Subota, 26.04.2025 | 18:54
IZVOR: magazin.novosti.rs/Yumama

Da li ste čuli za 'Mozartov efekat? - Saznajte Kako KLASIČNA MUZIKA utiče na bebe

Da li klasična muzika čini bebe pametnijima?




Foto: Ilustracija/ Pixabay

Postoje dokazane prednosti za djecu koja slušaju i pušta im se muzika, uključujući poboljšanja u matematici, čitanju i motoričkim vještinama. Studije su pokazale da klasična muzika smanjuje broj otkucaja srca i disanja novorođenčeta i smiruje njihov stres, a da slušanje valcera ili koncerta može pomoći u razvoju mozga, posebno kod prevremeno rođenih beba. Ali može li puštanje klasične muzike za bebe da ih učini pametnijima? To je prilično upitno.

Ideja da slušanje klasične muzike čini pametnijim bebe naziva se „Mocartov efekat“. Dolazi iz studije psihologa Frensisa Raušera iz 1993. godine, koji je otkrio da su studenti privremeno postizali bolje rezultate na testovima prostornog rezonovanja nakon što su slušali Mocartovu sonatu.

Mediji su požurili sa pričom, ali su pogrešno protumačili studiju da znači da klasična muzika čini djecu inteligentnijom u cjelini, iako to nije ono što je otkriveno. Učenici su samo poboljšali prostorni efekat, a efekti su trajali kratko.

Ipak, muzika nije bez svojih zasluga. Može imati pozitivan uticaj na razvoj uma.

Prednosti muzike za bebe i djecu

Iako nema dokaza da klasična muzika čini bebe pametnijima, slušanje i puštanje muzike ima nekoliko dokazanih prednosti za mentalni razvoj djece, uključujući:

Stimulisanje mozga i formiranje novih veza između neurona

Podršku razvoju govora i jezika

Promovisanje matematičkih i čitalačkih vještina

Poboljšanje motoričkih sposobnosti
 
Koja je najbolja muzika za bebe?

Muzika ne mora da bude Mocartova, pa čak ni klasična, da bi obogaćivala. Slušanje muzike bilo koje vrste, bilo pop, folk, džez ili hip-hop, dobra je za djecu.

Biti aktivan učesnik u stvaranju muzike je još bolje. Sa svojom bebom i malim djetetom pjevajte dječije pesmice i pjesme sa pokretima. Uparivanje pjesama sa pokretima pomaže u razvoju jezika.

Ohrabrite mališana da udara u bubanj ili po dirkama klavira uz bilo koju melodiju u kojoj uživate. Kada vaše dijete bude dovoljno staro, upišite ga na časove muzike. Postoje dokazi da proučavanje i puštanje muzike više obogaćuje nego samo slušanje.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

S&P potvrdio kreditni rejting „A+“ i unaprijedio samostalni kreditni profil sa „a“ na „a+“

Utorak, 11.08.2026 | 16:04

Potvrđeni kreditni rejting „A+“ uz stabilne srednjoročne izglede odražava očekivanje agencije S&P da će Grupa Triglav nastaviti da ostvaruje snažne poslovne rezultate i zadržati snažnu finansijsku poziciju.

Jutjub pooštrava uslove za zaradu: Kreatorima će trebati duplo više pregleda

Utorak, 11.08.2026 | 15:29

Guglova platforma Jutjub objavila je da će od 1. februara pooštriti uslove za nove kreatore sadržaja koji žele da zarađuju od reklama i pretplata.

Obustava saobraćaja na dijelu Bulevara Vojislavljevića od 12. do 23. avgusta, omogućen pristup poslovnim subjektima

Utorak, 11.08.2026 | 15:25

Zbog izvođenja radova na izgradnji Bulevara Vojislavljevića, od 12. do 23. avgusta biće na snazi totalna obustava saobraćaja na dijelu trase od Ulice Đura Jakšića do Ulice Princeze Ksenije u Podgorici, najavili su iz Uprave za saobraćaj.

Odabran glavni projektant bulevara kroz Tivat, vrijednost ugovora 137.000 eura

Utorak, 11.08.2026 | 15:06

Opština Tivat odabrala je projektantski biro koji će izraditi glavni projekat izgradnje bulevara kroz Tivta, odnosno glavni projekat rekonstrukcije magistralnog puta M-11, Lepetani – Tivat.

Anastasija Gudelj pokazala kako izgleda 27 dana nakon porođaja i sve iznenadila (FOTO)

Utorak, 11.08.2026 | 14:42

Nasljednica Cece Ražnatović je pre manje od mesec dana na svet donela sina Ilijana, a već je pokazala zavidnu figuru.

Osumnjičenom za ubistvo Tupaka Šakura prijeti doživotna robija

Utorak, 11.08.2026 | 14:24

U Las Vegasu je zvanično počelo suđenje bivšem vođi ulične bande koji je optužen za planiranje ubistva hip-hop legende Tupaka Šakura prije tačno tri decenije. Trenutno je u toku izbor porote, a proces privlači ogromnu pažnju svjetske javnosti.

Sudar tri automobila na Očinićima

Utorak, 11.08.2026 | 14:12

Tri osobe su povrijeđene u sudaru koji se danas oko 12.30 časova dogodio na magistralnom putu Cetinje – Budva kod benzinske pumpe na Očinićima.

Lebron Džejms priprema dokumentarac: Biće spektakularan

Utorak, 11.08.2026 | 14:10

Lebron Džejms potvrdio je da je u pripremi dokumentarni film o njegovom životu i karijeri, u kojem bi trebalo da budu prikazani i brojni do sada neobjavljeni snimci iza kulisa.

Ove namirnice hlade i vraćaju energiju tokom vrućih dana

Utorak, 11.08.2026 | 14:03

Ljetne vrućine često sa sobom donose umor, žeđ i osjećaj težine. Kada temperature porastu, osim dovoljne količine tečnosti, važno je obratiti pažnju i na ono što jedemo.

Podgorica: U akciji “Brzina” za sedam dana uhapšeno 56 osoba

Utorak, 11.08.2026 | 13:52

Saobraćajna policija odjeljenja bezbjednosti Podgorica je u prethodnih sedam dana, u okviru nacionalne akcije „Brzina“ kontrolisala 307 vozača i uhapsila 56 osoba, objavila je na mreži X Uprava policije.