Subota, 28.12.2024 | 20:36
IZVOR: zadovoljna.nova.rs

Zaboravite BOTOKS - TRI namirnice za savršeno GLATKU kožu bez BORA

Postoje namirnice koje su dobre za vašu kožu, a mnogi odmah pomisle na lisnato povrće, zdrave masti iz avokada i nemasne proteine. Tu su i "naučno potkrijepljene" namirnice koje vam mogu pružiti glađu kožu. Prema nutricionistkinji Fioni Lawson, ne samo da prava hrana može spriječiti nove bore, već određene namirnice mogu čak pomoći u smanjenju bora koje već imate.




Foto: Ilustracija/Pexels.com

Mango

Foto: Ilustracija/Pixabay.com

Jedna studija pokazala je da su žene u dobi od 50 do 70 godina koje su jele 85 grama manga četiri puta nedeljno smanjile bore za samo četiri mjeseca. Mango je bogat karotenoidima koji štite kožu od izlaganja UV zračenju, ali je i hranljiv izvor vitamina C, koji pojačava sintezu kolagena, čineći kožu glađom i zdravijom.

Međutim, postoji jedno upozorenje – previše manga može zapravo pogoršati kožu, jer slatki mango sadrži šećer. Šećer je sastojak koji doprinosi razgradnji kolagena i može negativno uticati na vašu kožu. Kada se konzumira u umjerenim količinama, pozitivni efekti manga mogu biti veći od sadržaja šećera.

Bademi

Foto: Ilustracija/Pixabay.com

Druga studija pokazala je da su žene u dobi od 55 do 80 godina koje su jele između 60 i 70 grama badema takođe smanjile bore nakon četiri mjeseca. Takođe, pokazano je da bademi pomažu u smanjenju hiperpigmentacije. Ovi zdravi orašasti plodovi sadrže vitamin E, koji je odličan za borbu protiv UV oštećenja, i zdrave masti koje pomažu u jačanju kožne barijere, a oba faktora doprinose manjem broju bora i zdravijem izgledu kože.

Tamna čokolada

Foto: Ilustracija/Pixabay.com

Desert možda nije na prvom mjestu kada pokušavate da postignete ciljeve za njegu kože, ali dobar odabir može pomoći. Studija sa ženama u Koreji, starim od 43 do 86 godina, pokazala je da su žene koje su pile napitak od tamne čokolade šest mjeseci značajno smanjile bore.

Prije nego što požurite da kupite više slatkiša, zadržite tu misao. Visok sadržaj šećera u čokoladi može brže razgraditi kolagen. Umjesto toga, odaberite tamnu čokoladu s većim sadržajem kakaa. Tamna čokolada sadrži flavanole koji smanjuju oštećenja od UV zračenja i poboljšavaju hidrataciju.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Mis Crne Gore otputovala u Vijetnam

Ponedjeljak, 10.08.2026 | 12:36

Cetinjanka Masa Vukićević, koja je krajem aprila izabrana za mis Crne Gore, otputovala je juče u Vijetnam, gdje će predstavljati našu zemlju na 73. izboru za mis svijeta.

VIDEO: Maša spremna za takmičenje: Pogledajte spot kojim će Crnu Goru predstaviti na izboru za MIS SVIJETA

Subota, 08.08.2026 | 17:55

Aktuelna mis Crne Gore, Maša Vukićević, danas je premijerno objavila spot kojim će našu zemlju predstaviti na međunarodnom izboru za mis svijeta u Vijetnamu.

Frizeri otkrivaju: Kako da osušite kosu bez fena, a zadržite volumen?

Četvrtak, 30.07.2026 | 14:04

Sušenje kose prirodno na vazduhu može zvučati prilično lako, mada nekim ženama može da zada i glavobolju, ako ne znaju kako se to tačno radi.

PODGORICA: Sjutra regionalna modna smotra ,,Modni mostovi Balkana”

Petak, 26.06.2026 | 18:27

U Podgorici će sjutra na platou kod Dvorca Petrovića biti održana regionalna modna manifestacija ,,Modni mostovi Balkana”. Riječ je o događaju koji okuplja istaknute dizajnere iz šest zemalja regiona. Publika će imati priliku da vidi šest revija renomiranih autora: Kaja Hrovat (Slovenija), Ivica Skoko (Hrvatska), Dragana Ognjenović (Srbija), HAAD (BiH), Nikola Petrovski (Sjeverna Makedonija) i Nataša Pejović (Crna Gora).

Podgoričanka po glasovima publike iz čitavog svijeta trenutno najljepša na takmičenju Miss Summer World 2026.

Subota, 16.05.2026 | 16:47

Miss Summer World 2026 Albania je međunarodno takmičenje ljepote koje se održava u Albaniji od 11. do 18. maja 2026. godine. Ovaj prestižni događaj okuplja učesnice iz mnogih zemalja svijeta sa ciljem promocije ljepote, kulture, elegancije i turizma Albanije.

Od danas jeftinije sve vrste goriva

Utorak, 11.08.2026 | 08:06

Benzin je od ponoći jeftiniji šest centi, a dizel tri centa, saopšteno je iz Ministarstva energetike i rudarstva.

