Nedjelja, 26.04.2026 | 21:39
IZVOR: klix.ba

Ove dvije prehrambene navike mogu pomoći u održavanju zdrave težine

Istraživanja su pokazala da bi vam pridržavanje ove rutine moglo pomoći u održavanju zdrave težine.




Foto: Ilustracija/Pixabay

Svi smo svjesni da ono što jedemo direktno utječe na našu težinu. Međutim, i vrijeme kada jedemo može igrati ulogu.

Naime, dvije specifične prehrambene navike mogle bi biti povezane s manjom težinom, prema novoj studiji. Istraživanja su pokazala da bi vam pridržavanje ove rutine moglo pomoći u održavanju zdrave težine.

Studija objavljena u časopisu International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity otkrila je da su dvije navike povezane s nižim indeksom tjelesne mase (BMI) tokom vremena. To uključuje produženje perioda noćnog posta i rani doručak.

Kao dio studije, tim s Barcelonskog instituta za globalno zdravlje (ISGlobal) analizirao je podatke više od 7.000 odraslih osoba u dobi između 40 i 65 godina.

U 2018. godini, putem upitnika su pružili podatke o njihovoj visini, težini, vremenu obroka, životnim navikama i socioekonomskoj pozadini.

U 2023. godini više od 3.000 ovih sudionika vratilo se na kontrolne procjene. Pomoću njih utvrđeno je da su ranije jedenje i duži post povezani s nižim indeksom tjelesne mase (BMI).

"Naši rezultati, u skladu s drugim nedavnim studijama, sugerišu da produžavanje noćnog posta može pomoći u održavanju zdrave težine ako se prati ranom večerom i ranim doručkom. Mislimo da bi to moglo biti zato što je jedenje ranije tokom dana više u skladu s cirkadijalnim ritmovima i omogućuje bolje sagorijevanje kalorija i regulaciju apetita, što može pomoći u održavanju zdrave težine", navela je Luciana Pons-Muzzo, istraživačica na ISGlobalu u vrijeme provođenja studije.

Camille Lassale, istraživačica ISGlobala i viša koautorica studije, dodala je da postoje različiti načini prakticiranja onoga što je poznato kao povremeni post, a da se studija odnosi na jednu od njih, a to je post preko noći.

"Ono što smo primijetili kod skupine muškaraca koji prakticiraju povremeni post preskakanjem doručka jest da ta praksa nema utjecaja na tjelesnu težinu. Druge intervencijske studije kod sudionika s pretilošću pokazale su da ova taktika nije efikasnija od smanjenja unosa kalorija u smanjenju tjelesne težine dugoročno", rekla je.

Međutim, priznali su da su potrebna daljnja istraživanja. Za sigurno mršavljenje, National Health Service savjetuje da budete aktivni 150 minuta sedmično, konzumirate pet porcija voća ili povrća dnevno, ciljate na gubitak pola ili jednog kilograma sedmično, birate zdravije namirnice, zamijenite slatka pića vodom i smanjiite unos hrane s visokim udjelom šećera i masti.

KOMENTARI (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar

* Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu. "Kolektiv.me" se ne može smatrati odgovornim za napisane komentare. Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.

OSTALE VIJESTI

Visoke temperature u velikoj mjeri opterećuju srce - simptomi koje ne treba ignorisati

Srijeda, 10.06.2026 | 20:57

Sunčano i toplo vrijeme za mnoge znači duži boravak na otvorenom i ljetnje aktivnosti, ali za srce takvi uslovi predstavljaju dodatni napor.  

Nisu sve vrste voća jednako dobre za vaše zdravlje: Ovih pet treba jesti svakodnevno

Srijeda, 10.06.2026 | 20:45

Naučnici tvrde da sve namirnice nemaju istu vrijednost, zbog čega mnogi ljudi kroz prehranu ne unose dovoljno važnih nutrijenata, poznatih kao flavanoli.

Nedostatak sna može povećati rizik od ovih bolesti i negativno uticati na organizam

Utorak, 09.06.2026 | 18:45

Kvalitetan san smatra se jednim od ključnih faktora za zdravlje i vitalnost organizma. Iako ga mnogi zanemaruju zbog užurbanog načina života, redovan i kvalitetan odmor tokom noći neophodan je za pravilno funkcionisanje cijelog organizma.

Banane svi jednu na sličan način, ali mala promjena može da promijeni uticaj na crijeva

Utorak, 09.06.2026 | 11:56

Bananu dodajemo u smutije, jedemo za doručak ili posežemo za njom kada nam je potreban brz izvor energije tokom dana. Ipak, nutricionisti sve češće skreću pažnju na jednostavan trik koji ovu voćku može da učini još korisnijom za organizam.

Ljekari objašnjavaju zašto nije dobro spavati u jednom položaju

Subota, 06.06.2026 | 21:51

Mnogi se bude sa trncima u rukama, ukočenim ramenima i sličnim tegobama, misleći da su samo nezgodno spavali. Međutim, ljekari upozoravaju da bi problem mogao biti povezan sa položajem u kojem provodimo noć.

Ombudsman: Granski kolektivni ugovor diskriminiše dio zaposlenih u zdravstvu

Srijeda, 10.06.2026 | 08:27

Zaštitnik ljudskih prava i sloboda Siniša Bjeković utvrdio je da su zdravstveni saradnici diskriminisani Granskim kolektivnim ugovorom za zdravstvenu djelatnost iz 2025. godine, jer im nijesu povećani koeficijenti složenosti poslova, dok su istovremeno članovi nereprezentativnih sindikata dovedeni u neravnopravan položaj u odnosu na članove reprezentativnog sindikata. Ombudsman je Ministarstvu zdravlja i sindikatima preporučio izmjene ugovora i uspostavljanje inkluzivnijeg socijalnog dijaloga.

