Nedjelja, 26.01.2025 | 14:16
IZVOR: index.hr

Ova VRSTA KAFE je NAJGORA za vaše srce

Kardiolozi smatraju da je način pripreme kafe ključan kada je riječ o zdravlju srca.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Za mnoge ljubitelje kafe, početak dana bez šoljice ovog omiljenog napitka jednostavno nije moguć. Kafa je postala neizostavni dio jutarnje rutine, nešto što nam pomaže da se probudimo i osvježimo. Iako se konzumacija kafe u većini slučajeva smatra bezbednom i može biti korisna za zdravlje, kardiolozi upozoravaju na određene načine pripreme koji mogu biti štetni za srce.

Kafa i zdravlje srca: Umjerena konzumacija može biti korisna

Istraživanja o uticaju kafe na zdravlje srca daju različite rezultate.

Dr Edo Paz, kardiolog, objašnjava da crna kafa bez dodatka šećera može imati pozitivan efekat na zdravlje.

„Kafa može povremeno podići krvni pritisak i povećati ukočenost arterija, što može biti negativno za srce. Međutim, jedna studija je pokazala da umjerena konzumacija kafe može smanjiti rizik od visokog krvnog pritiska i drugih faktora rizika za zdravlje srca“, napominje dr Paz.

Koje vrste kafe su najgore za srce?

Kardiolozi smatraju da je način pripreme kafe ključan kada je riječ o zdravlju srca. Iako umjereno konzumiranje crne kafe može imati koristi, važno je obratiti pažnju na vrstu kafe i sastojke koje dodajete.

Dr Sem Setareh, kardiolog, preporučuje konzumiranje jedne do dvije šoljice crne kafe dnevno.

„Istraživanja pokazuju da crna kafa u umjerenim količinama može poboljšati zdravlje kardiovaskularnog sistema, smanjujući rizik od srčane insuficijencije i unapređujući funkciju krvnih sudova zahvaljujući antioksidativnim svojstvima. Međutim, prekomjerni unos kofeina može povećati broj otkucaja srca i krvni pritisak, naročito kod osjetljivih osoba“, ističe on.

Iako naučna istraživanja pokazuju da umjereno pijenje crne kafe može biti korisno, oba kardiologa naglašavaju da način pripreme kafe može biti presudan za zdravlje. Kafa sa puno šećera i dodataka poput karamel kafe ili slatkog kapućina može biti štetna za srce.

Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Kafa sa puno šećera: Štetne posledice po zdravlje

„Zaslađena pića, posebno ona bogata šećerom, mogu ozbiljno ugroziti zdravlje srca“, kaže dr Setareh.

Ova pića često sadrže stotine kalorija, visok nivo šećera i nezdravih masti, što može poništiti sve koristi koje kafa može imati na zdravlje srca.

Dr Paz dodaje: „Izbjegavajte kafu sa visokim sadržajem šećera i sirupa, jer ona može negativno uticati na vaše zdravlje.“

Šećer i kofein: Kombinacija koja može biti štetna

Kombinacija šećera i kofeina može povećati rizik od srčanih oboljenja. Prekomjerni unos šećera može oštetiti krvne sudove i povećati rizik od dijabetesa i visokog krvnog pritiska. Kofein, s druge strane, može podići krvni pritisak i broj otkucaja srca. Zajedno, ovi faktori mogu doprinijeti upali, nakupljanju plaka u arterijama i povećanom riziku od srčanih bolesti.

Kako učiniti kafu zdravijom za srce?

Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Ako volite zaslađenu kafu, dr Paz savjetuje da je pripremate kod kuće, umesto da kupujete gotove proizvode. Na taj način možete kontrolisati količinu šećera i drugih sastojaka. Umjesto šećera, možete koristiti cimet, koji je koristan za zdravlje srca.

„Za zdravlje srca, odlučite se za jednostavniju pripremu kafe, poput crne kafe ili espresa. Ako želite da je učinite kremastijom, dodajte nezaslađeno biljno mlijeko“, savjetuje dr Setareh.

Dr Paz dodaje da je umjerenost ključ. Čak i ako volite crnu kafu, prekomjerno pijenje tokom dana može imati negativne posljedice po zdravlje.

„Jedna šoljica kafe ujutro je sasvim dovoljna. Kasnije u toku dana, bolje je piti vodu ili napitke sa niskim sadržajem šećera i bez kofeina“, zaključuje dr Paz, a prenosi index.hr.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

Od danas jeftinije sve vrste goriva

Utorak, 11.08.2026 | 08:06

Benzin je od ponoći jeftiniji šest centi, a dizel tri centa, saopšteno je iz Ministarstva energetike i rudarstva.

Morska voda odličnog kvaliteta na gotovo 80 odsto kupališta

Utorak, 11.08.2026 | 08:46

Morska voda na crnogorskom primorju uglavnom je odličnog kvaliteta, pokazali su najnoviji rezultati ispitivanja Instituta za biologiju mora. Od 114 lokacija, na čak 78,1 odsto voda je ocijenjena kao odlična, dok je na 10,5 odsto lokacija bila zadovoljavajućeg kvaliteta.

