Srijeda, 05.02.2025 | 13:14
IZVOR: N1/ index.hr

Istraživači objasnili koja HRANA zaista jača IMUNITET

Mnogi popularni kućni ljekovi i namirnice koje se smatraju zdravim možda nisu tako efikasni kao što se vjeruje.




Foto: Ilustracija/ Pixabsy.com

Prema istraživanju koje je sproveo Wren Kitchens, veliki broj ljudi vjeruje u mitove o ishrani, što je podstaklo ljekare Deboru Li i Šamu Sing, da ih razjasne.

Na primjer, 42 odsto ispitanika vjeruje da je bijeli luk moćan pojačivač imuniteta, ali dr Li ističe da naučni dokazi, posebno iz studija na ljudima, ne podržavaju ovu tvrdnju.

„Iako bijeli luk može da stimuliše određene imune ćelije kao što su makrofagi i limfociti, većina dokaza dolazi iz studija na životinjama“, objašnjava ona Daily Express.

Isto važi i za crnu čokoladu i čili papričice.

„Crna čokolada sadrži polifenole sa antioksidativnim svojstvima, ali njen efekat na imunitet je minimalan“, kaže dr Sing. Dodaje da čili papričice, iako sadrže kapsaicin sa antiinflamatornim svojstvima, „nemaju direktnu vezu sa jačanjem imuniteta“.

Takođe, dok se supa često konzumira tokom bolesti, 18 odsto ispitanika vjeruje da ima supermoći u jačanju imuniteta, ali ljekari primjećuju da je njena glavna korist zapravo hidratacija.

Dakle, prema mišljenju stručnjaka, namirnice koje zaista jačaju imunitet su:

Borovnice – bogate antioksidansima i polifenolima sa antivirusnim i antibakterijskim svojstvima

Lisnato povrće – stimuliše proizvodnju intraepitelnih limfocita (IEL), ključ za imunitet crIJeva

Kurkuma – sadrži kurkumin, snažno antiinflamatorno i antioksidativno jedinjenje.

Citrusi – povećavaju nivoe vitamina C, neophodnog za imune ćelije

Đumbir – pomaže u borbi protiv respiratornih infekcija i simptoma prehlade.

Dakle, iako su neke namirnice popularizovane kao superhrana bez dovoljno naučnih dokaza, određene namirnice zaista imaju snažan efekat na imuni sistem, prenosi Index.hr.

„Uključujući ove sastojke u svoju ishranu, možete podržati svoje tijelo i ojačati njegove prirodne odbrambene mehanizme“, zaključuje dr Sing.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Sedam navika koje bi mogle povećati rizik od demencije

Petak, 12.06.2026 | 19:22

Demencija nije jedna bolest. To je naziv za skup simptoma koji utječu na pamćenje, razmišljanje i svakodnevni život, a najčešći tip je Alzheimerova bolest.

Visoke temperature u velikoj mjeri opterećuju srce - simptomi koje ne treba ignorisati

Srijeda, 10.06.2026 | 20:57

Sunčano i toplo vrijeme za mnoge znači duži boravak na otvorenom i ljetnje aktivnosti, ali za srce takvi uslovi predstavljaju dodatni napor.  

Nisu sve vrste voća jednako dobre za vaše zdravlje: Ovih pet treba jesti svakodnevno

Srijeda, 10.06.2026 | 20:45

Naučnici tvrde da sve namirnice nemaju istu vrijednost, zbog čega mnogi ljudi kroz prehranu ne unose dovoljno važnih nutrijenata, poznatih kao flavanoli.

Nedostatak sna može povećati rizik od ovih bolesti i negativno uticati na organizam

Utorak, 09.06.2026 | 18:45

Kvalitetan san smatra se jednim od ključnih faktora za zdravlje i vitalnost organizma. Iako ga mnogi zanemaruju zbog užurbanog načina života, redovan i kvalitetan odmor tokom noći neophodan je za pravilno funkcionisanje cijelog organizma.

Banane svi jednu na sličan način, ali mala promjena može da promijeni uticaj na crijeva

Utorak, 09.06.2026 | 11:56

Bananu dodajemo u smutije, jedemo za doručak ili posežemo za njom kada nam je potreban brz izvor energije tokom dana. Ipak, nutricionisti sve češće skreću pažnju na jednostavan trik koji ovu voćku može da učini još korisnijom za organizam.

Tramp: Danas smo okončali rat s Iranom, vojnici idu kući

Petak, 12.06.2026 | 08:22

Američki predsjednik Donald Tramp izjavio je da su Sjedinjene Američke Države "danas okončale rat s Iranom" te da je postignut istorijski dogovor prema kojem Teheran zvanično pristaje da nikada neće posjedovati nuklearno oružje.

(VIDEO) Šakira zapalila Asteku, Mundijal 2026 spektakularno otvoren

Četvrtak, 11.06.2026 | 20:59

Svjetsko prvenstvo 2026. godine zvanično je počelo spektakularnom ceremonijom otvaranja na prepunoj Asteki u Meksiko Sitiju, neposredno pred prvi meč šampionata između domaćina Meksika i Južne Afrike.