Đukanović: Sumnjam da će Crna Gora ući u EU 2028. godine

Srijeda, 10.06.2026 | 09:00

Bivši predsjednik Crne Gore i počasni predsjednik DPS-a Milo Đukanović kazao je da ne planira povratak u aktivnu politiku, ističući da je fokusiran na druge aktivnosti.

Milović: "Sve ono što ste potpisali brzo će vas stići"; Radunović: "Lažovčino, sram te bilo"

Srijeda, 10.06.2026 | 13:35

Na današnjoj sjednici Skupštine došlo je do burne rasprave između poslanika Demokratske partije socijalista Nikole Milovića i ministra prostornog planiranja, urbanizma i državne imovine Slavena Radunovića.

Raspisan tender za izgradnju Bulevara Velje brdo

Srijeda, 10.06.2026 | 12:41

Ministarstvo javne uprave saopštilo je da je raspisan tender za izgradnju Bulevara Velje brdo.

Pucnjava u blizini konzulata Crne Gore u Barseloni, stradala jedna osoba

Srijeda, 10.06.2026 | 15:00

U blizini počasnog konzulata Crne Gore u Barseloni jutros je došlo do pucnjave u kojoj je stradala jedna osoba, prenosi španska "Lavanguardia".

Ulcinjska policija isključila iz saobraćaja četiri kvada, sankcionisani strani državljani

Srijeda, 10.06.2026 | 21:44

Postupajući po prijavama građana i zbog ugrožavanja bezbjednosti učesnika u saobraćaju, posebno na lokacijama sa velikom frekvencijom pješaka, službenici Odjeljenja bezbjednosti Ulcinj su 10. juna iz saobraćaja isključili četiri četvorocikla (ATV/kvad vozila) koja su bila iznajmljena od jedne rent-a-quad kompanije.

Huter: Progon Balše Božovića i njegove porodice jedna je od najsramnijih slika današnje Srbije

Srijeda, 10.06.2026 | 21:32

Progon direktora Akademije za demokratski razvoj iz Novog Sada Balše Božovića i njegove porodice predstavlja jednu od najružnijih i najsramnijih slika današnje Srbije, poručio je poslanik Demokratske partije socijalista Oskar Huter.

Pet država EU u novom non pejperu predlažu ograničeno pravo glasa za nove članice

Srijeda, 10.06.2026 | 21:21

Pet zemalja članica Evropske unije predložilo je u zajedničkom non-pejperu novi obrazac budućih pristupnih ugovora o ograničenim pravima budućih članica, među kojima je privremeno ograničavanje prava glasa novih zemalja članica, ali i uvođenje novih mehanizama za zaštitu vladavine prava i drugih vrijednosti EU.

Partizan savladao Dubai i smanjio zaostatak u finalu ABA lige

Srijeda, 10.06.2026 | 21:13

Košarkaši Partizana upisali su važnu pobjedu u „Beogradskoj areni“, savladali su Dubai u trećem meču finalne serije plej-ofa AdmiralBet ABA lige i tako smanjili zaostatak na 2:1 u pobjedama.

Visoke temperature u velikoj mjeri opterećuju srce - simptomi koje ne treba ignorisati

Srijeda, 10.06.2026 | 20:57

Sunčano i toplo vrijeme za mnoge znači duži boravak na otvorenom i ljetnje aktivnosti, ali za srce takvi uslovi predstavljaju dodatni napor.  

Nisu sve vrste voća jednako dobre za vaše zdravlje: Ovih pet treba jesti svakodnevno

Srijeda, 10.06.2026 | 20:45

Naučnici tvrde da sve namirnice nemaju istu vrijednost, zbog čega mnogi ljudi kroz prehranu ne unose dovoljno važnih nutrijenata, poznatih kao flavanoli.

Zaharova: Ideja da se Moldavija ujedini sa Rumunijom “ismijavanje zdravog razuma”

Srijeda, 10.06.2026 | 20:31

Portparolka ruskog Ministarstva spoljnih poslova Marija Zaharova izjavila je danas da potencijalno ujedinjenje Moldavije i Rumunije, koje pominje moldavska predsjednica Maja Sandu, predstavlja “ismijavanje zdravog razuma”.

Šahmanović: Energetska saradnja može postati najjači pokretač evropske integracije Zapadnog Balkana

Srijeda, 10.06.2026 | 20:20

Ministar energetike i rudarstva Crne Gore i međunarodni sekretar Bošnjačke stranke Admir Šahmanović učestvovao je na okruglom stolu Evropske narodne partije (EPP) posvećenom evropskoj budućnosti Zapadnog Balkana, gdje je poručio da je integracija regiona u Evropsku uniju strateški interes ne samo zemalja kandidata, već i same Evrope - saopšteno je iz Vladinog resora.  

Everton mora da plati Barnliju 35 miliona funti zbog kršenja finansijskog fer-pleja

Srijeda, 10.06.2026 | 20:10

Fudbalskom klubu Everton naloženo je da isplati 35 miliona funti Barnliju zbog posljedica kršenja finansijskih pravila Premijer lige, odlučila je nezavisna komisija.

MPNI: Počela adaptacija OŠ "Mirko Srzentić" u Petrovcu

Srijeda, 10.06.2026 | 19:35

Ministarka prosvjete, nauke i inovacija prof. dr Anđela Jakšić-Stojanović i predsjednik Opštine Budva Nikola Jovanović ozvaničili su danas početak radova na adaptaciji JU OŠ „Mirko Srzentić“ u Petrovcu, čime je napravljen važan iskorak ka unapređenju obrazovne infrastrukture u ovom dijelu budvanske opštine, saopšteno je iz MPNI.