Srijeda, 28.08.2024 | 19:11
IZVOR: n1.hrvatska.hr

Svaki dan PIJETE KOKTELE? Evo što to čini vašem tijelu

Čak ni ako u svoj koktel stavite krastavac ili bilo koje drugo povrće ili voće, sasvim je jasno da ne pripadaju u kategoriju zdrave hrane.




Foto: Ilustracija/Pixabay.com 

Kao i sa svime, kokteli su za umjerenu konzumaciju. Stručnjaci međutim upozoravaju da je čak i povremena konzumacija - rizik za zdravlje.

Mogli biste izložiti svoje srce opasnosti

Studija iz 2021. u časopisu European Heart Journal, koja je uključivala 107 485 ljudi u razdoblju od 14 godina, otkrila je da je konzumacija samo 12 grama alkohola dnevno, koliko je u jednom prosječnom piću, povezano s 16% povećanim rizikom od razvoja fibrilacije atrija, odnosnog nepravilnog rada srca koji povećava izglede za moždani udar i zatajenje srca, prenosi Eating Well.

“Iako su rizici od oštećenja nakon jednog pića niski za većinu ljudi, rizici nisu jednaki nuli za sve”, kaže George F. Koob, Ph.D., direktor Nacionalnog instituta za zloupotrebu alkohola i alkoholizam.

Možda ćete imati loš san

Više od 1 od 3 Amerikanca ne spava dovoljno, što se definiše kao najmanje sedam sati noću. Noćni koktel može izazvati pospanost, ali na kraju neće pripomoći kvalitetu vašeg sna. Zašto?

“Opšte, alkohol skraćuje vrijeme koje je ljudima potrebno da zaspu, ali remeti arhitekturu sna i potiče rano buđenje“, kaže Koob. “Osobi koja pije može se činiti da alkohol pomaže pri spavanju, a zapravo smanjuje kvalitet sna“, kaže on.

Koob ukazuje na studiju iz 2018. u JMIR Mental Health, koja je pokazala da jedna ili dvije porcije alkohola prije spavanja remete vaš nervni sistem i smanjuju sposobnost vašeg tijela da se opusti.

Mogli biste se udebljati

Mnogo je varijabli uključenih u debljanje, ali ako ciljate smršati i želite večernji koktel, ta bi navika mogla unijeti višak kalorija u vašu  ishranu zavisno o tome šta još jedete i pijete taj dan.

Jedna studija u Nutrients 2021. na odraslim osobama u Španiji otkrila je da je jedan od uzroka debljanja tokom karantina COVID-19 bio unos alkohola; autori su istakli da bi razlog tome mogao biti taj što je sam alkohol kaloričan.

Alkohol sadrži 7 kalorija po gramu i može se pretvoriti u mast ako ga tijelo ne koristi. Mnogi kokteli takođe sadrže mnogo šećera, poput smrznutih pića (daiquiris, margarite), pića na bazi tonika, mojita, viskija i espresso martinija. Dodani šećer takođe povećava broj kalorija u koktelima.

Možda imate veći rizik od određenih vrsta raka

Kad je riječ o riziku od raka, vijesti o alkoholu bilo koje vrste nisu dobre. “Ne postoji savršeno sigurna razina konzumacije alkohola, što se posebno odnosi na rizik od raka”, kaže Koob. Prema članku iz 2020. u časopisu JAMA, 87 000 slučajeva raka svake godine povezano je s upotrebom alkohola, uključujući rak jednjaka, rak dojke kod žena, kolorektalni rak i druge.

Čak i jedno ili dva pića dnevno mogu povećati rizik od raka dojke kod žena, ističu autori.

Zato Američki institut za istraživanje raka predlaže suzdržavanje od alkohola radi prevencije raka. U koktelima se može uživati, kao i u svemu, umjereno. Mora ćete staviti na vagu rizike, ali jasno je da je bolje piti manje nego više.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Naučnici otkrili mogući uzrok sindroma hroničnog umora

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 10:17

Australijski naučnici prvi put su pronašli dokaze da bi sindrom hroničnog umora mogao da bude povezan sa poremećajem glimfatičkog sistema - prirodnog mehanizma kojim mozak uklanja otpadne materije.

Pijete ledenu kafu da se rashladite? Evo šta ona zapravo radi vašem organizmu

Srijeda, 05.08.2026 | 12:23

Ledena kafa omiljeno je ljetno osvježenje, ali mnogi se pitaju da li zbog kofeina može izazvati dehidraciju.

Nutricionisti ljeti posebno preporučuju borovnice, evo i zašto

Ponedjeljak, 03.08.2026 | 15:23

Borovnice su među najpopularnijim ljetnim plodovima, a osim osvježavajućeg okusa, poznate su i po bogatom nutritivnom sastavu.

