti odličan izbor čak i kada pazite na ishranu.

Nova tehnologija - Naučnici napravili kontaktna sočiva koja SAMA popravljaju ogrebotine

Ponedjeljak, 13.07.2026 | 16:00

Nova tehnologija mogla bi da produži vijek trajanja mekih kontaktnih sočiva i smanji rizik po zdravlje očiju. Istraživači sa Univerziteta Dankuk u Južnoj Koreji razvili su specijalni hidrogelni materijal koji može da obnovi površinska oštećenja nakon samo sat vremena izlaganja običnoj ultraljubičastoj (UV) svjetlosti.

Ministarstvo: Solarna elektrana kod Bogetića nije na zaštićenom području Ostroškog manastira

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:56

Povodom informacija koje su se pojavile u javnosti u vezi sa izgradnjom solarne elektrane Bogetići i navodnom ugroženošću manastira Ostrog, oglasilo se Ministarstvo prostornog planiranja, urbanizma i državne imovine.

Dopuna Zakona o visokom obrazovanju je važan korak za kvalitetnije obrazovanje medicinskih sestara

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:42

Skupština Crne Gore usvojila je dopunu Zakona o visokom obrazovanju, čime su stvoreni uslovi za unapređenje organizacije nastave na studijskom programu za obrazovanje medicinskih sestara za opštu zdravstvenu njegu na Univerzitetu Crne Gore.

Jedna od najpoznatijih Google funkcija odlazi u istoriju

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:32

Google je zvanično odredio početak gašenja Google Assistanta. Od 4. septembra kompanija će postepeno prebacivati Android uređaje na Gemini, koji će postati novi podrazumijevani glasovni i AI asistent na telefonima.

Naučnici otkrili mogući uzrok sindroma hroničnog umora

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:17

Australijski naučnici prvi put su pronašli dokaze da bi sindrom hroničnog umora mogao da bude povezan sa poremećajem glimfatičkog sistema - prirodnog mehanizma kojim mozak uklanja otpadne materije.

Miličić: Naša politika pomirenja postala apsolutni trend i favorit u zemlji i regionu

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:01

Izražavam veliko zadovoljstvo zbog činjenice da je naša politika pomirenja postala jedna od centralnih političkih tema u regionu, te da brojni mediji, kako u Crnoj Gori tako i van njenih granica, komentarišu i analiziraju istorijski govor predsjednika NSD-a i Skupštine Crne Gore Andrije Mandića, održan na Fundini, saopštio je portparol NSD-a Mirko Miličić.

Tokom vikenda uhapšeno 88 vozača, gotovo polovina zbog alkohola

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 09:40

Uprava policija saopštila je da je tokom prethodnog vikenda, od 7. do 9. avgusta, uhapšeno 88 vozača.

Bar: Osumnjičenom za seksualno uznemiravanje djevojčice na plaži određeno zadržavanje

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 09:26

Dežurni tužilac Osnovnog državnog tužilaštva u Baru odredio je zadržavanje do 72 sata I.B. zbog sumnje da je počinio krivično djelo seksualno uznemiravanje.

Milić poručio rukometašicama: Pokazale ste svijetu kako se za Crnu Goru igra — hrabro, dostojanstveno i srcem

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 08:56

Predsjednik Vaterpolo-plivačkog saveza Crne Gore, Nikola Milić čestitao je ženskoj kadetskoj rukometnoj reprezentaciji osvajanje srebrne medalje na Svjetskom prvenstvu.

Britanski premijer dobio zanimljiv prijedlog: Stvara li se "Evropska konfederacija" u kojoj bi bila i Crna Gora?

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 08:46

Premijer Velike Britanije Endi Bernam dobio je zanimljiv prijedlog bivšeg člana Konzervativne stranke u toj zemlji, koji podrazumijeva stvaranje „Evropske konfederacije“, čija bi članica bila i Crna Gora.

Spajić: Neizmjerno smo ponosni na rukometašice, dokazuju da im je mjesto među najboljima na svijetu

Nedjelja, 09.08.2026 | 19:28

Užitak je bio gledati vas, naše djevojke! Istorijska medalja i najveći rezultat ikada na Svjetskom prvenstvu do 18 godina, saopštio je premijer Milojko Spajić, nakon istorijskog uspjeha mladih "lavica".