Petak, 13.12.2024 | 12:03
IZVOR: krstarica.com

Evo šta KAŽU naučnici: Mnogi NIJESU SVJESNI šta sve unose u organizam samo 1 porcijom tunjevine

Ako i vi spadate među osobe kojima je omiljeni lagani obrok tunjevina iz konzerve s pirinčem, testeninom ili salatom, imamo loše vijesti.




Foto: Ilustracija/pixabay.com

Samo jedna konzerva tunjevine u sebi sadrži 18.11 mikrograma žive, dok je dozvoljen maksimalni unos žive je 1.6 mikrograma po kilogramu tjelesne mase i to nedeljno! Zato vodite računa da konzerviranu tunjevinu ne konzumirate previše. Jedna studija koja je sprovedena na Univerzitetu u Bingamtonu u Njujorku, čiji su rezultati objavljeni u časopisu “Food and Function”, upozorava na količinu cinka u konzerviranoj tunjevini.

“Povećanje propustljivosti creva nikako nije dobro jer to znači da jedinjenja, koja ne bi trebalo da uđu u krvotok, mogu tu da dospeju. Ovo stanje zove se “sindrom propusnog creva” i može da izazove multiplu sklerozu. U suštini dolazi do oštećenja imuniteta zbog materije koje organizam apsorbuje kroz propusna creva”, objašnjava vodeći naučnik studije Grečen Maler.

Povišen nivo cinka u organizmu manifestuje se kroz povraćanje, mučninu, gubitak svijesti i visoku temperaturu., a velike količine u organizmu mogu da prouzrokuju pad gvožđa i glukoze.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

Morska voda odličnog kvaliteta na gotovo 80 odsto kupališta

Utorak, 11.08.2026 | 08:46

Morska voda na crnogorskom primorju uglavnom je odličnog kvaliteta, pokazali su najnoviji rezultati ispitivanja Instituta za biologiju mora. Od 114 lokacija, na čak 78,1 odsto voda je ocijenjena kao odlična, dok je na 10,5 odsto lokacija bila zadovoljavajućeg kvaliteta.

Šta predviđa novi Zakon o zaštiti podataka: Kazne do dva miliona eura, građanima veća prava

Utorak, 11.08.2026 | 08:12

Vlada Crne Gore utvrdila je Predlog zakona o zaštiti podataka o ličnosti, kojim se predviđa novi pravni okvir za obradu ličnih podataka, jačanje prava građana i odgovornosti institucija i kompanija koje raspolažu takvim podacima.

Nepropisno parkiranje može koštati 100 eura, građani upozoravaju na manjak mjesta

Utorak, 11.08.2026 | 08:26

Podgorička Komunalna policija od juče sankcioniše nepropisno parkiranje i zaustavljanje, a kazna za taj prekršaj iznosi 100 eura. Prema riječima komunalnog policajca Petra Jovetića, u fokusu će biti uži centar grada, brojni bulevari i City kvart.

Domaće kupinovo vino: Jednostavan recept za aromatično piće od zrelih kupina

Utorak, 11.08.2026 | 09:28

Kupinovo vino je tradicionalno voćno vino intenzivne boje i prepoznatljive arome, a može se napraviti i kod kuće od svega nekoliko sastojaka. Najvažnije je koristiti potpuno zrele i zdrave kupine, kao i dobro oprane i sterilisane posude kako bi fermentacija protekla pravilno.

MUP: Trenutno aktivna četiri požara, najteža situacija u Ponikvicama

Utorak, 11.08.2026 | 09:59

Direktorat za zaštitu i spašavanje Ministarstva unutrašnjih poslova, preko Operativno-komunikacionog centra 112 (OKC 112), nastavlja da prati situaciju na više požarišta širom Crne Gore i koordinira angažovanje službi i vazduhoplovnih kapaciteta.

Četiri godine od masakra u Medovini: Cetinje ne zaboravlja

Srijeda, 12.08.2026 | 08:06

Grupa građana sa Kruševog ždrijela pozvala je građane Cetinja i Crne Gore da im se danas pridruže u obilježavanju četvrte godišnjice tragedije u Medovini. Poručili su da je njihova želja da pravda, istina i odgovornost konačno zamijene proteste.

S&P potvrdio kreditni rejting „A+“ i unaprijedio samostalni kreditni profil sa „a“ na „a+“

Utorak, 11.08.2026 | 16:04

Potvrđeni kreditni rejting „A+“ uz stabilne srednjoročne izglede odražava očekivanje agencije S&P da će Grupa Triglav nastaviti da ostvaruje snažne poslovne rezultate i zadržati snažnu finansijsku poziciju.

Jutjub pooštrava uslove za zaradu: Kreatorima će trebati duplo više pregleda

Utorak, 11.08.2026 | 15:29

Guglova platforma Jutjub objavila je da će od 1. februara pooštriti uslove za nove kreatore sadržaja koji žele da zarađuju od reklama i pretplata.

Obustava saobraćaja na dijelu Bulevara Vojislavljevića od 12. do 23. avgusta, omogućen pristup poslovnim subjektima

Utorak, 11.08.2026 | 15:25

Zbog izvođenja radova na izgradnji Bulevara Vojislavljevića, od 12. do 23. avgusta biće na snazi totalna obustava saobraćaja na dijelu trase od Ulice Đura Jakšića do Ulice Princeze Ksenije u Podgorici, najavili su iz Uprave za saobraćaj.

Odabran glavni projektant bulevara kroz Tivat, vrijednost ugovora 137.000 eura

Utorak, 11.08.2026 | 15:06

Opština Tivat odabrala je projektantski biro koji će izraditi glavni projekat izgradnje bulevara kroz Tivta, odnosno glavni projekat rekonstrukcije magistralnog puta M-11, Lepetani – Tivat.

Anastasija Gudelj pokazala kako izgleda 27 dana nakon porođaja i sve iznenadila (FOTO)

Utorak, 11.08.2026 | 14:42

Nasljednica Cece Ražnatović je pre manje od mesec dana na svet donela sina Ilijana, a već je pokazala zavidnu figuru.

Osumnjičenom za ubistvo Tupaka Šakura prijeti doživotna robija

Utorak, 11.08.2026 | 14:24

U Las Vegasu je zvanično počelo suđenje bivšem vođi ulične bande koji je optužen za planiranje ubistva hip-hop legende Tupaka Šakura prije tačno tri decenije. Trenutno je u toku izbor porote, a proces privlači ogromnu pažnju svjetske javnosti.

Sudar tri automobila na Očinićima

Utorak, 11.08.2026 | 14:12

Tri osobe su povrijeđene u sudaru koji se danas oko 12.30 časova dogodio na magistralnom putu Cetinje – Budva kod benzinske pumpe na Očinićima.

Lebron Džejms priprema dokumentarac: Biće spektakularan

Utorak, 11.08.2026 | 14:10

Lebron Džejms potvrdio je da je u pripremi dokumentarni film o njegovom životu i karijeri, u kojem bi trebalo da budu prikazani i brojni do sada neobjavljeni snimci iza kulisa.

Ove namirnice hlade i vraćaju energiju tokom vrućih dana

Utorak, 11.08.2026 | 14:03

Ljetne vrućine često sa sobom donose umor, žeđ i osjećaj težine. Kada temperature porastu, osim dovoljne količine tečnosti, važno je obratiti pažnju i na ono što jedemo.