Gladni ste između obroka? Ove grickalice imaju veoma malo kalorija

Nedjelja, 26.07.2026 | 11:04

Ako često imate potrebu da nešto grickate između obroka, ne morate odmah posegnuti za čipsom i slatkišima. Postoje zdrave i ukusne grickalice koje imaju veoma malo kalorija, dugo drže sitost i mogu biti odličan izbor čak i kada pazite na ishranu.

Nova tehnologija - Naučnici napravili kontaktna sočiva koja SAMA popravljaju ogrebotine

Ponedjeljak, 13.07.2026 | 16:00

Nova tehnologija mogla bi da produži vijek trajanja mekih kontaktnih sočiva i smanji rizik po zdravlje očiju. Istraživači sa Univerziteta Dankuk u Južnoj Koreji razvili su specijalni hidrogelni materijal koji može da obnovi površinska oštećenja nakon samo sat vremena izlaganja običnoj ultraljubičastoj (UV) svjetlosti.

Pojačane kontrole na auto-putu i magistralama: MUP objavio raspored za danas i sjutra

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:31

U okviru nacionalne kampanje „Živi, ne žuri“, Ministarstvo unutrašnjih poslova – Uprava policije tokom 10. i 11. avgusta sprovodiće pojačane aktivnosti na putevima širom Crne Gore, sa ciljem podizanja nivoa bezbjednosti saobraćaja.

Policija rasvijetlila paljenje „Audija“ u Gusinju: Osumnjičen 30-godišnjak

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:25

Policija je identifikovala i pronašla A. G. (30) iz Gusinja, osumnjičenog da je podmetnuo požar na putničkom vozilu „Audi“, pri čemu je pričinjena veća materijalna šteta. Protiv njega je, po nalogu tužioca, podnijeta krivična prijava zbog sumnje da je počinio krivično djelo uništenje i oštećenje tuđe stvar.

Opljačkan dom Kim Kardašijan: Provalnik ukrao automobil, pa se vozio po kraju

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:20

Prethodnog vikenda je u Hiden Hilsu provalnik upao u vilu Kim Kardašijan, vrednu 60 miliona dolara i tom prilikom ukrao vrijedne stvari.

Naknadni konkurs za upis učenika u prvi razred srednjih škola od 17. do 20. avgusta

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:13

Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija objavilo je danas Naknadni konkurs za upis učenika u I razred srednjih škola u Crnoj Gori za školsku 2026/2027. godinu.

U Buljarici uhapšen Cetinjanin, pronađeno više od 20 grama kokaina

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 15:09

Barska policija je uhapsila Ž.P. (25) iz Cetinja, kod kojeg je pronađeno više od 20 grama kokaina, saopšteno je iz Uprave policije (UP).

Počelo kažnjavanje nepropisnog parkiranja u Podgorici: Kazna 100 eura, kontrole na 15 lokacija

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 14:55

U Podgorici je od danas počelo izricanje novčanih kazni za nepropisno zaustavljanje i parkiranje vozila, saopšteno je iz Glavnog grada.

Skupština 24. avgusta o izmjeni Ustava i antimafija zakonu

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 14:46

Poslanici crnogorskog parlamenta raspravljaće 24. avgusta o Predlogu amandmana na Ustav Crne Gore, koji se odnose na Sudski i Tužilački savjet i Centralnu banku (CBCG).

Hugelov hit ispred Madonne, Shakire i Taylor Swift

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 14:33

HUGEL ovog ljeta ne osvaja top-liste, on ih predvodi. Aktuelni hit francuskog superstara i hedlajnera Exitovog Sea Dance festivala, Movin' To The Sun, popeo se na prvo mjesto britanske iTunes Top Songs liste, ispred nekih od najvećih imena svjetske muzičke scene, među kojima su Madonna i Kylie Minogue, Shakira i Burna Boy, Ariana Grande i Taylor Swift.

Jojić čestitao rukometašicama osvajanje srebrne medalje

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 14:29

Osvajanje srebre medalje na Svjetskom prvenstvu u Rumuniji, našim rukometnim kadetkinjama čestitao je Zoran Jojić, ministar za sport i mlade u Vladi Crne Gore

Baranin osumnjičen za gradnju bez dozvole i nelegalnog priključenja na vodovodnu mrežu

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 14:03

Barska policija je, po nalogu državnog tužioca u tamošnjem Osnovnom državnom tužilaštvu, podnijela krivičnu prijavu protiv Baranina M.Č. (44) zbog sumnje da je tokom 2023. godine, u naselju Tomba, započeo nelegalnu izgradnju objekta površine oko 160 kvadratnih metara.