Šta predviđa novi Zakon o zaštiti podataka: Kazne do dva miliona eura, građanima veća prava

Utorak, 11.08.2026 | 08:12

Vlada Crne Gore utvrdila je Predlog zakona o zaštiti podataka o ličnosti, kojim se predviđa novi pravni okvir za obradu ličnih podataka, jačanje prava građana i odgovornosti institucija i kompanija koje raspolažu takvim podacima.

Nepropisno parkiranje može koštati 100 eura, građani upozoravaju na manjak mjesta

Utorak, 11.08.2026 | 08:26

Podgorička Komunalna policija od juče sankcioniše nepropisno parkiranje i zaustavljanje, a kazna za taj prekršaj iznosi 100 eura. Prema riječima komunalnog policajca Petra Jovetića, u fokusu će biti uži centar grada, brojni bulevari i City kvart.

Domaće kupinovo vino: Jednostavan recept za aromatično piće od zrelih kupina

Utorak, 11.08.2026 | 09:28

Kupinovo vino je tradicionalno voćno vino intenzivne boje i prepoznatljive arome, a može se napraviti i kod kuće od svega nekoliko sastojaka. Najvažnije je koristiti potpuno zrele i zdrave kupine, kao i dobro oprane i sterilisane posude kako bi fermentacija protekla pravilno.

S&P potvrdio kreditni rejting „A+“ i unaprijedio samostalni kreditni profil sa „a“ na „a+“

Utorak, 11.08.2026 | 16:04

Potvrđeni kreditni rejting „A+“ uz stabilne srednjoročne izglede odražava očekivanje agencije S&P da će Grupa Triglav nastaviti da ostvaruje snažne poslovne rezultate i zadržati snažnu finansijsku poziciju.

Jutjub pooštrava uslove za zaradu: Kreatorima će trebati duplo više pregleda

Utorak, 11.08.2026 | 15:29

Guglova platforma Jutjub objavila je da će od 1. februara pooštriti uslove za nove kreatore sadržaja koji žele da zarađuju od reklama i pretplata.

Obustava saobraćaja na dijelu Bulevara Vojislavljevića od 12. do 23. avgusta, omogućen pristup poslovnim subjektima

Utorak, 11.08.2026 | 15:25

Zbog izvođenja radova na izgradnji Bulevara Vojislavljevića, od 12. do 23. avgusta biće na snazi totalna obustava saobraćaja na dijelu trase od Ulice Đura Jakšića do Ulice Princeze Ksenije u Podgorici, najavili su iz Uprave za saobraćaj.

Odabran glavni projektant bulevara kroz Tivat, vrijednost ugovora 137.000 eura

Utorak, 11.08.2026 | 15:06

Opština Tivat odabrala je projektantski biro koji će izraditi glavni projekat izgradnje bulevara kroz Tivta, odnosno glavni projekat rekonstrukcije magistralnog puta M-11, Lepetani – Tivat.

Anastasija Gudelj pokazala kako izgleda 27 dana nakon porođaja i sve iznenadila (FOTO)

Utorak, 11.08.2026 | 14:42

Nasljednica Cece Ražnatović je pre manje od mesec dana na svet donela sina Ilijana, a već je pokazala zavidnu figuru.

Osumnjičenom za ubistvo Tupaka Šakura prijeti doživotna robija

Utorak, 11.08.2026 | 14:24

U Las Vegasu je zvanično počelo suđenje bivšem vođi ulične bande koji je optužen za planiranje ubistva hip-hop legende Tupaka Šakura prije tačno tri decenije. Trenutno je u toku izbor porote, a proces privlači ogromnu pažnju svjetske javnosti.

Sudar tri automobila na Očinićima

Utorak, 11.08.2026 | 14:12

Tri osobe su povrijeđene u sudaru koji se danas oko 12.30 časova dogodio na magistralnom putu Cetinje – Budva kod benzinske pumpe na Očinićima.

Lebron Džejms priprema dokumentarac: Biće spektakularan

Utorak, 11.08.2026 | 14:10

Lebron Džejms potvrdio je da je u pripremi dokumentarni film o njegovom životu i karijeri, u kojem bi trebalo da budu prikazani i brojni do sada neobjavljeni snimci iza kulisa.

Ove namirnice hlade i vraćaju energiju tokom vrućih dana

Utorak, 11.08.2026 | 14:03

Ljetne vrućine često sa sobom donose umor, žeđ i osjećaj težine. Kada temperature porastu, osim dovoljne količine tečnosti, važno je obratiti pažnju i na ono što jedemo.

Podgorica: U akciji “Brzina” za sedam dana uhapšeno 56 osoba

Utorak, 11.08.2026 | 13:52

Saobraćajna policija odjeljenja bezbjednosti Podgorica je u prethodnih sedam dana, u okviru nacionalne akcije „Brzina“ kontrolisala 307 vozača i uhapsila 56 osoba, objavila je na mreži X Uprava policije.