Murinjo i zvanično na klupi Real Madrida

Četvrtak, 11.06.2026 | 21:12

Žoze Murinjo je ponovo trener Real Madrida.

Anita Orban: Crna Gora bi mogla da završi pregovore sa EU ove godine

Četvrtak, 11.06.2026 | 20:25

Mađarska spoljna politika je u proteklim nedjeljama ponovo postala vidljivija i aktivnija u Evropi, a cilj vlade je da Mađarska djeluje kao predvidljiviji i kooperativniji partner pred svojim saveznicima, rekla je danas ministarka spoljnih poslova Anita Orban na sjednici parlamentarnog Odbora za spoljne poslove, prenosi portal 444.hu.

Božović, Gorčević, Vujović i Radulović danas odgovaraju na pitanja poslanika

Petak, 12.06.2026 | 09:01

Na današnjoj sjednici Skupštine na pitanja poslanika odgovaraće ministar pravde Bojan Božović, ministarka evropskih poslova Maida Gorčević, ministarka kulture i medija Tamara Vujović i ministar pomorstva Filip Radulović.

MPNI: Gradnja osnovne škole na Zabjelu za 1.240 učenika

Petak, 12.06.2026 | 18:46

U okviru projekta Ministarstva evropskih poslova, koji Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija sprovodi sa Evropskom investicionom bankom, raspisan je tender za odabir projektanta za izradu idejnog rješenja i glavnog projekta za izgradnju osnovne škole na Zabjelu u Podgorici.     

Žoze Murinjo se vraća na klupu Real Madrida

Petak, 12.06.2026 | 19:45

Real Madrid je angažovao Žozea Murinja kao novog trenera na period od tri godine, do 30. juna 2029. godine, saopštio je klub u četvrtak, čime se portugalski stručnjak senzacionalno vraća u špansku prijestonicu.  

Dehidracija kod djece: Znakovi koje roditelji ne bi smjeli ignorisati

Petak, 12.06.2026 | 19:33

Dehidracija kod djece jedan je od češćih zdravstvenih problema koji se često prekasno primijeti. Budući da dječiji organizam brže gubi tekućinu, važno je da roditelji prepoznaju simptome na vrijeme i spriječe komplikacije.

Sedam navika koje bi mogle povećati rizik od demencije

Petak, 12.06.2026 | 19:22

Demencija nije jedna bolest. To je naziv za skup simptoma koji utječu na pamćenje, razmišljanje i svakodnevni život, a najčešći tip je Alzheimerova bolest.

Facebook i Instagram ponovo u funkciji

Petak, 12.06.2026 | 19:09

Društvene mreže Facebook i Instagram ponovo su u funkciji.      

Opština Bijelo Polje: Podrška razvoju tržišne proizvodnje mlijeka

Petak, 12.06.2026 | 18:57

Sekretarijat za poljoprivredu opštine Bijelo Polje poziva sve zainteresovane poljoprivredne proizvođače da iskoriste mogućnost apliciranja za mjeru podrške razvoju tržišne proizvodnje mlijeka.   

Veselinu Miliću produžen pritvor za još 30 dana

Petak, 12.06.2026 | 18:32

Sudija za prethodni postupak Višeg suda u Beogradu produžio je pritvor Veselinu Miliću, bivšem načelniku Policijske uprave za grad Beograd, do 30 dana.  

Nenezić: Izmjene i dopuna zakona o slobodnim zonama za spas barskih luka i privrede

Petak, 12.06.2026 | 18:21

Danas sam kao što sam već najavio, sa kolegama, Borisom Mugošom i Nikolom Zirojevićem, predao u skupštinsku proceduru predlog Zakona o izmjenama i dopuni zakona o slobodnim zonama, sa jasnom namjerom, da se ispravi zakonsko rješenje koje je aktuelna većina usvojila bez rasprave i mogućnosti amandmanskog djelovanja početkom februara mjeseca, saopštio je poslanik Evropskog saveza Branislav Nenezić.  

Zaštita djece da bude dio nove strategije sajber bezbjednosti

Petak, 12.06.2026 | 18:10

Zaštita djece u digitalnom prostoru treba da bude jasno prepoznata u novoj strategiji sajber bezbjednosti Crne Gore, poručeno je na sastanku ministra javne uprave Maraša Dukaja i šefa predstavništva UNICEF-a u Podgorici Mikelea Servadeija.  

Đukanović otvorio EPCG NET: Energetika razvojna šansa

Petak, 12.06.2026 | 17:46

 Elektroprivreda Crne Gore (EPCG) nije u fazi čekanja, već se nalazi u ozbiljnom investicionom ciklusu vrijednom oko 4,1 milijardu eura, kojim planira da značajno poveća proizvodne kapacitete i ubrza energetsku tranziciju države. To je poručio predsjednik Odbora direktora EPCG Milutin Đukanović na otvaranju simpozijuma EPCG NET 2026, koji organizuje ta kompanija u Budvi.