Morska voda odličnog kvaliteta na gotovo 80 odsto kupališta

Utorak, 11.08.2026 | 08:46

Morska voda na crnogorskom primorju uglavnom je odličnog kvaliteta, pokazali su najnoviji rezultati ispitivanja Instituta za biologiju mora. Od 114 lokacija, na čak 78,1 odsto voda je ocijenjena kao odlična, dok je na 10,5 odsto lokacija bila zadovoljavajućeg kvaliteta.

Šta predviđa novi Zakon o zaštiti podataka: Kazne do dva miliona eura, građanima veća prava

Utorak, 11.08.2026 | 08:12

Vlada Crne Gore utvrdila je Predlog zakona o zaštiti podataka o ličnosti, kojim se predviđa novi pravni okvir za obradu ličnih podataka, jačanje prava građana i odgovornosti institucija i kompanija koje raspolažu takvim podacima.

Nepropisno parkiranje može koštati 100 eura, građani upozoravaju na manjak mjesta

Utorak, 11.08.2026 | 08:26

Podgorička Komunalna policija od juče sankcioniše nepropisno parkiranje i zaustavljanje, a kazna za taj prekršaj iznosi 100 eura. Prema riječima komunalnog policajca Petra Jovetića, u fokusu će biti uži centar grada, brojni bulevari i City kvart.

Domaće kupinovo vino: Jednostavan recept za aromatično piće od zrelih kupina

Utorak, 11.08.2026 | 09:28

Kupinovo vino je tradicionalno voćno vino intenzivne boje i prepoznatljive arome, a može se napraviti i kod kuće od svega nekoliko sastojaka. Najvažnije je koristiti potpuno zrele i zdrave kupine, kao i dobro oprane i sterilisane posude kako bi fermentacija protekla pravilno.

S&P potvrdio kreditni rejting „A+“ i unaprijedio samostalni kreditni profil sa „a“ na „a+“

Utorak, 11.08.2026 | 16:04

Potvrđeni kreditni rejting „A+“ uz stabilne srednjoročne izglede odražava očekivanje agencije S&P da će Grupa Triglav nastaviti da ostvaruje snažne poslovne rezultate i zadržati snažnu finansijsku poziciju.

Jutjub pooštrava uslove za zaradu: Kreatorima će trebati duplo više pregleda

Utorak, 11.08.2026 | 15:29

Guglova platforma Jutjub objavila je da će od 1. februara pooštriti uslove za nove kreatore sadržaja koji žele da zarađuju od reklama i pretplata.

Obustava saobraćaja na dijelu Bulevara Vojislavljevića od 12. do 23. avgusta, omogućen pristup poslovnim subjektima

Utorak, 11.08.2026 | 15:25

Zbog izvođenja radova na izgradnji Bulevara Vojislavljevića, od 12. do 23. avgusta biće na snazi totalna obustava saobraćaja na dijelu trase od Ulice Đura Jakšića do Ulice Princeze Ksenije u Podgorici, najavili su iz Uprave za saobraćaj.

Odabran glavni projektant bulevara kroz Tivat, vrijednost ugovora 137.000 eura

Utorak, 11.08.2026 | 15:06

Opština Tivat odabrala je projektantski biro koji će izraditi glavni projekat izgradnje bulevara kroz Tivta, odnosno glavni projekat rekonstrukcije magistralnog puta M-11, Lepetani – Tivat.

Anastasija Gudelj pokazala kako izgleda 27 dana nakon porođaja i sve iznenadila (FOTO)

Utorak, 11.08.2026 | 14:42

Nasljednica Cece Ražnatović je pre manje od mesec dana na svet donela sina Ilijana, a već je pokazala zavidnu figuru.

Osumnjičenom za ubistvo Tupaka Šakura prijeti doživotna robija

Utorak, 11.08.2026 | 14:24

U Las Vegasu je zvanično počelo suđenje bivšem vođi ulične bande koji je optužen za planiranje ubistva hip-hop legende Tupaka Šakura prije tačno tri decenije. Trenutno je u toku izbor porote, a proces privlači ogromnu pažnju svjetske javnosti.

Sudar tri automobila na Očinićima

Utorak, 11.08.2026 | 14:12

Tri osobe su povrijeđene u sudaru koji se danas oko 12.30 časova dogodio na magistralnom putu Cetinje – Budva kod benzinske pumpe na Očinićima.

Lebron Džejms priprema dokumentarac: Biće spektakularan

Utorak, 11.08.2026 | 14:10

Lebron Džejms potvrdio je da je u pripremi dokumentarni film o njegovom životu i karijeri, u kojem bi trebalo da budu prikazani i brojni do sada neobjavljeni snimci iza kulisa.

Ove namirnice hlade i vraćaju energiju tokom vrućih dana

Utorak, 11.08.2026 | 14:03

Ljetne vrućine često sa sobom donose umor, žeđ i osjećaj težine. Kada temperature porastu, osim dovoljne količine tečnosti, važno je obratiti pažnju i na ono što jedemo.

Podgorica: U akciji “Brzina” za sedam dana uhapšeno 56 osoba

Utorak, 11.08.2026 | 13:52

Saobraćajna policija odjeljenja bezbjednosti Podgorica je u prethodnih sedam dana, u okviru nacionalne akcije „Brzina“ kontrolisala 307 vozača i uhapsila 56 osoba, objavila je na mreži X Uprava policije.