Petak, 21.03.2025 | 08:20
IZVOR: Ona.rs/Yourtango

Pet MITOVA o zdravlju - Najčešće vjerovanja koja NISU tačna

Možda vam ih je mama ponovljala iznova i iznova ili ste ih pokupili od prijateljice na kafi. Možda vam ih je čak i dobronamjerni ljekar "ubacio u glavu". Kako god da ste ih čuli, mitovi o zdravlju vam ne pomažu.




Foto: Ilustracija/ Pexels

Saznajte zašto je vrijeme da im date predah.

1. Osam čaša vode dnevno

Obilno punjenje sa H20 pomaže u sprečavanju prehlade, čini da se osjećate siti i održava vašu energiju na visokom nivou. Ali mit o osam čaša dnevno? To je varljivo.

Dobijanje dovoljno vode nije samo ispijanje čaša, već uključuje svu vodu u hrani i pićima. Takođe, nemoguće je reći koliko vode će nekoga održati zdravim. Odbacite pravilo „jedna veličina za sve“ i iskoristite svoju žeđ kao vodič za to kada da konzumirate hranu bogatu vodom kao što su voće i salata.

Takođe, količina potrebne vode zavisi od vaše težine, pola i godina, pa prema tome računajte.

2. Izlazak napolje sa mokrom kosom

Ako napustite kuću sa vlažnom kosom po hladnom danu, možda ćete se naježiti - ali nećete se razboleti, kao što su starije generacije mama nekada mislile.

Jedini način da se prehladite ili dobijete grip je da dođete u kontakt sa virusima koji ih izazivaju.

Istraživanja pokazuju da virusi prehlade i gripa napreduju po hladnom vremenu. Suv zimski vazduh može da dehidrira sluzokožu nosa, što pomaže virusima da uđu u sistem. Međutim, ako ne završite sa feniranjem prije nego što izađete napolje, nije veća vjerovatnoća da ćete ih dobiti.

3. Odlazak u toalet jednom dnevno

Koliko često kakite svodi se na vaše navike u ishrani - koliko tečnosti, vlakana i ukupne hrane unosite.

Većina ljudi ide jednom dnevno, ali neki ljudi koji su savršeno zdravi idu češće ili ređe.

Zabrinite se za svoje navike samo ako odjednom počnete mnogo više ili manje da idete u toalet ako vam je pražnjenje crijeva praćeno bolom ili krvlju, ili je konzistencija mnogo labavija ili mnogo tvrđa nego inače.

4. Ugljeni hidrati su loši

Hljeb, krompir i drugi proizvodi od žitarica imaju nezasluženu reputaciju za povećanje tjelesne težine, dok proteini i dobre masti ovih dana uživaju u oreolu zdravlja.

Ali ponavljajte za nama - ugljeni hidrati nisu neprijatelj. Ugljeni hidrati vas ne debljaju – ako ih jedete previše.

Trik je da odaberete prave vrste hrane, kao što su integralne žitarice ili složeni ugljeni hidrati koji se nalaze u cijelim biljkama, umesto gaziranih pića, kolačića i druge hrane napravljene od rafinisanih žitarica i dodatog šećera.

5. Dezinfikatori

Proizvod za dezinfekciju na vašem stolu, onaj koji stalno prskate po rukama, neće vas zaštititi od zaraznih buba ništa bolje od dobrog starog sapuna.

Studija iz 2015. objavljena u časopisu "Journal of Antimicrobial Chemotherapy" ukazala je na obične i antibakterijske sapune protiv 20 sojeva bakterija. Rezultat - istražitelji nisu prijavili značajnu razliku između njih. Ovo nije prva studija koja sugeriše da bi antibakterijski proizvod mogao biti bespotreban, ali je jedna od najtemeljnijih do sada.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

S&P potvrdio kreditni rejting „A+“ i unaprijedio samostalni kreditni profil sa „a“ na „a+“

Utorak, 11.08.2026 | 16:04

Potvrđeni kreditni rejting „A+“ uz stabilne srednjoročne izglede odražava očekivanje agencije S&P da će Grupa Triglav nastaviti da ostvaruje snažne poslovne rezultate i zadržati snažnu finansijsku poziciju.

Jutjub pooštrava uslove za zaradu: Kreatorima će trebati duplo više pregleda

Utorak, 11.08.2026 | 15:29

Guglova platforma Jutjub objavila je da će od 1. februara pooštriti uslove za nove kreatore sadržaja koji žele da zarađuju od reklama i pretplata.

Obustava saobraćaja na dijelu Bulevara Vojislavljevića od 12. do 23. avgusta, omogućen pristup poslovnim subjektima

Utorak, 11.08.2026 | 15:25

Zbog izvođenja radova na izgradnji Bulevara Vojislavljevića, od 12. do 23. avgusta biće na snazi totalna obustava saobraćaja na dijelu trase od Ulice Đura Jakšića do Ulice Princeze Ksenije u Podgorici, najavili su iz Uprave za saobraćaj.

Odabran glavni projektant bulevara kroz Tivat, vrijednost ugovora 137.000 eura

Utorak, 11.08.2026 | 15:06

Opština Tivat odabrala je projektantski biro koji će izraditi glavni projekat izgradnje bulevara kroz Tivta, odnosno glavni projekat rekonstrukcije magistralnog puta M-11, Lepetani – Tivat.

Anastasija Gudelj pokazala kako izgleda 27 dana nakon porođaja i sve iznenadila (FOTO)

Utorak, 11.08.2026 | 14:42

Nasljednica Cece Ražnatović je pre manje od mesec dana na svet donela sina Ilijana, a već je pokazala zavidnu figuru.

Osumnjičenom za ubistvo Tupaka Šakura prijeti doživotna robija

Utorak, 11.08.2026 | 14:24

U Las Vegasu je zvanično počelo suđenje bivšem vođi ulične bande koji je optužen za planiranje ubistva hip-hop legende Tupaka Šakura prije tačno tri decenije. Trenutno je u toku izbor porote, a proces privlači ogromnu pažnju svjetske javnosti.

Sudar tri automobila na Očinićima

Utorak, 11.08.2026 | 14:12

Tri osobe su povrijeđene u sudaru koji se danas oko 12.30 časova dogodio na magistralnom putu Cetinje – Budva kod benzinske pumpe na Očinićima.

Lebron Džejms priprema dokumentarac: Biće spektakularan

Utorak, 11.08.2026 | 14:10

Lebron Džejms potvrdio je da je u pripremi dokumentarni film o njegovom životu i karijeri, u kojem bi trebalo da budu prikazani i brojni do sada neobjavljeni snimci iza kulisa.

Ove namirnice hlade i vraćaju energiju tokom vrućih dana

Utorak, 11.08.2026 | 14:03

Ljetne vrućine često sa sobom donose umor, žeđ i osjećaj težine. Kada temperature porastu, osim dovoljne količine tečnosti, važno je obratiti pažnju i na ono što jedemo.

Podgorica: U akciji “Brzina” za sedam dana uhapšeno 56 osoba

Utorak, 11.08.2026 | 13:52

Saobraćajna policija odjeljenja bezbjednosti Podgorica je u prethodnih sedam dana, u okviru nacionalne akcije „Brzina“ kontrolisala 307 vozača i uhapsila 56 osoba, objavila je na mreži X Uprava policije.